Στο ευρύτερο πλαίσιο της μικροκινητικότητας (αγγλιστί micromobility) μπορούμε να συμπεριλάβουμε ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά (και συμβατικά) ποδήλατα αλλά και ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, τα οποία είναι το νέο trend και απευθύνονται σε ένα μεγαλύτερο κοινό απ’ότι οι δύο πρώτες κατηγορίες EVs. Το καθένα έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, στα οποία έχουμε πολλάκις αναφερθεί. Για παράδειγμα, έχουμε βάλει “αντιμέτωπα” ένα πατίνι με ένα e-bike, για να επιλέξετε αυτό που σας εξυπηρετεί περισσότερο. Επίσης, από τα δεκάδες reviews μας θα διαπιστώσετε ποια τα “συν” και “πλην” κάθε οχήματος και το ποιο είναι καταλληλότερο για εσάς.

Μια πραγματική έρευνα, όμως, σε πολλές χώρες και με πάνω από 6.000 συμμετέχοντες, σίγουρα μπορεί να προσφέρει ασφαλή συμπεράσματα. Αυτό έκανε και φέτος η McKinsey, προσφέροντάς μας τα παρακάτω αποτελέσματα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 6 χώρες (Ευρώπη, UK, Κίνα, ΗΠΑ) και σε ηλικίες 18-65 ετών. Πάμε να δούμε τα διαθέσιμα ποσοστά λίγο πιο αναλυτικά.

Πηγή: McKinsey

Η Ευρώπη λατρεύει τη μικροκινητικότητα

Η ερώτηση είναι απλή: “Ποιο τύπο οχήματος προτιμάτε για τις καθημερινές σας μετακινήσεις;”. Το εντυπωσιακό ήταν πως σε όλες τις χώρες, το ποσοστό αυτών που απάντησαν “Άλλο”, δηλαδή περπάτημα, Ι.Χ., ΜΜΜ, ταξί, ήταν κάτω από 50%. Αυτό δείχνει οτι πολλοί είναι πλέον όσοι θέλουν εναλλακτικά μέσα ατομικής μετακίνησης, μικρού κόστους χρήσης και κτήσης, ενώ στρέφονται μακριά από ΜΜΜ και αυτοκίνητα.

Ξεκινώντας από την Ευρώπη, η Ιταλία αποδείχθηκε “πρωταθλήτρια” στα ποδήλατα, ηλεκτρικά ή συμβατικά, με 49%. Στη δεύτερη θέση η Γερμανία με 42% και στην τρίτη η Γαλλία με 41%. Ωστόσο, σχεδόν διπλάσιοι ήταν αυτοί που θα προτιμούσαν ένα μοτοποδήλατο (σκούτερ 50cc), ηλεκτρικό ή μη, στην Ιταλία (19%), σε σχέση με το 10% Γαλλίας/Γερμανίας. Η Ιταλία έχει τεράστια παράδοση στα σκούτερ και μια βόλτα σε σχεδόν οποιαδήποτε πόλη της θα σας το επιβεβαιώσει. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια, θα τα προτιμούσε το 18% των Γάλλων και το 13% Ιταλών και Γερμανών. Η Γαλλία είναι η “βασίλισσα” των ηλεκτρικών πατινιών στην Ευρώπη, με 6ήφιο αριθμό πατινιών στους δρόμους της. Αξίζει να σημειωθεί οτι μόνο το 19% των Ιταλών θα επέλεγε “Άλλο” μέσο μεταφοράς. Δυστυχώς από την έρευνα απουσιάζει η Ισπανία, αλλά θα περιμέναμε ποσοστό συγκρίσιμα με αυτά της Ιταλίας και της Γαλλίας.

Λίγο… εκτός Ευρώπης, στο UK, τα πράγματα είναι πιο “παραδοσιακά”. Βέβαια, το βροχερό κλίμα δεν ευνοεί τα μέσα μικροκινητικότητας. Το 32% των Βρετανών θα επέλεγαν ποδήλατο/e-bike, το 13% μοτοποδήλατο αλλά ένα εντυπωσιακά υψηλό (για τα δεδομένα της χώρας) 10% θα επέλεγε πατίνι! Αυτό παρά το οτι τα ιδιόκτητα ηλεκτρικά πατίνια παραμένουν… παράνομα στο UK.

ΗΠΑ και Κίνα, δύο διαφορετικές περιπτώσεις

Πάμε στις ΗΠΑ, όπου οι μεγάλες αποστάσεις αλλά και η νοοτροπία των περισσότερων Αμερικάνων, ευνοούν τη χρήση Ι.Χ. Παρ’όλα αυτά, το 32% των ερωτηθέντων θα προτιμούσε ποδήλατο, ενώ συνολικά το 60% των ερωτηθέντων θα επέλεγε ένα μέσο εναλλακτικής μετακίνησης. Τέλος, στην πολύ ιδιαίτερη αγορά της Κίνας, το 49% θα επέλεγε ποδήλατο, ένα τεράστιο 31% θα επέλεγε μοτοποδήλατο/σκούτερ αλλά μόνο ένα 6% θα επέλεγε πατίνι. Οι Κινέζοι σε πολύ μεγάλα ποσοστά μετακινούνται με μηχανοκίνητα ή μη δίκυκλα, αλλά το πατίνι δεν ευνοεί τη μεταφορά φορτίου, το οποίο αφορά αρκετούς χρήστες, ανάλογως περιοχής, κοινωνικής κατηγορίας/εργασίας κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, τα ποσοστά προτίμησης ενός ελαφρού δικύκλου είναι πολύ υψηλά σε πολλές χώρες. Ανεξαρτήτως του αν είναι ηλεκτροκίνητο ή όχι. Άλλωστε, σε λίγα χρόνια τα περισσότερα ελαφρά δίκυκλα θα είναι ηλεκτρικά, οπότε τα ποσοστά αυτά μας χρησιμεύουν ήδη, και στο πλαίσιο εξέτασης της αγοράς ηλεκτροκίνησης. Με την αποκέντρωση να παραμένει άγνωστη λέξη σε πολλές χώρες και τον πληθυσμό να αυξάνεται διαρκώς, όπως και το κόστος χρήστης/κατοχής Ι.Χ., προβλέπουμε οτι τα ποσοστά του 2022-2023 θα είναι ακόμα υψηλότερα, υπέρ της μικροκινητικότητας.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Πως ένα… app notification μείωσε τις εκπομπές ρύπων σε 10 ευρωπαϊκές πόλεις!

Πηγή: McKinsey

μικροκινητικότητα μικροκινητικότητα 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.