Το “nostalgia factor” εξακολουθεί να είναι ισχυρό στην αυτοκίνηση και να δίνει ευκαιρίες στους κατασκευαστές να ξεφύγουν από τα… συνηθισμένα, με βάση τα παλιά τους, θρυλικά μοντέλα. Έτσι, το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Renault Twingo ήρθε και θυμίζει σε πολλά σημεία το πρώτο Τwingo (1992), ενώ ταυτόχρονα “χτυπά” στη νευραλγική κατηγορία κοντά στις €20.000.
Ωστόσο, το σύστημα μετάδοσης κίνησης δεν έχει καμία ομοιότητα με αυτό του αρχικού μοντέλου. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το Twingo E-Tech Electric τροφοδοτείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο κινητήρας αποδίδει 60 kW και προωθεί το αυτοκίνητο, βάρους 1.200 κιλών από 0 σε 50 km/h σε 3,85 δευτερόλεπτα και σε 100 km/h σε 12,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ/ώρα. Να σημειώσουμε οτι κατασκευάζεται στη Σλοβενία.
Για ένα μικρό EV, ο σχεδιασμός της μπαταρίας είναι καθοριστικός, καθώς καθορίζει τόσο την αυτονομία όσο και το κόστος. Έτσι η Renault, σε αντίθεση με το 5 E-Tech, χρησιμοποιεί πιο προσιτές και ανθεκτικές μπαταρίες LFP στο Twingo. Προέρχονται από την CATL, με τεχνολογία cell-to-pack και παρέχουν ωφέλιμη χωρητικότητα 27,5 kWh, προσφέροντας αυτονομία WLTP έως 263 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος).
Το σημαντικό είναι ότι οι μηχανικοί απέφυγαν να κάνουν περικοπές σε λάθος σημεία, ώστε να κρατηθεί χαμηλά η τιμή. Οι LFP μπαταρίες είναι πιο ευαίσθητες στο κρύο από τις μπαταρίες NMC, πράγμα που σημαίνει ότι η ισχύς και η απόδοση φόρτισης μπορούν να μειωθούν σημαντικά σε χαμηλές θερμοκρασίες εάν η μπαταρία δεν θερμανθεί. Σε αντίθεση με τα μικρά ηλεκτρικά της Stellantis που βασίζονται στην πλατφόρμα CMP, η Renault έχει συμπεριλάβει προθέρμανση τόσο της καμπίνας όσο και της μπαταρίας, η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω εφαρμογής. Το σύστημα πλοήγησης προθερμαίνει επίσης την μπαταρία όταν προστίθεται μια στάση γρήγορης φόρτισης σε μια διαδρομή. Το 10-80% γίνεται σε 30′, με φόρτιση έως και 50 KW. Με φορτιστή 11 kW AC, το 10-100% διαρκεί 2 ώρες και 35 λεπτά. Ο ενσωματωμένος φορτιστής είναι επίσης αμφίδρομος: οι εξωτερικές συσκευές μπορούν να αντλήσουν έως 3,7 kW χρησιμοποιώντας έναν αντάπτορα V2L. Η Renault δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει εάν το Twingo θα υποστηρίζει επίσης τη δυνατότητα Vehicle-to-Grid, όπως στο Renault 5.
Από την έκδοση Techno και πάνω, το Twingo προσφέρει one-pedal driving και paddles στο τιμόνι για τη ρύθμιση των επιπέδων regen. Η βασική έκδοση Evolution δεν διαθέτει αυτά τα χαρακτηριστικά. Ο φωνητικός βοηθός της Renault «Reno», που είναι ήδη διαθέσιμος στο Renault 5 E-Tech και στο Renault 4 E-Tech, εμφανίζεται και στο Twingo. Μπορεί να ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος και, μέσω της ενσωμάτωσης της έκδοσης 4.0-mini του ChatGPT, να παρέχει κατανοητές απαντήσεις γενικού περιεχομένου.
Με μήκος 3,79 μέτρα, πλάτος 1,72 μέτρα και ύψος 1,49 μέτρα, με μεταξόνιο 2,49 μέτρων, το Twingo παραμένει μικρό σύμφωνα με τα σημερινά πρότυπα. Το πρώτο Twingo είχε διαστάσεις 3,43 x 1,63 x 1,42 μέτρα αλλά με μια μεγάλη διαφορά: το σύγχρονο Twingo έχει πέντε πόρτες. Ορισμένα από τα σχεδιαστικά στοιχεία του concept δεν κατάφεραν να φτάσουν στην παραγωγή, όπως οι κρυφές πίσω λαβές. Οι συμβατικές λαβές των πορτών είναι πιο πρακτικές, αλλά μειώνουν τη ρετρό γοητεία.
Η Renault δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει τα επιπλέον εκατοστά για να μεγιστοποιήσει την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως 360 λίτρα, που επεκτείνεται σε πάνω από 1.000 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το μπροστινό κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί πλήρως για να μεταφέρετε αντικείμενα μήκους έως δύο μέτρων. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται ένας αποθηκευτικός χώρος 50 λίτρων, κατάλληλος για καλώδια ή μικρότερα αντικείμενα. Το εσωτερικό προσφέρει πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους, οι οποίοι μπορούν να εξατομικευτούν με αξεσουάρ εκτυπωμένα… σε 3D printer (άραγε θα μας δώσει ελεύθερα τα αρχεία η Renault;).
Η Renault υπόσχεται επίσης τέσσερα άνετα καθίσματα για ενήλικες, χάρη σε ένα χαρακτηριστικό εμπνευσμένο από το αρχικό Twingo: τα δύο πίσω καθίσματα μπορούν να συρθούν εμπρός-πίσω, ανεξάρτητα, έως και 17 εκατοστά. Αυτό επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να επιλέξουν μεταξύ 360 λίτρων χώρου αποσκευών ή 160 χιλιοστών χώρου για τα γόνατα στο πίσω μέρος.
Το Renault Twingo E-Tech αναμένεται το 2026 και στην Ελλάδα, με τιμή κοντά στις €20.000. Ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία τιμών, ωστόσο, έχει αισθητά μεγαλύτερες μπαταρίες (πλην του Dacia Spring) και η εταιρεία δεν θα έχει εύκολο έργο. Από την άλλη, όμως… nostalgia!
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
“Επίσημα” κιτ μετατροπής σε EV για 2CV, Renault 4 και Renault 5, από €8.900!
Πηγή: Electrive






















