Η γερμανική ZF, γνωστή για τα συστήματα μετάδοσης κίνησης με τα οποία προμηθεύει την αυτοκινητοβιομηχανία, παρουσίασε στην Agritechnica 2025 το eTERRADRIVE, ένα ηλεκτρικό “κιβώτιο” για γεωργικά μηχανήματα. Υποστηρίζει τρακτέρ στην κατηγορία 60 έως 100 kW και είναι συμβατό με υπάρχουσες πλατφόρμες και πρότυπα.
Πρόκειται για μια πλήρως ηλεκτρική μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων που ενσωματώνει έλξη, παροχές ισχύος και πίσω ανυψωτήρα σε ένα ενιαίο “πακέτο”. Αυτό επιτρέπει μια απρόσκοπτη ροή ισχύος και βελτιστοποιημένη χρήση ενέργειας σε πολλαπλές λειτουργίες, διατηρώντας παράλληλα την πλήρη ικανότητα του ελκυστήρα.
Σύμφωνα με την ZF, η modular δομή του συστήματος επιτρέπει τη χρήση του σε ένα ευρύ φάσμα γεωργικών εφαρμογών – από ειδικές καλλιέργειες έως δημοτικούς στόλους και συμβατική γεωργία. Οι μηχανικοί της ZF επικεντρώθηκαν σε έναν compact σχεδιασμό που απλοποιεί την ενσωμάτωση σε όλες τις πλατφόρμες οχημάτων και τα πλάτη τροχιάς, ενώ το μικρότερο αποτύπωμα και ο ευέλικτος σχεδιασμός αφήνουν περισσότερο χώρο για μεγαλύτερες μπαταρίες ή συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου.
Στον πυρήνα του eTERRADRIVE βρίσκονται δύο σύγχρονοι ελαιόψυκτοι κινητήρες σε συνδυασμό με ένα ενσωματωμένο σετ πλανητικών γραναζιών. Αυτή η διάταξη βελτιώνει την λειτουργική απόδοση, επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της ροπής και καθιστά δυνατή τη διαχείριση της ενέργειας με βάση τη ζήτηση. Σε σύγκριση με τους συμβατικούς ηλεκτροκίνητους ελκυστήρες που συχνά προσαρμόζουν υδροστατικά συστήματα CVT, η λύση της ZF μειώνει τη μηχανική πολυπλοκότητα και βελτιώνει την απόδοση μέσω της άμεσης ηλεκτρικής κίνησης και της ανάκτησης ενέργειας.
Η αρχιτεκτονική του συστήματος περιλαμβάνει επίσης μια προηγμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (eDCU) που συντονίζεται με τα υπάρχοντα συστήματα ελέγχου, όπως TCU και VDC. Η εταιρεία σημείωσε ότι η πλατφόρμα ελέγχου «ενσωματώνει λειτουργίες σχετικές με την ασφάλεια για να πληροί τις απαιτήσεις υψηλής τάσης σε εφαρμογές εκτός δρόμου», εξασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τα τρέχοντα και μελλοντικά πρότυπα ασφάλειας.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ZF

















