Τη στιγμή που στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων ξεπέρασαν αυτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (790.000 έναντι 652.000), διαρκώς επεκτείνεται η γκάμα διαθέσιμων επιλογών παγκοσμίως, τόσο για απλό commuting, όσο και για ειδική χρήση. Μάλιστα, παρ’ότι το όριο των 250W για την ηλεκτρική υποβοήθηση αφορά τις περισσότερες χώρες του κόσμου (500W στην Αμερική), βλέπουμε διαρκώς νέα μοντέλα με πολύ υψηλή peak ισχύ, η οποία μπορεί και να ξεπερνά τα 2KW (2,7 HP) σε ορισμένες περιπτώσεις. Φυσικά, αυτά τα μοντέλα είναι αισθητά ακριβότερα από τα συμβατικά και αφορούν κυρίως off-road χρήση στα χέρια έμπειρων αναβατών, αλλά περισσότερο μας ενδιαφέρει η τεχνολογία πίσω από τους αριθμούς. Ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα έρχεται από την καναδική Biktrix και είναι το Biktrix XD, το οποίο θα βρεθεί στο κέντρο του επερχόμενου Juggernaut XD.

Το νέο μοτέρ μεσαίας τριβής της εταιρείας ξεπερνά σε ισχύ ακόμα και το πανίσχυρο Bafang M620 Ultra, με την nominal ισχύ των 1.000W (1.500W peak). Ποιος το χρειάζεται, όμως; Για trails μεγάλης κλίσης και γενικά για off-road περιπέτειες στα βουνά, η ισχύς και η θηριώδης ροπή των έως 300 Nm είναι σαφώς ευπρόσδεκτη. Το πρόβλημα είναι πως τόσο ισχυρά μοτέρ συνήθως καταστρέφουν αλυσίδες και γρανάζια εν ριπή οφθαλμού. Μιλάμε για εξαρτήματα που έχουν σχεδιαστεί εδώ και χρόνια για ισχύ λίγων εκατοντάδων Watts, μέσω της ποδηλάτησης και πλέον δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν εύκολα, παρά τις βελτιώσεις των τελευταίων ετών.

2 is better than 1…

Η Biktrix, λοιπόν, αποφάσισε να αλλάξει τα δεδομένα. Το XD μοτέρ της δεν θα βασίζεται στην “παραδοσιακή” μετάδοση της ισχύος στον πίσω τροχό. Ο δισκοβραχίονας, η αλυσίδα και η κασσέτα/freewheel παραμένουν στη θέση τους, αλλά αφορούν μόνο την ποδηλάτηση. Όταν το μοτέρ, όμως, αποδίδει τα μέγιστα, τότε θα χρησιμοποιεί μια καδένα που θα μεταδίδει την κίνηση σε ένα δεύτερο, πολύ ανθεκτικό γρανάζι στα αριστερά του πίσω άξονα των 197mm. Έτσι, δεν καταπονείται η κανονική μετάδοση, ενώ αυξάνεται η αξιοπιστία, με μικρή αύξηση του βάρους. Έξυπνη αλλά και λογική λύση, αφού πλέον έχουμε να κάνουμε με ισχύ μικρού σκούτερ.

Η Biktrix σχεδιάζει και κατασκευάζει το μοτέρ της στον Καναδά και αναφέρει μέγιστη ισχύ “2.000+ Watts”. Για να δείξει τις δυνατότητές του, έβαλε το XD απέναντι στο Bafang M620, για μια σύγκριση επιτάχυνσης. Δείτε την στην αρχή του παρακάτω video.

Στη συνέχεια του video μπορείτε να δείτε το πόσο εύκολη κάνει την ανάβαση ένα τόσο ισχυρό e-bike. Όλα εξαρτώνται από τις ικανότητες του αναβάτη και τα ελαστικά, πλέον. Βέβαια, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στην τελική ταχύτητα του Juggernaut XD. Θα αγγίζει τα 50+ Km/h αν και φυσικά αυτό δεν αφορά κίνηση σε δημόσιους δρόμους. Στην Αμερική η νομοθεσία είναι πιο “χαλαρή” όσον αφορά τα e-bikes, σε σχέση με την Ευρώπη, πάντως (32 Km/h όριο ταχύτητας). Το Juggernaut θα έχει 10-τάχυτο σασμάν και… χειρόγκαζο, περιστροφικό ή τύπου thumb. Η μπαταρία του θα έχει τάση λειτουργίας 48 ή 52V και χωρητικότητα έως 25Ah. Με συνολική χωρητικότητα έως 1.300Wh, η αυτονομία του ποδηλάτου μάλλον θα φτάνει άνετα τα 100 Km, χωρίς προσπάθεια από τον ποδηλάτη…

Όσο για την τιμή του, αναμένεται στις $5.900, με διαθεσιμότητα κοντά στο καλοκαίρι. Πως το βλέπετε;

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Έρχεται μείωση ΦΠΑ για συμβατικά και ηλεκτρικά ποδήλατα!

Πηγή: Electrek

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.