Τα πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα της Xiaomi, Mi Scooter Essential, Mi Scooter 1S και Mi Scooter Pro 2 είναι επιτέλους “εδώ” και αφού δοκιμάσαμε και σας παρουσιάσαμε το “μικρό” και το “μεσαίο” μοντέλο, ήρθε η ώρα να δούμε και το “μεγάλο”, το Pro 2. Μάλιστα, το βάλαμε δίπλα-δίπλα με το παλιό, πιστό μας M365 Pro που έχει ήδη 1.500 Km στις “ρόδες” του για να διαπιστώσουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους ώστε να απαντήσουμε, τελικά: Αξίζει η αναβάθμιση; Πάμε να το δούμε!
Όπως πάντα, το πατίνι της δοκιμής μας παραχώρησε η Info Quest Technologies, επίσημος αντιπρόσωπος των προϊόντων της Xiaomi στην Ελλάδα. Το Mi Scooter Pro 2 είναι ήδη διαθέσιμο στα ελληνικά καταστήματα έναντι €599, αν και ήδη έχουν “τρέξει” δύο περίοδοι εκπτώσεων στις οποίες το βρίσκαμε στα €499. Αν έχετε υπομονή, λοιπόν, μπορείτε να περιμένετε κάποια αντίστοιχη περίοδο…
Πριν συνεχίσουμε με τους επιμέρους τομείς, σας συστήνουμε θερμά να διαβάστε πρώτα το review μας του Mi Scooter 1S αλλά και να δείτε το video του. Ο λόγος είναι απλός: Τα δύο πατίνια έχουν πολλές ομοιότητες και έτσι, πολλά από αυτά που αναφέρουμε στο review του 1S, ισχύουν και για το Pro 2. Δε θα κάνουμε… επανάληψη, λοιπόν, αλλά θα εστιάσουμε στις διαφορές τους. Γι’αυτό, αφήστε ανοικτό αυτό το tab και ρίξτε μια ματιά εδώ, στο review του 1S!
Κατασκευή και εργονομία
Οι διαστάσεις του Pro 2 είναι οι ίδιες με του M365 Pro, όπως ήταν αναμενόμενο. Έτσι, διατηρείται η “ψηλή” κολώνα τιμονιού και έτσι το πατίνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα από αναβάτες με ύψος ακόμα και 1,9-2 μέτρων. Ο νέος μηχανισμός αναδίπλωσης είναι “παρών”, το στήριγμα του πίσω φτερού επίσης, το μαγνητικό πορτάκι φόρτισης είναι στον “στάνταρ” εξοπλισμό, όπως και η LCD οθόνη που παρέχει πληροφορίες στο χρήστη.
Τα χερούλια παραμένουν ίδια και πολύ ποιοτικά, προσφέροντας μπόλικο grip. Ουσιαστικά, ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσετε με μια γρήγορη ματιά το Pro 2 από το 1S είναι το κόκκινο “δαχτυλίδι” στον εμπρός τροχό.
Τέλος, στη συσκευασία θα βρείτε τον γνωστό φορτιστή των 71W, το hex κλειδί μαζί με τα βιδάκια της κολώνας τιμονιού, τον αντάπτορα επέκτασης της βαλβίδας του εμπρός τροχού, και ένα σετ σαμπρέλας-ελαστικού για την περίπτωση που σας “πιάσει λάστιχο”. Βέβαια, τα ελαστικά του Pro 2 είναι ενισχυμένα σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς πατινιών της Xiaomi, οπότε, αν διατηρείτε τις πιέσεις σε σωστά επίπεδα, πολύ δύσκολα θα έχετε κλατάρισμα.
Τον τελευταίο μήνα δεχόμαστε σχεδόν καθημερινά ερωτήσεις και σχόλια για όλα τα πατίνια της Xiaomi. Και ουσιαστικά όλοι θέλουν να μάθουν αν το Pro 2 είναι ισχυρότερο από το M365 Pro αλλά και κατά πόσο συμφέρει κάποιον να δώσει τα επιπλέον €150 γι’αυτό, αντί του 1S. Παρακάτω, απαντάμε σε όλα αυτά τα ερωτήματα.
Κινητήρας και επιδόσεις
Δοκιμάζοντας το Pro 2 στις ίδιες διαδρομές με το 1S και το M365 Pro, είδαμε τα αναμενόμενα (σχεδόν). Πέρα από την τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 25 Km/h, η ισχύς του πατινιού, τουλάχιστον με το firmware που το δοκιμάσαμε, είναι αισθητά μεγαλύτερη από του 1S. Σε ευθεία ή κατηφόρα, δε θα δείτε μεγάλες διαφορές. Αλλά στις ανηφόρες, το Pro 2 ανεβαίνει πολύ πιο άνετα. Η Xiaomi αναφέρει πως το πατίνι μπορεί να ανέβει σε κλίσεις έως 20%. Ρεαλιστικά, μια τέτοια κλίση δύσκολα θα την καταφέρει, εκτός αν ο αναβάτης είναι έως 60 Kg και το πατίνι πλήρως φορτισμένο. Ωστόσο, το 95% των ανηφόρων που θα συναντήσετε σε μια πόλη δεν θα είναι δύσκολο έργο για το Pro 2, εκτός αν ζυγίζετε πάνω από 90 Kg.
Το μεγάλο “ερωτηματικό”, όμως, αφορά τις διαφορές του από το M365 Pro, που έχει αποδειχθεί ένα πανάξιο πατίνι για σχεδόν κάθε διαδρομή και με λογικό κόστος. Στα “χαρτιά”, η ισχύς τους είναι η ίδια. 300W διαρκής απόδοση με 600W peak. Με το δημοφιλές M365 tools app (Android) είδαμε peak πάνω από 650W, δείγμα του ότι το Pro 2 είναι ακόμα πιο ισχυρό απ’ότι στη θεωρία.
Σε σύγκριση με το M365 Pro, όμως η αίσθηση που μας άφησε το Pro 2 είναι του λίγο πιο “φυλαγμένου” firmware απόδοσης. Φυσικά, αυτά αλλάζουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα με κάποιο μελλοντικό firmware update, είτε επίσημο, είτε “ανεπίσημο”. Αλλά το σίγουρο είναι πως, αν περιμένατε κάτι ισχυρότερο από το M365 Pro, μάλλον πρέπει να κοιτάξετε αλλού…
Modes χρήσης
Το Mi Scooter Pro 2 διαθέτει τα 3 γνωστά, πλέον, modes: Έχουμε το νέο Pedestrian mode που αντικαθιστά το Eco mode και προσφέρει ταχύτητα έως 5 Km/h. Προστέθηκε αποκλειστικά για ένα λόγο, ώστε να μπορείτε με ασφάλεια να κινείστε σε ένα πεζοδρόμιο/πεζόδρομο, με ταχύτητα που δεν δημιουργεί κίνδυνο για τους πεζούς. Στη συνέχεια, έχουμε το Drive mode με τελική έως 20 Km/h (σε ευθεία) και τέλος, το Sport mode με τη μέγιστη ροπή και τελική έως 25 Km/h. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα χρησιμοποιείτε το Sport mode, οπότε θα αναφέρουμε την πραγματική αυτονομία βάση αυτού.
Αυτονομία
Η μπαταρία του Pro 2 είναι ίδια με του M365 Pro. Έχει χωρητικότητα 12.800mAh με τάση 36V και με όλες τις απαραίτητες προστασίες υπερφόρτωσης, υπερθέρμανσης κ.λπ. Η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία 45 Km, η οποία μπορεί να επιτευχθεί υπό ιδανικές συνθήκες, με σταθερή ταχύτητα 20 Km/h σε ευθεία. Στην πράξη, όπως και για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, η αυτονομία είναι μικρότερη. Ρεαλιστικά, με αναβάτη 75 Kg, υπολογίστε γύρω στα 28-29 Km πραγματικής αυτονομίας, ανάλογα με τις διαδρομές σας, τις καιρικές συνθήκες (κρύο, ζέστη, “κόντρα” άνεμος), τα “σταμάτα-ξεκίνα” και τις ανηφόρες.
Ως εκ τούτου, το Pro 2 είναι ικανό για μεσαίες αποστάσεις, έως 20 Km ανά φόρτιση, ώστε να μην πέφτετε πολύ κάτω από το 50% (με αποτέλεσμα μικρότερη απόδοση). Το καλό είναι πως δεν έχει αυξηθεί το βάρος του πατινιού. Στα 14,2 Kg (14,35 σύμφωνα με τη ζυγαριά μας) είναι ίσως το πατίνι με τον καλύτερο λόγο αυτονομίας/βάρους της αγοράς. Αντίστοιχος είναι και ο χρόνος φόρτισης, στις 5,5 ώρες. Έτσι, μπορείτε να διανύετε άνετα π.χ. 10-15 Km για να πάτε στη δουλειά σας, να το επαναφορτίζετε εκεί και να επιστρέφετε. Ή να το χρησιμοποιείτε για μικρές διαδρομές (π.χ. delivery) και να το έχετε “στην πρίζα” όταν επιστρέφετε στη “βάση”.
Δείτε επίσης: Πως να αυξήσετε την αυτονομία του ηλεκτρικού σας οχήματος!
Αντίστοιχο είναι και το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 30 cents.
Φρένα και φωτισμός
Κι εδώ έχουμε ακριβώς τα ίδια με το Mi Scooter 1S, οπότε τα φρένα θα σας καλύψουν με βάση τα 25 Km/h τελικής. Και τα LED φώτα είναι ίσως τα καλύτερα της κατηγορίας του Mi Scooter Pro 2, εμπρός και πίσω. Τέλος, τα νέα ανακλαστικά είναι και αυτά “στάνταρ” στα πατίνια της Xiaomi πλέον.
Άνεση χρήσης
Σε επίπεδο άνεσης χρήσης, τα λάστιχα των 8,5″ με σαμπρέλα είναι όσο πιο άνετα γίνεται, για τα δεδομένα τους. Σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή θα περνάτε εύκολα πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος και μικρές λακκούβες, αλλά η πολύωρη χρήση μπορεί να σας κουράσει, ειδικά αν είστε χρήστης μεγαλύτερης ηλικίας. Ένα μικρό “tip” για να μη καταπονείτε τα γόνατα και τη μέση σας είναι να σηκώνεστε ελαφρά στις μύτες των ποδιών σας, λίγο πριν περάσετε πάνω από κάποια λακκούβα ή σαμαράκι!
Συμπέρασμα για το Xiaomi Mi Scooter Pro 2
Το Xiaomi Mi Scooter Pro 2 είναι το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας αυτή τη στιγμή και μια εξαιρετική επιλογή, για όσους θέλουν ένα προσιτό αλλά ποιοτικό και αξιόπιστο πατίνι. Αν αξίζει την αναβάθμιση από το M365 Pro; Η απάντηση είναι μάλλον όχι, καθώς τα φώτα είναι κάτι που μπορείτε να προσθέσετε και μόνοι σας στο παλιό σας πατίνι, ενώ οι επιδόσεις και η αυτονομία τους είναι στα ίδια επίπεδα. Είναι κάπως πιο στιβαρό, μεν, αλλά αυτό δε δικαιολογεί απόλυτα την αναβάθμιση.
Αν, όμως, έχετε ένα παλιό M365 (το απλό μοντέλο), τότε σίγουρα το Pro 2 είναι ένα σημαντικό upgrade. Και αν είστε άνω των 80-85 Kg με αρκετές ανηφόρες στις διαδρομές σας, τότε η επιλογή μεταξύ 1S και Pro 2 είναι εύκολη και τείνει προς το δεύτερο…
Ξεχωρίζει χάρη στην ποιότητα, τα φρένα, τα φώτα, τα λάστιχα και την οθόνη του, αλλά αν θέλετε να διανύετε μεγάλες αποστάσεις ή έχετε ανηφόρες στη διαδρομή σας, το 1S ή το Pro 2 είναι σαφώς καλύτερες λύσεις και δε θα μετανιώσετε την αγορά τους. Από την άλλη το Essential είναι εξαιρετικό από πλευράς φορητότητας/ευελιξίας. Mεταφέρεται πανεύκολα και η ταχύτητα των 20 Km/h το καθιστά ακόμα πιο ασφαλές για αρχάριους ή για χρήστες μικρής ηλικίας. Και, προφανώς, είναι φθηνότερο “δώρο” από το 1S, αν θέλετε να το προσφέρετε σε κάποιον. Εμείς, άλλωστε, το κρίνουμε “αυστηρά”, σαν μέσο μετακίνησης ενός ενήλικα και όχι σαν “παιχνίδι”.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!
Δείτε επίσης: