Τον περασμένο Μάρτιο σας είχαμε γράψει πρώτη φορά για το project ηλιακής, ασύρματης φόρτισης για ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη. Πλέον, οι φορτιστές αυτοί είναι γεγονός, είναι εγκατεστημένοι και ήδη σε χρήση!

Υπενθυμίζουμε οτι το project είναι τμήμα του προγράμματος Cleanergy, συνχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. και το EIT Urban Mobility. Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία και επέκταση ενός στόλου κοινόχρηστων μέσων μικροκινητικότητας, συγκεκριμένα ηλεκτρικών πατινιών, τα οποία θα είναι πιο “έξυπνα” και θα λειτουργούν πολύ πιο “πράσινα” από τα υπάρχοντα.

Στo project συνεργάζονται το ΙΜΕΤ (software/app), το eMaaS, η Rise Scooters (πατίνια και εγκατάσταση) και η αναπτυξιακή ΜΑΘ (πιλοτική χρήση). Ο χώρος παραχωρήθηκε από το Δήμο Θεσσαλονίκης.

Όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες, έως και 3 ηλεκτρικά πατίνια Okai της ελληνικής Rise Scooters, έχουν εγκατεστημένο ένα ειδικό module στην κολώνα του τιμονιού τους. Αυτό το module “κουμπώνει” στην υποδοχή μιας από των 3 στηλών φόρτισης και έτσι ξεκινά η μεταφορά ενέργειας, χωρίς καλώδια και εξωτερικούς φορτιστές. Ταυτόχρονα, λειτουργεί και ως κλειδαριά, ώστε να μην μπορούν να κλαπούν τα ηλεκτρικά πατίνια. Η εγκατάσταση εν τέλει θα έχει 5 θέσεις φόρτισης/κλειδώματος, μόλις ολοκληρωθεί. Επίσης, θα υπάρξουν άλλες 3 τέτοιες εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη, οπότε συνολικά 20 πατίνια θα μπορούν να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα.

Το καλύτερο είναι οτι η ενέργεια προέρχεται από 16 ηλιακά panels, τα οποία είναι επιδαπέδια. Ακόμα πιο ενδιαφέρον το οτι ολόκληρη η εγκατάσταση είναι off-grid, δηλαδή δεν συνδέεται με το δίκτυο. Στο κύριο box της εγκατάστασης υπάρχει συσσωρευτής ενέργειας (μπαταρία) που αποθηκεύει την παραγωγή των panels για ώρες χωρίς ηλιοφάνεια. Η μέγιστη απόδοση είναι 250Wh και σύμφωνα με τους υπευθύνους, τα panels αποδίδουν πάνω από το 95% της δυναμικής της ακόμα και με έντονη συννεφιά. Τέλος, σε κάθε στήλη φόρτισης υπάρχει υποδοχή για κράνος, ώστε ο χρήστης να μην το μεταφέρει μαζί του.

Τα πρώτα πατίνια παραδόθηκαν ήδη προς κοινή χρήση των υπαλλήλων της Αναπτυξιακής Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης, ΟΤΑ της ευρύτερης Μητροπολιτικής περιοχής.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ποδήλατο, ηλεκτρικό ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι: Ποιο μετακινείται ταχύτερα στην πόλη;

Προηγούμενο άρθροΤο ηλεκτρικό Volvo EX90 θα είναι το ασφαλέστερο Volvo μέχρι σήμερα
Επόμενο άρθροΟι τιμές του Skoda Enyaq Coupe iV στην Ελλάδα
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.