Μετά το Skateflash Urban 2, του οποίου το review μας διαβάσατε πριν λίγες μέρες, ήρθε η ώρα και του μεγαλύτερου “αδερφού” του, του Skateflash Urban 3! Το μοντέλο αυτό είναι σαφώς ανώτερο από το “μικρό” της γκάμας και είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στα €629, φιλοδοξώντας να καλύψει τις ανάγκες του απαιτητικού χρήστη-commuter που κάνει αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά, σε “δύσκολες” διαδρομές, αλλά επιθυμεί και τη φορητότητα που είναι το κύριο “ατού” των ηλεκτρικών πατινιών. Πάμε να το δούμε!

Κατασκευή και εργονομία

Το Urban 3 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο (112x24x114 cm). Το βάρος του είναι 17 Kg και έχει ρυθμιζόμενη καθ’ύψος κολώνα τιμονιού. Η κατασκευή του το καθιστά κατάλληλο για αναβάτες ακόμα και μεγάλου ύψους (1,9-2m). Παράλληλα, μπορεί να υποστηρίξει φορτίο έως 120-130 Kg με ασφάλεια.

Στα θετικά του, το αρκετά φαρδύ deck με το grip tape στη μέση του, το οποίο προσφέρει άνεση στον αναβάτη. Επιπλέον, η αναδίπλωση και των χερουλιών του τιμονιού καθιστά εύκολη τη μεταφορά και την αποθήκευσή του. Ο βασικός μηχανισμός αναδίπλωσης είναι διαφορετικός από του Urban 2. Απαιτεί λίγη παραπάνω προσπάθεια με το χέρι ώστε να τραβήξετε έξω τον πείρο που “κλειδώνει” τα δύο τμήματα.

Το κέντρο βάρους παραμένει χαμηλά ενώ το πάτωμα του πατινιού είναι σχεδόν «μονοκόμματο», χωρίς φόβο εισροής υδάτων σε κανονικές συνθήκες. Επί τη ευκαιρία, μπορείτε να διαβάσετε τις συμβουλές μας για χρήση ηλεκτρικού πατινιού στην βροχή. Το πίσω φτερό είναι πλαστικό αλλά αρκετά ανθεκτικό σε κραδασμούς. Τα χερούλια είναι από ελαστικό υλικό και με εργονομικό σχεδιασμό για πιο ξεκούραστη χρήση.

Προσοχή χρειάζεται κατά το “ξεδίπλωμα” του πατινιού. Πρέπει να γίνει απότομα και με σχετική “φόρα”, ώστε να “κλειδώσει” ο πείρος. Μετά το ξεδίπλωμα διπλοτσεκάρετε πως αυτό έχει γίνει σωστά, για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως. Θα το δείτε και στο video μας. Πολλές βίδες υπάρχουν πάνω στο Skateflash Urban 3 και ορισμένες από αυτές ρυθμίζουν τους “τζόγους” ώστε να τους ελαχιστοποιήστε. Γενικά συστήνουμε ένα τσεκάρισμα όλων των βιδών πριν την πρώτη χρήση, σε οποιοδήποτε πατίνι.

Περιεχόμενα συσκευασίας

Σαφώς εντυπωσιαστήκαμε από τα περιεχόμενα της συσκευασίας καθώς περιλαμβάνει τα εξής:

  • Πολυεργαλείο (κατσαβίδια-άλεν)
  • Φορτιστής 54,6V – 2A
  • Έντυπα και εγχειρίδια χρήσης

Εκτός από τα παρελκόμενα, η εταιρεία μας έστειλε για δοκιμή και το Skatefash Reflective Vest, το LED “γιλέκο” που πωλείται ξεχωριστά στα €34,99, αλλά η εταιρεία θα δίνει δωρεάν μαζί με το Urban 3 για όσους το αποκτήσουν το τριήμερο 1-2-3 Νοεμβρίου! Το φοράτε στην πλάτη ή στο backpack σας και με το τηλεχειριστήριό του, που τοποθετείτε στο τιμόνι ή όπου αλλού θέλετε, μπορείτε να ανάψετε “φλας” στους οδηγούς που σας ακολουθούν, ή ακόμα και “αλάρμ” αν επιβραδύνετε απότομα ή υπάρχει κάποιο εμπόδιο μπροστά. Είναι βολικό και εύκολο στη μεταφορά και την τοποθέτηση, ενώ μπορεί να σας “σώσει” καθώς αυξάνει το πόσο ορατοί είστε στους πίσω σας!

Το πολυεργαλείο θα σας φανεί αρκετά χρήσιμο, προσοχή όμως μη “φάτε” κάποια πολύ σφιγμένη βίδα. Εν γένει, με το Urban 3 δε θα αποφύγετε εντελώς τους τριγμούς και τους τζόγους στην κολώνα του τιμονιού, αλλά το σωστό σφίξιμο των βιδών (με λίγο locktite σε ορισμένες περιπτώσεις) και λίγο… λαδάκι σε συγκεκριμένα σημεία που θα εντοπίσετε εύκολα, θα κάνουν το πατίνι πιο ήσυχο και στιβαρό στην αίσθηση.

Κινητήρας και επιδόσεις

Το Skateflash Urban 3 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 500W ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Μέσω της οθόνης με throttle τύπου “σκανδάλης” μπορείτε να εκκινήσετε από στάση (κάτι που θα εκτιμήσετε σε ανηφόρες και γενικά σε αστικό περιβάλλον).

Τα 500W (nominal) ισχύος δείχνουν αμέσως τις δυνατότητές τους, ειδικά αν προέρχεστε από κάποιο πιο αδύναμο πατίνι (250-350W). Σε συνδυασμό με την 48V μπαταρία, το μοτέρ του Urban 3 επιταχύνει με αρκετά καλό ρυθμό, αν και θέλει συνήθεια αρχικά, καθώς είναι λίγο απότομο, ειδικά στο Mode 3. Το σημαντικότερο, όμως, είναι οτι συνεχίζει να επιταχύνει ακατάπαυστα, εκεί που τα άλλα πατίνια της κατηγορίας του σταματούν, από τα 25-30 Km/h και πάνω.

Εν τέλει, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, στο Mode 3, το Urban 3 μπορεί να ταξιδεύει άνετα με 40 Km/h σε δρόμο χωρίς κλίση, ενώ σε κατηφόρες θα δείτε έως και 45-48 Km/h. Αυτά βάσει δέκτη GPS, πάντα, καθώς το κοντέρ “κλέβει” λίγο προς τα πάνω. Μπορείτε να το καλιμπράρετε, όμως, και στο video θα δείτε τον τρόπο. Αντίστοιχα, σε ήπιες ανηφόρες θα διατηρήσετε άνετα 35 Km/h, ενώ ακόμα και σε “ζόρικες” ανηφόρες θα μπορέσετε να ανεβείτε με 10-20 Km/h (κλίση 20 μοιρών αναφέρει η εταιρεία).

Εν γένει, δύσκολα θα βρεθεί ανηφόρα που δεν θα μπορέσει να ανέβει ένα φορτισμένο Urban 3. Και ακριβώς λόγω της ισχύος του, το συστήνουμε σε αναβάτες μεγαλύτερου βάρους, άνω των 90-100 Kg. Θα καλύψει τις ανάγκες τους πολύ πιο άνετα από το Urban 2, αλλά και από οποιoδήποτε ηλεκτρικό πατίνι μέχρι τα €500-600 (π.χ. Xiaomi M365 Pro/Pro 2).

Modes λειτουργίας

Το κάτω πλήκτρο αλλάζει το mode λειτουργίας, με την 1η ταχύτητα να “βγάζει” περί τα 15-20 Km/h, την 2η κοντά στα 30-35 Km/h και την  40-45 Km/h. Το άνω πλήκτρο αλλάζει την ένδειξη (οδόμετρο, τάση, σφάλματα κ.λπ.) ενώ κρατώντας τα πατημένα ταυτόχρονα για λίγο, μπαίνετε στο menu του controller, το οποίο περιέχει λίγες χρήσιμες ρυθμίσεις (διάμετρος τροχού, timeout για αυτόματη απενεργοποίηση κ.λπ.). Σε σχέση με το Urban 2, οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι ελαφρώς περισσότερες. Για παράδειγμα, υπάρχει δυνατότητα ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του Cruise Control. Επίσης μπορείτε, όπως προαναφέραμε, να ρυθμίσετε το επίπεδο ισχύος του πατινιού, από το 0 έως το 100%, κάτι χρήσιμο αν, για παράδειγμα, θέλετε να το δανείστε σε κάποιον άλλο, αλλά δεν θέλετε να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες.

Το Cruise Control ενεργοποιείται όταν κρατάτε σταθερή τη σκανδάλη του γκαζιού για μερικά δευτερόλεπτα. Απενεργοποιείται όταν ξαναπατήσετε το γκάζι ή πιέσετε κάποια από τις μανέτες του φρένου. Και επειδή είμαστε λίγο… “ψείρες”, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ο μπλε φωτισμός της οθόνης είναι πολύ έντονος και μας ενοχλούσε λίγο το βράδυ, σε σκοτεινούς δρόμους. Το ίδιο ισχύει και για το εμπρός φως, το οποίο δεν έχει “καπελάκι” και αν ρυθμίσετε ψηλά τη δέσμη, ίσως σας ενοχλεί λίγο σε σκοτεινό περιβάλλον, ενώ οδηγείτε. Λεπτομέρειες που δεν αφορούν αστικά περιβάλλοντα, όμως μας αρέσει να αναφέρουμε στα reviews.

Αυτονομία

Η μπαταρία των 13Ah – 48V είναι τοποθετημένη χαμηλά, μέσα στο deck και υπόσχεται αυτονομία 35 Km. Στην πράξη, θα πετύχετε αυτή την αυτονομία στο Mode 2, με ταχύτητες 25-30 Km/h, σε ρεαλιστικές συνθήκες χρήσης. Αν, όμως, σας αρέσει το “γκάζι” και χρησιμοποιείτε διαρκώς το Mode 3, η αυτονομία σας θα περιοριστεί στα 18-20 Km, με βάρος αναβάτη 75 Kg. Η ισχύς και η ταχύτητα που προσφέρει το μοτέρ δικαιολογούν -εν μέρει- την σχετική υψηλή κατανάλωση.

Ο φορτιστής αποδίδει 60-90W και επαναφορτίζει πλήρως τη μπαταρία σε ακριβώς 8 ώρες, κάτι που αποδεικνύει και τη χωρητικότητά της. Δε ζεσταίνεται υπερβολικά κατά τη χρήση και δεν έχουμε να παρατηρήσουμε κάτι άλλο εδώ.

Αντίστοιχο είναι και το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 35-40 cents, όμως αυξάνεται στα 65-70 cents αν είστε λάτρης της ταχύτητας…

Φρένα και φωτισμός

Καλό το “γκάζι”, αλλά θέλουμε και τα αντίστοιχα φρένα, ειδικά με ταχύτητες 40+ Km/h. Το Skateflash Urban 3 διαθέτει δισκόφρενο τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Ρυθμίζονται εύκολα και, εξαιρώντας την κάπως απότομη απεμπλοκή τους που απαιτεί συνήθεια, τα κρίναμε ικανοποιητικότατα, χάρη και στα ελαστικά που προσφέρουν αρκετή πρόσφυση. Καλά φρένα χωρίς αντίστοιχα καλά ελαστικά είναι δώρον-άδωρον, αλλά ευτυχώς στην περίπτωση αυτή, ο συνδυασμός είναι ισορροπημένος. Και πάλι τονίζουμε την ανάγκη της μεταφοράς του βάρους σας πίσω, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.

Το Urban 3 έχει ένα προβολάκι με λευκό LED στο εμπρός μέρος, του οποίου η γωνία δέσμης ρυθμίζεται και είναι ικανοποιητικό για χρήση σε αστικό περιβάλλον, ή σε πλήρως σκοτεινούς δρόμους με μικρές/μεσαίες ταχύτητες. Ωστόσο, θα αποφεύγαμε τις πολύ υψηλές ταχύτητες σε πλήρες σκοτάδι, καθώς η δέσμη δε μπορεί να φωτίσει αρκετά μακριά ώστε να αντιληφθείτε εγκαίρως ένα εμπόδιο/ανωμαλία.

Στο πίσω μέρος, έχουμε 3 φώτα με κόκκινα LEDs: Ένα μεγάλο στο πίσω φτερό και δύο μικρότερα εκατέρωθεν. Είναι εύκολα ορατά, ακόμα και από μεγάλη απόσταση, ενώ ανάβουν πιο έντονα όταν πιέζετε το φρένο. Αυτό που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα, όμως, είναι η ύπαρξη φλας με διακόπτη τύπου μοτοσυκλέτας στο τιμόνι. Ο διακόπτης ενεργοποιεί κίτρινα LEDs μέσα στα δύο μικρά, οπίσθια φώτα. Έτσι, μπορείτε να σηματοδοτήσετε την πρόθεσή σας να στρίψετε. Σε συνδυασμό με το LED γιλέκο που θα βρείτε στη συσκευασία, είστε πλήρως καλυμμένοι στον τομέα αυτό.

Όσο για την κόρνα, είναι αρκετά ισχυρή, με το μπουτόν σε βολικό σημείο και με χαρακτηριστικό τόνο. Θα σας καλύψει άνετα σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Άνεση χρήσης

Ο τομέας στον οποίο πάσχουν όλα τα entry-level πατίνια, είναι αυτός του ride comfort. Ευτυχώς για το Urban 3, παρά την απουσία ανάρτησης, τα 10″ ελαστικά με σαμπρελα, μεγάλου προφίλ και φάρδους (10×2,5) το καθιστούν πολύ πιο άνετο και ασφαλές από οποιοδήποτε πατίνι με τροχούς 8″ ή 8,5″. Διατηρήστε την πίεση κοντά στα 35 psi. Έτσι, θα περνάτε με άνεση πάνω από σχεδόν κάθε λακκούβα και ανωμαλία του δρόμου. Θα ανεβοκατεβαίνετε πεζούλια/πεζοδρόμια μικρού ύψους (με λογική) ταχύτητα και… τα γόνατά σας θα σας ευγνωμονούν! Δεν υποκαθιστούν μια κανονική ανάρτηση (που ούτως ή άλλως δε θα βρείτε εύκολα κάτω από τα €1.000) αλλά είναι ό,τι πιο άνετο και ασφαλές θα βρείτε σε αυτά τα χρήματα.

O ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω τροχό, άρα σας “σπρώχνει” και δε σας “τραβά”. Αυτό θα το εκτιμήσετε ιδιαίτερα σε γλιστερό οδόστρωμα. Φυσικά, πάντα να θυμάστε πως πρέπει να μεταφέρετε πίσω και το βάρος σας, φρενάροντας. Και μπροστά, αντίστοιχα, επιταχύνοντας.

Υπενθυμίζουμε δεν πρέπει να στηρίζεστε με όλο σας το βάρος στο τιμόνι, ιδίως κατά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση. Το έχουμε αναφέρει πολλάκις και σας προτείνουμε να δείτε το σχετικό αφιέρωμά μας για την οδική ασφάλεια με πατίνι.

Συμπέρασμα για το Skateflash Urban 3

Το Urban 3 διατίθεται στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων έναντι €629 με 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας.

Έχει ικανοποιητική αυτονομία για ήπια, καθημερινή χρήση. Έχει αρκετά ισχυρό μοτέρ, ικανοποιητικά φρένα και φώτα, άνετα και ανθεκτικά ελαστικά και φαρδύ deck. Τα παρελκόμενα της συσκευασίας είναι “πλούσια”. Εν ολίγοις, αν ψάχνετε ένα ηλεκτρικό πατίνι σε προσιτή τιμή, που να παραμένει ελαφρύ και compact, αλλά οι επιδόσεις των κλασικών “36βολτων” 250-350W μοντέλων σας φαίνονται “αναιμικές”, τότε δε χρειάζεται να ψάξετε περισσότερο, το Urban 3 θα σας ικανοποιήσει πλήρως.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Καλησπέρα. Είμαι κάτοχος Του πατινιού εδώ και δύο μέρες. Από θέμα ποιότητας δεν το συζητώ είναι εξαιρετικό αλλά έχω μια απορία όσον αφορά την ταχύτητα. Χαρακτηριστικά λένε ότι πιάνει μέχρι 45 km στην τρίτη ταχύτητα και 30 με 35 στη δεύτερη. Εμένα η δεύτερη ταχύτητα πιάνει 12 km και η τρίτη ταχύτητα πιάνει 23. Μπορείτε να μου πείτε γιατί συμβαίνει αυτό;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.