Βουτιά στο ένδοξο παρελθόν της έκανε η Toyota παρουσιάζοντας δύο Toyota AE86 Restomods. Το ένα κινείται ένα με υδρογόνο και το άλλο μέσω μπαταρίας. Ναι, ο θρύλος των 80s και 90s επιστρέφει στη δράση αλλά χωρίς να καίει βενζίνη!
Με το ντεμπούτο τους στο Tokyo Auto Salon του 2023, τα δύο αυτά ανακατασκευασμένα και αναβαθμισμένα αυτοκίνητα έχουν σκοπό να δείξουν πώς τα παλαιότερα οχήματα μπορούν να διατηρηθούν στο δρόμο και μάλιστα να ακολουθήσουν την τάση της εποχής, δηλαδή τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, την μηδενική κατανάλωση καύσιμου αλλά (δυστυχώς για μερικούς, ευτυχώς για άλλους), την αθόρυβη λειτουργία.
“Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2050 απλώς με πωλήσεις νέων EVs”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda. Πράγματι, δεδομένου της αργής αντικατάστασης των οχημάτων με ΚΕΚ, ο παγκόσμιος στόλος θα “καίει” βενζίνη και πετρέλαιο για αρκετά χρόνια ακόμα. Ακόμα και όταν όλες οι πωλήσεις θα αφορούν EVs, τα θερμικά μοντέλα θα κυκλοφορούν ακόμη. Έτσι, η Toyota θέλει να παρέχει τρόπους για να διατηρηθούν τα υπάρχοντα αυτοκίνητα στο δρόμο. Ταυτόχρονα, όμως, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων, όπως με τις ηλεκτρικές Corolla GT-S.
Τα δύο AE86 restomods
Ας τις δούμε ξεχωριστά. Πρώτο, το AE86 H2 concept που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά με υδρογόνο ως καύσιμο. Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές υψηλής πίεσης από Toyota Mirai. Σίγουρα αυτό θα ξυπνήσει μνήμες στους λάτρεις του ιαπωνικού μοντέλου αφού έχει το ίδιο ψευτοκάπακο, φυσικά σε μπλε χρώμα, και εν γένει θυμίζει τυπικό κινητήρα Levin.
Η Toyota ήδη έχει δείξει ότι η υδρογονοκίνηση μπορεί να είναι χρήσιμη στους αγώνες. Στη συνέχεια ανακοίνωσε οτι σκέφτεται να μεταφέρει την τεχνολογία σε ένα Corolla Cross παραγωγής.
Η αναβίωση ενός κλασικού αυτοκινήτου με υδρογόνο είναι αρκετά νέα. Η Hyundai παρουσίασε μια ρετρό φιλοσοφία για την οικογένεια N πέρυσι, αλλά χρησιμοποιώντας fuel cells υδρογόνου αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αναφερόμαστε στο N Vision 74 που σχεδιαστικά βασίστηκε στο Hyundai Pony Coupe του 1974.
Ταυτόχρονα η Toyota παρουσίασε το AE86 BEV concept. Αμιγώς ηλεκτρικό, κινείται χάρη σε ένα ηλεκτροκινητήρα από υβριδικό Toyota Tundra. Η μπαταρία του, από την άλλη, προέρχεται από ένα Prius Prime PHEV. Ωστόσο, διατηρεί το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και οι μηχανικοί προσπάθησαν να διατηρήσουν μια καλή κατανομή βάρους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν την τάση να παρουσιάζουν ηλεκτρικές εκδόσεις των κλασικών μοντέλων τους πριν δείξουν τα εμπορικά EVs. H Toyota, ωστόσο, είναι από τους κατασκευαστές που αντιστέκεται στον φρενήρη ρυθμό εξηλεκτρισμού των οχημάτων.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Greencarreports