Το δίκτυο φόρτισης EVs στην Ελλάδα είναι κάτι που αφορά όλους τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακόμα και όσους αξιοποιούν την οικιακή φόρτιση όσο το δυνατόν περισσότερο. Το περιβόητο range anxiety εμφανίζεται κυρίως όταν πρέπει να διανύσουμε μεγάλες αποστάσεις με ένα EV, να κάνουμε ένα ταξίδι εκτός πόλης και τότε αρχίζει το… άγχος. Φυσικά, όσο αυξάνεται η εμπειρία και η ενημέρωση των χρηστών για τα EVs, τόσο μειώνεται αυτός ο παράγοντας ανασφάλειας, αλλά το σημαντικότερο όλων είναι το δίκτυο φόρτισης. Με αρκετούς DC ταχυφορτιστές να καλύπτουν το οδικό δίκτυο της χώρας, όλα γίνονται και θα γίνονται ευκολότερα.
Όμως, πίσω από κάθε “κουτί” φόρτισης που βλέπετε εγκαταστημένο, κρύβεται μια ολόκληρη διαδικασία με πολλούς εμπλεκόμενους φορείς και ενίοτε με μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Επίσης, το πόσα KW ισχύος θα φτάνουν τελικά στην μπαταρία του οχήματός σας δεν εξαρτάται μόνο από την ονομαστική μέγιστη ισχύ ενός φορτιστή (π.χ. 250 KW). Και, αν είστε επιχειρηματίας, ίσως έχετε αναρωτηθεί ποιο είναι το κόστος μιας τέτοιας εγκατάστασης. Αυτές και άλλες πολλές απορίες που σίγουρα έχετε αρκετοί από εσάς, θελήσαμε να λύσουμε με το παρόν αφιέρωμα.
Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε να απευθύνουμε μερικές ερωτήσεις στους ανθρώπους της Armet Mobility, ένος από τους μεγαλύτερους προμηθευτές και εγκαταστάτες φορτιστών EVs στην Ελλάδα. Αρκετοί από τους DC ταχυφορτιστές που ίσως έχετε χρησιμοποιήσει στη χώρα μας είναι εγκατεστημένοι από την εταιρεία και έτσι το know-how της στον κλάδο είναι αξιοσημείωτο. Σας έχουμε δείξει πρώτοι και τον 400άρη DC ταχυφορτιστή της ο οποίος σύντομα θα είναι διαθέσιμος στο κοινό, ενώ όσοι βρέθηκαν στο περυσινό 3o Electric + Micro Mobility Forum είχαν την δυνατότητα να δουν “εκ των έσω” έναν ταχυφορτιστή της Armet. Η εταιρεία θα βρίσκεται και στο φετινό, 4o Electric + Micro Mobility Forum οπότε σας περιμένουμε για να την γνωρίσετε από κοντά!
Για την κουβέντα μας με την Armet Mobility επιλέξαμε έναν εναλλακτικό τρόπο, ένα μικρό EV road trip! Έτσι, μπήκαμε στο BMW i3s της εταιρείας με οδηγό τον κ.Παναγιώτη Δημόπουλο, eMobility Specialist/Sales Engineer της εταιρείας, με κατεύθυνση προς… κρυφό προορισμό όπου φορτίσαμε στον πρώτο DC φορτιστή στην Ελλάδα (πιθανότατα) με πλήρη load balancing δυνατότητα, ως προς την συνολική εγκατάσταση όπου βρίσκεται και όχι απλώς ως προς την κατανομή του φορτίου μεταξύ EVs. Καθ’οδόν κάναμε μια ωραία κουβέντα για το δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα, τα προβλήματα που το ταλανίζουν, το κόστος και χρόνο εγκατάστασης ενός ταχυφορτιστή, ακόμα και το Megawatt charging για βαρέα ηλεκτρικά οχήματα.
Ακολουθήστε μας σε αυτό το EV road trip και ελπίζουμε να βρείτε την συζήτηση αρκετά ενδιαφέρουσα!