Νέα επένδυση ύψους $3,5 δισ. ανακοίνωσε η Ford, στο νέο της εργοστάσιο στο Μίσιγκαν. Η μονάδα παραγωγής θα επικεντρωθεί στην κατασκευή μπαταριών LFP, καθιστώντας τα μελλοντικά Ford EVs πιο προσιτά.
Αρωγός στην προσπάθειά της, φυσικά, θα είναι η κινέζικη CATL. Η εταιρεία αισιοδοξεί σύντομα να έχει ευρεία παραγωγή πιο ανθεκτικών αλλά ταχύτερα επαναφορτιζόμενων μπαταριών για τα EVs της. Ωστόσο, η Ford έσπευσε να τονίσει ότι η CATL θα παρέχει μόνο τις γνώσεις της και μερικές άλλες υπηρεσίες της. Το εργοστάσιο θα ανήκει πλήρως στη θυγατρική της Ford που έχει αναλάβει την κατασκευή μπαταριών EVs. Επιπλέον, η επένδυση θα προσφέρει τουλάχιστον 2.500 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή.
Να σημειωθεί οτι Ford δεν μεταβαίνει πλήρως στις LFP μπαταρίες. Η εταιρεία ταυτόχρονα θα αναπτύσσει και θα κατασκευάζει NCM μπαταρίες και μάλιστα ισχυρίζεται οτι είναι ο μόνος κατασκευαστής EVs που το κάνει αυτό, αυτή τη στιγμή. Η Tesla χρησιμοποιεί μπαταρίες NCM και LFP, αλλά δεν κατασκευάζει τις δεύτερες σε δική της μονάδα, προς το παρόν.
Οι μπαταρίες LFP είναι φθηνότερες στην παραγωγή, η κατασκευή τους είναι λιγότερο περίπλοκη, αλλά το αντίτιμο είναι η χαμηλότερη ενεργειακή τους πυκνότητα. Αυτό αντισταθμίζεται από την ταχύτερη φόρτισή τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους. Δεν επιβαρύνεται η “υγεία” τους αν εξαντληθούν (0%), όπως και αν επαναφορτίζονται συχνά πλήρως (100%). Ουσιαστικά, με ένα επαρκές δίκτυο υποδομών φόρτισης, οι LFP είναι μια επωφελής τεχνολογία μπαταριών.
Οι πρώτες μπαταρίες LFP της Ford θα φτάσουν στο Mustang Mach-E αργότερα φέτος, ενώ το F-150 Lightning θα ακολουθήσει το 2024. Η εταιρεία θέλει να παραδώσει 600.000 EVs στους πελάτες της μέχρι το τέλος του 2023, κάτι μάλλον δύσκολο. Ταυτόχρονα αισιοδοξεί να κατασκευάζει 2 εκ. EVs ετησίως μέχρι το 2026.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
NCM, NCA, LFP, solid-state: Ποια είναι η “καλύτερη” μπαταρία EV;
Πηγή: ArenaEV