Εκτός από τα ηλεκτρικά σκούτερ, που σαφώς είναι πρακτικά για τους περισσότερους χρήστες, σταδιακά αυξάνονται και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στην αγορά, με πιο επιθετική εμφάνιση και πιο “fun” χαρακτήρα. Οι παλαιότερα σίγουρα θα θυμάστε τους περίφημους “μπόμπους”, όπως το Honda Chaly, που έγινε συνώνυμο της κατηγορίας αυτής. Πως θα σας φαινόταν, λοιπόν, ένα ηλεκτρικό mini-moto; Δε χρειάζεται να το φανταστείτε, είναι υπαρκτό και είναι το Tromox Mino, το οποίο οδηγήσαμε και σας παρουσιάζουμε!

Tromox Mino video

Η Tromox είναι μια νέα, σχετικά, εταιρεία και το Mino είναι το πρώτο της μοντέλο. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται επίσημα από την Tromox Greece, ουσιαστικά από τους ανθρώπους που έφεραν τα ηλεκτρικά πατίνια της Minimotors (Speedway, Dualtron) στην αγορά μας, μέσω της γνωστής πλέον Dualtron Greece. Στο κατάστημά της (Αγίας Παρασκευής 112, Χαλάνδρι) θα δείτε από κοντά το Tromox Mino, όπως και στο www.tromox.gr.

Επίσης, μπορείτε να δείτε το Tromox Mino από κοντά και να το δοκιμάσετε στο περίπτερο της Tromox Greece, στον προαύλιο χώρο του εμπορικού Golden Hall, στο Μαρούσι, έως τις 3 Οκτωβρίου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Εμφάνιση, κατασκευή, άνεση, φρένα

Όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες, το Mino είναι ένα πραγματικό mini-bike. Με διαστάσεις μόλις 150x75x92,5 cm και βάρος 68 Kg, είναι μικρότερο ακόμα και από ορισμένα high-end ηλεκτρικά πατίνια! Ωστόσο, παρ’ότι η θέση του αναβάτη είναι μόνο 68 cm από το έδαφος, είναι εργονομικά μελετημένη. Στο ύψος του υπογράφοντα (1,78cm περίπου), η γωνία του κορμού και των γονάτων ήταν πιο άνετη ακόμα και σε σχέση με “κλασικά” σκούτερ.

Ένα από τα μεγάλα του ατού, είναι ο ελκυστικός σχεδιασμός. Αρκετά επιθετικές γραμμές, carbon look σε ορισμένα σημεία και “γυμνό” μπροστινό με ένα όμορφο φωτιστικό σώμα. Είναι διαθέσιμο σε 4 χρωματικούς συνδυασμούς αλλά εξ’ίσου όμορφο σε όλους.

Τα πατάκια είναι μεταλλικά και φυσικά δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων στο αριστερό πόδι. Το μεταξόνιο είναι σχεδόν 1m και τα πολύ φαρδιά, για την κατηγορία, ελαστικά προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα, όπως διαπιστώσαμε στους δρόμους της Αθήνας. Τα ελαστικά είναι 90/90-10 εμπρός και 100/80-10 πίσω, ενώ προσφέρουν εξαιρετικά υψηλή πρόσφυση. Από πλευράς άνεσης, έχουμε ανεστραμμένο πηρούνι με διπλή ανάρτηση λαδιού εμπρός (570mm) και ένα μονό αμορτισέρ λαδιού με ελατήριο πίσω (230mm), τοποθετημένο κεντρικά. Είναι αρκετά για να μην ταλαιπωρείστε στους κακούς, ελληνικούς δρόμους και να νιώθετε ασφάλεια σε κάθε περίπτωση. Το μέγιστο φορτίο που μπορεί να υποστηρίξει το Mino είναι 100 Kg (στην πράξη σίγουρα μεγαλύτερο). Όσον αφορά τα φρένα, είναι πλήρως υδραυλικά με δίσκους 180mm εμπρός και πίσω και μας άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις!

Επιδόσεις και αυτονομία

Πάμε και σε αυτά που σας ενδιαφέρουν περισσότερο, την ισχύ και την αυτονομία! Ο ηλεκτροκινητήρας του Tromox Mino είναι κεντρικά τοποθετημένος. Μεταδίδει την ισχύ (1.200W nominal, 2.500W peak) στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερο balance και κέντρο βάρους, αλλά με αρκετό παραγόμενο θόρυβο από τη μετάδοση. Ωστόσο, αναπάντεχα, ο υψίσυχνος θόρυβος της μετάδοσης του Mino είναι σχεδόν… ευχάριστος, έως και εθιστικός μετά από κάποιο σημείο! Παραπέμπει περισσότερο σε μοτοσυκλέτα παρά σε αθόρυβο, ηλεκτρικό σκούτερ και σε αρκετούς αυτό θα αρέσει.

Καθώς το μοντέλο τοποθετείται στην κατηγορία των 50cc, έχει περιοριστή ταχύτητας στα 45 Km/h. Στην πράξη, με 100% μπαταρία και σε ελαφριά κατηφόρα είδαμε 54 Km/h στην οθόνη (49 Km/h – GPS). Όντας 60V, η τελική του θα μπορούσε να φτάνει τα 60 Km/h, κάτι που δείχνει τις δυνατότητές του. Η ισχύς είναι αρκετή για να σας ανεβάσει παντού, ακόμα και στην μεγαλύτερη ανηφόρα που θα συναντήσετε, με άνεση. Η εταιρεία ανακοινώνει αναρρίχηση σε κλίση έως 15 μοιρών (26,8%). Το Mino καλύπτει τα 100m από στάση σε 10″, μια πολύ καλή επίδοση για την κατηγορία του.

Η αυτονομία οφείλεται στην αφαιρούμενη μπαταρία των 31Ah, που βρίσκεται σε κάθετη διάταξη, κάτω από τη σέλα. Είναι αδιάβροχη, φυσικά (IP65) και επαναφορτίζεται γρήγορα σε περίπου 5 ώρες. Η Tromox ανακοινώνει αυτονομία έως 90 Km, με αναβάτη 70 Kg και ταχύτητα 30 Km/h. Παρ’ότι δεν κάναμε μια πλήρη αποφόρτιση, οι πρώτες εντυπώσεις μας είναι πως το νούμερο μπορεί να επιτευχθεί. Η μπαταρία ζυγίζει μόνο 9 Kg και μεταφέρεται εύκολα. Μπορεί να επαναφορτιστεί τουλάχιστον 600 φορές πλήρως και αποτελείται από στοιχεία της Samsung. Φυσικά, μπορεί να επαναφορτιστεί και πάνω στο Mino, μέσω της “κρυφής” θύρας φόρτισης.

Λοιπά χαρακτηριστικά

Η δερμάτινη σέλα ξεκλειδώνει με κλειδί και πρακτικά δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν. Είναι αρκετά μεγάλη και άνετη, παρ’ότι το Mino δεν δέχεται 2ο αναβάτη. Προαιρετικά μπορείτε να τοποθετήσετε και το tail bag της Tromox στο πίσω μέρος. Ωστόσο, δεν χρειάζεστε το κλειδί για να “βάλετε μπρος” και να κινηθείτε. Το τηλεχειριστήριο που θα πάρετε ξεκλειδώνει το μηχανάκι. Έπειτα, απλώς πατήστε το όμορφο “power button” στο “ντεπόζιτο” για να ενεργοποιήσετε το Mino. Αρκεί να διατηρείτε το τηλεχειριστήριο πάνω σας, κοντά στο Mino. Αντίστοιχα, με το power button, απενεργοποιείτε το όχημα και αφού απομακρυνθείτε αυτό δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ξανά, χωρίς το remote.

Τα φώτα είναι LED εμπρός και πίσω, με projector για τη μικρή σκάλα και κάτοπτρο για τη μεγάλη. Είναι υπεραρκετά για χρήση εντός πόλης, ενώ τα φλας είναι επίσης LED, εμπρός και πίσω. Η οθόνη έχει λευκές και κόκκινες ενδείξεις σε μαύρο φόντο, με μόνο μειονέκτημα την έντονη αντανάκλαση του φωτός την ημέρα. Στο δεξί σας χέρι θα βρείτε τον διακόπτη εναλλαγής των δύο modes (Sport – 45 Km/h και Eco – 30 Km/h). Στο αριστερό τα φώτα, την (ισχυρή) κόρνα και το πλήκτρο του Cruise Control.

Τέλος, το Tromox app που μπορείτε να έχετε στο κινητό σας είναι εξαιρετικά χρηστικό. Καταγράφει τις διαδρομές σας, σας επιτρέπει να εντοπίσετε το Mino και σας δείχνει τη στάθμη της μπαταρίας του και άλλες πληροφορίες γι’αυτό.

Το Tromox Mino διατίθεται έναντι €3.390 και επιδοτείται μέσω του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” με 20%. Έτσι, η τιμή του με την επιδότηση πέφτει στα €2.843 περίπου. Έρχεται με 2 χρόνια εγγύηση (1 χρόνο για τη μπαταρία) και σίγουρα είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα ηλεκτρικά δίκυκλα αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, τραβώντας σίγουρα την προσοχή όπου κι αν πάτε! Δείτε το video μας για περισσότερα και επισκεφθείτε το www.tromox.gr.

Tromox Mino gallery

Προηγούμενο άρθροΤο Unagi Model Eleven είναι… πολύ καλό για να είναι αληθινό
Επόμενο άρθροΠρώτη βόλτα με το VeloGreen Kristall E300!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.