Η Ινδία είναι μια ιδιαίτερα περίπτωση αγοράς, όσον αφορά τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων της. Έχοντας ένα πραγματικά τεράστιο στόλο δικύκλων που κυκλοφορούν εν μέσω… αναρχίας καθημερινά, γειτνιάζουσα με την Κίνα και με συνθήκες που ευνοούν την ταχεία επέκταση των ηλεκτρικών σκούτερ. Μάλιστα, από τη στιγμή που η κυβέρνηση άρχισε να προωθεί την ηλεκτροκίνηση, πολλές χιλιάδες Ινδοί απέκτησαν ηλεκτρικά σκούτερ, αντί βενζινοκίνητων. Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα…

Δεκάδες τα περιστατικά σε μικρό χρονικό διάστημα

Τους τελευταίους μήνες, αρκετά είναι τα περιστατικά φωτιάς σε ηλεκτρικά σκούτερ στην Ινδία. Ίσως είναι περισσότερα, αλλά τουλάχιστον αυτά που αναφέρονται μέσω των μέσων ενημέρωσης και εμφανίζονται στα social media, είναι αρκετά για να “θορυβήσουν” καταναλωτές και ειδικούς. Πολύ πρόσφατα, ένας 40χρονος επιχειρηματίας έπεσε θύμα του σκούτερ του, όταν αυτό εξερράγη, ενώ φόρτιζε στο υπνοδωμάτιό του. Η σύζυγος και τα δύο παιδιά του διεσώθησαν από γείτονες, αλλά ο ίδιος εξέπνευσε κατά τη διακομιδή του στο νοσοκομείο, εξαιτίας εγκαυμάτων και εισπνοής τοξικών αερίων.

Σε ένα άλλο περιστατικό, ένας 80χρονος έχασε τη ζωή του, ενώ η σύζυγος και ο εγγονός τους υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα. Η… αυτανάφλεξη ηλεκτρικών σκούτερ είναι, πλέον, ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ινδία. Τα περιστατικά είναι δεκάδες και το χειρότερο είναι πως αναφέρονται φωτιές ακόμα και σε σκούτερ που δεν χρησιμοποιούνται, ούτε φορτίζονται. 

Τι κρύβεται πίσω από τις… φλόγες;

Όλα τα παραπάνω έχουν προκαλέσει αναστάτωση στη χώρα και φυσικά, στις αρμόδιες αρχές. Όλα δείχνουν πως οι κρατικές επιδοτήσεις, σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κόστος των σκούτερ που πωλούνται και την ραγδαία αύξηση των startups, κατασκευαστών και εμπόρων, που έσπευσαν να εκμεταλλευθούν τις περιστάσεις, οδηγούν σε οχήματα πολύ χαμηλής ποιότητας κατασκευής, ιδίως όσον αφορά τα ηλεκτρικά τους μέρη. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών σκούτερ αυξήθηκαν κατά 61% σε σχέση με πέρυσι, στις 231.000 (Μάρτιος 2021-Μάρτιος 2022). Μέχρι το 2030, αναμένονται να φτάσουν τα… 18 εκατομμύρια! Αυτή τη στιγμή αποτελούν το 2% των πωλήσεων δικύκλων στην Ινδία, αλλά στόχος της κυβέρνησης είναι το ποσοστό να φτάσει το 80% μέχρι το 2030.

Η τρέχουσα επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού σκούτερ στην Ινδία είναι περίπου €190 ανά KWh χωρητικότητας μπαταρίας, με μέγιστο ποσοστό το 40% επί της τιμής του οχήματος. Έτσι, εκατοντάδες επιχειρηματίες χωρίς εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, εισρέουν στην αγορά, με δεκάδες διαφορετικά brands να “μάχονται” για ένα κομμάτι της πίτας. Ορισμένες κατασκευάζουν και διαθέτουν στην αγορά σκούτερ με τιμές έως και €400-450, φυσικά με πολύ χαμηλά στάνταρ ελέγχου ποιότητας. Υπολογίζεται ότι τους τελευταίους μήνες έχουν εμφανιστεί 50-60 νέες startups στην αγορά. Ελάχιστες από αυτές λειτουργούν με οργάνωση και έχουν ικανοποιητική χρηματοδότηση, όπως η Ola Electric και η Ather. Ωστόσο, ακόμα και τα δικά τους μοντέλα αναφέρονται ως υπαίτια για την πρόκληση φωτιάς και τραυματισμών.

“Πάγωμα” της αγοράς μέχρι νεοτέρας

Στις 22 Απριλίου, ο Ινδός Υπουργός Μεταφορών προειδοποίησε όσους δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή για πολύ αυστηρές ποινές, αν προκληθεί φωτιά σε όχημα από δική τους αμέλεια. Πρότεινε στις εταιρείες να προχωρούν αμέσως σε ανακλήσεις, αν το κρίνουν σκόπιμο. Μια εβδομάδα αργότερα, τρεις μεγάλες εταιρείες ανακάλεσαν περίπου 7.000 σκούτερ. Επίσης, η κυβέρνηση σύστησε μια επιτροπή ειδικών για να εξετάσει τυχόν κατασκευαστικά σφάλματα στα σκούτερ και να διαμορφώσει ένα πλαίσιο για αποτελεσματικότερο έλεγχο της αγοράς. Τέλος, η παραγωγή έχει προσωρινά “παγώσει” στη χώρα, μέχρι να εντοπιστούν οι αιτίες των ατυχημάτων.

Ο Suraj Ghosh, director of mobility στην S&P Global, θεωρεί πως τα κίνητρα της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση που “τρέχουν” από το 2015 δεν δέσμευαν τους κατασκευαστές να διατηρήσουν την παραγωγή στην Ινδία. Έτσι, δεκάδες εταιρείες συστάθηκαν “σε ένα βράδυ” και άρχισαν να εισάγουν μαζικά διάφορα εξαρτήματα από τρίτες χώρες, όπως η Κίνα, με τα οποία συναρμολογούσαν ηλεκτρικά σκούτερ στην Ινδία με ανεπαρκείς γνώσεις και ποιοτικό έλεγχο. Τόσο η χαμηλή ποιότητα των μπαταριών που επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν, όσο και οι δικές τους εργασίες, οδήγησαν σε ελαττωματικά σκούτερ που “πλημμύρισαν” την αγορά. Ας μην ξεχνάμε, επιπλέον, πως οι θερμοκρασίες στην Ινδία συχνά ξεπερνούν τους 40 βαθμούς Κελσίου, επιβαρύνοντας σημαντικά τα ηλεκτρικά μέρη ενός οχήματος.

Εν τέλει, φαίνεται πως η αγορά ηλεκτρικών σκούτερ στην Ινδία “έτρεξε” πολύ πιο γρήγορα απ’ότι θα έπρεπε και αρκετοί προσπάθησαν να επωφεληθούν από αυτό, χωρίς να εξασφαλίσουν την ποιότητα των οχημάτων τους. Αναμένεται, πλέον, μια απότομη επιβράδυνσή της, έως ότου επέλθει η απαραίτητη ισορροπία και το επίπεδο ποιότητας και ελέγχου αυξηθεί αισθητά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους κατασκευαστές, τους εμπόρους, τους καταναλωτές αλλά και τα δίκυκλα καθαυτά. Ένα παράδειγμα προς αποφυγίν, αν μη τι άλλο…

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Ινδία πλημμυρίζει την Ευρώπη με ηλεκτρικά ποδήλατα

Πηγή: Reuters

Προηγούμενο άρθροΔιεξήχθη ο πρώτος αγώνας του eSkootr Championship (eSC)!
Επόμενο άρθροΤα dockless, κοινόχρηστα πατίνια (σταδιακά) επιστρέφουν στην Ελλάδα
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.