Η τεχνολογία δικτύων V2X και V2V (Vehicle to X και Vehicle to Vehicle) θα μας απασχολεί πολύ τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο και των δυνατοτήτων που θα “ξεκλειδώσουν” το 5G και οι smart cities, οι “έξυπνες πόλεις”.
Τι είναι το V2X
Πρακτικά, το V2X σημαίνει οτι ένα connected όχημα, είτε είναι αυτοκίνητο, είτε πατίνι, μπορεί να επικοινωνεί διαρκώς με άλλα, connected σημεία που συναντά στο δρόμο του. Τα σημεία μπορεί να είναι άλλα connected οχήματα, connected φανάρια, connected διαβάσεις, parkings, κτίρια… πρακτικά οτιδήποτε!
Ουσιαστικά, λοιπόν, ένα όχημα που “μιλάει” με τα υπόλοιπα, μπορεί να γνωρίζει τη θέση τους, την κατεύθυνσή τους, την ταχύτητά τους κ.λπ., ώστε να αποφεύγει αυτόματα μια σύγκρουση ή να αλλάζει αυτόματα διαδρομή ώστε να αποφύγει το μποτιλιάρισμα. Όταν “μιλάει” με ένα φανάρι, μπορεί να προειδοποιεί πως θα ανάψει κόκκινο ή/και να επιβραδύνει αυτόματα, όπως και να ξεκινά αυτόματα στο πράσινο, κάτι που θα λύσει ένα πρόβλημα δεκαετιών. Μηδενικός χαμένος χρόνος στα φανάρια και… τέλος στον εκνευρισμό και τις κόρνες από τους πίσω οδηγούς. Οι δυνατότητες που “ανοίγονται” με το V2X είναι χιλιάδες και η φαντασία μας είναι ο μόνος περιοριστικός παράγοντας, αρκεί να έχουμε “σήμα” και ικανοποιητικό αριθμό connected οχημάτων γύρω μας.
Δοκιμές connected πατινιών στη Γερμανία
Η σουηδική Voi, από τις μεγαλύτερες εταιρείες ενοικίασης πατινιών στον κόσμο, μαζί με την γερμανική NXP Semiconductors, δοκιμάζουν αυτό το διάστημα στο Αμβούργο μερικά connected ηλεκτρικά πατίνια, σε συνθήκες αυτόνομης και δικτυωμένης οδήγησης (TAVF).
Τα πατίνια αυτά έχουν ένα ογκώδες κουτί στο τιμόνι τους, το οποίο περιλαμβάνει τον εξοπλισμό που τα συνδέει με το δίκτυο, αλλά και μεταξύ τους. Τα διασυνδεδεμένα πατίνια γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται ενώ επικοινωνούν και με έξυπνα φανάρια στους δρόμους. Έτσι, μπορούν να αποφύγουν μια επικείμενη σύγκρουση αλλά και προτείνουν στον αναβάτη μια αλλαγή κατεύθυνσης, την επιβράδυνση ή τη διατήρηση ταχύτητας, κοντά σε διασταυρώσεις.
Δείτε επίσης: Ηλεκτρικό πατίνι και βροχή – Τι να προσέχετε!
Μελλοντικά αυτό μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός εξελιγμένου “cruise control” που θα ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του πατινιού, ανάλογα με τα φανάρια και το αν πλησιάζει άλλο όχημα σε μια διασταύρωση. Αν πρόκειται να ανάψει πράσινο ή δεν πλησιάζει όχημα σε ένα STOP, για παράδειγμα, το πατίνι δεν θα επιβραδύνει αλλά θα συνεχίζει την πορεία του, με αποτέλεσμα λιγότερες καθυστερήσεις και υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα ανά διαδρομή.
Πηγή: Hamburg-News