Η Renault παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του νέου Trafic E-Tech Electric στην έκθεση Solutrans 2025 στη Λυών (18 έως 22 Νοεμβρίου). Το πλήρως ηλεκτρικό panel van είναι το πρώτο όχημα της μάρκας που βασίζεται στην ευέλικτη, scalable αρχιτεκτονική SDV (Software Defined Vehicle) της Ampere.

Μια άλλη πρωτοπορία για τη μάρκα είναι η τεχνολογία 800V, η οποία χρησιμοποιείται σε μοντέλο της Renault για πρώτη φορά. Παρόλο που η Renault παρουσίασε πλέον την έκδοση παραγωγής του panel van Trafic στην έκθεση μεταφορών της Γαλλίας, θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι τα πρώτα οχήματα να φτάσουν στα χέρια των πελατών: σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ηλεκτρικό panel van πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά στα τέλη του 2026.

Από την αρχική ανακοίνωση τον Ιανουάριο, ήταν σαφές ότι ο Γάλλος κατασκευαστής θα στραφεί σε μια πλατφόρμα 800V για την επόμενη γενιά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, η οποία θα πρέπει να επιτρέπει χρόνους φόρτισης λιγότερους από 20 λεπτά για το 15-80%. Και την άνοιξη, ανακοινώθηκε ότι θα χρησιμοποιηθεί ένας νέος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 150 kW και ροπή 345 Nm – σε συνδυασμό με μία από τις δύο μπαταρίες: μια μπαταρία NMC για έως και 450 χιλιόμετρα αυτονομίας WLTP ή μια φθηνότερη μπαταρία LFP που αναμένεται να επιτυγχάνει περίπου 350 χιλιόμετρα.

Η Renault έχει πλέον επιβεβαιώσει όλα αυτά τα στοιχεία για την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου παραγωγής, αλλά δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει δεδομένα σχετικά με το ενεργειακό περιεχόμενο των δύο επιλογών μπαταρίας. Αντ’ αυτού, υπάρχει μια άλλη πολύ σχετική δήλωση σχετικά με την χρηστική αξία του νέου Trafic E-Tech: «Ο συνδυασμός ενός ισχυρού κινητήρα και μιας στιβαρής πλατφόρμας επιτρέπει ικανότητα ρυμούλκησης δύο τόνων και ωφέλιμο φορτίο έως 1,25 τόνους (εκκρεμεί η έγκριση τύπου).» Η προσθήκη σε παρένθεση σημαίνει ότι η ικανότητα ρυμούλκησης δεν έχει ακόμη εγκριθεί οριστικά – αλλά οι μηχανικοί της Renault φαίνονται τόσο σίγουροι ότι ανακοινώνουν επίσημα αυτό το ποσό.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα άλλα γνωστά στοιχεία: ως L1 panel van, το E-Transporter προσφέρει 5,1 κυβικά μέτρα χώρου φόρτωσης, ενώ το L2 προσφέρει έως 5,8 κυβικά μέτρα. Το πλάτος των 1,92 μέτρων είναι το ίδιο για όλα τα μοντέλα και το συνολικό ύψος των 1,90 μέτρων είναι επίσης πανομοιότυπο – και θα πρέπει να επιτρέπει την πρόσβαση στα περισσότερα υπόγεια πάρκινγκ. Το L1 έχει μήκος 4,87 μέτρα, το L2 5,27 μέτρα. Η διαφορά των 40 εκατοστών οφείλεται εξ ολοκλήρου στο μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Καθώς το νέο βαν βασίζεται σε μια αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα τύπου skateboard, θα πρέπει να προσφέρει μια «βέλτιστη αναλογία χωρητικότητας φορτίου προς τις απαιτήσεις χώρου», σύμφωνα με τη Renault. Δεδομένου ότι ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα, η μπροστινή πρόβολος μπορεί να είναι αντίστοιχα μικρή. Και επειδή δεν υπάρχει κίνηση στους εμπρός τροχούς, το Trafic E-Tech λέγεται ότι προσφέρει τον ίδιο κύκλο στροφής με ένα Renault Clio.

Η παραγωγή του νέου Trafic θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο στο εργοστάσιο της Renault στο Sandouville. Μαζί με το panel van, δύο άλλα μοντέλα θα χρησιμοποιούν επίσης τη νέα πλατφόρμα 800V μέσω της κοινοπραξίας Flexis: το Goelette E-Tech με αμάξωμα κλειστού τύπου ξεχωρίζει από άλλα van χάρη στους ενισχυμένους άξονές του, οι οποίοι επιτρέπουν ωφέλιμο φορτίο έως 1,4 τόνους. Το Estafette E-Tech, ένα van με δυνατότητα μεταφοράς, έχει σχεδιαστεί για χρήση στην πόλη, για παράδειγμα, για υπηρεσίες παράδοσης.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ιδού το ηλεκτρικό Renault Twingo με σχεδίαση από… τα παλιά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.