Το Ισραήλ είναι αυτή τη στιγμή μια από τις πλέον προηγμένες, πέριξ της Ευρώπης, χώρες στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Ήδη εδώ και αρκετά χρόνια δοκιμάζονται αυτόνομα οχήματα χωρίς οδηγό στους δρόμους του, αλλά πλέον… things are about to get real!

Το ανώτατο νομοθετικό όργανο της χώρας (Knesset) ενέκρινε το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση στους δρόμους της, την περασμένη Τρίτη. Η νομοθεσία θα επιτρέψει στις εταιρείες να “τρέξουν” πιλοτικά μοντέλα shared κινητικότητας, όπως ταξί, με επιβάτες αλλά χωρίς οδηγό, σε δημόσιους δρόμους! Μια από τις εταιρείες που άμεσα θα επωφεληθούν της εξέλιξης αυτής είναι η Mobileye, εταιρεία της Intel που ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση.

Mobileye + NIO = Driverless ταξί

H Mobileye θα ξεκινήσει τα δρομολόγια “robo-taxis” στο Tel Aviv εντός του 2022. Ο ενδιαφερόμενος θα τα καλεί από το smartphone του μέσω του Moovit app και αυτά θα τον παραλαμβάνουν, χωρίς οδηγό, για να τον μεταφέρουν στον προορισμό του. Η Moovit ιδρύθηκε στο Ισραήλ και εξαγοράστηκε από την Intel το 2020 έναντι $900 εκ. Επίσης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το app της γερμανικής Sixt SE για ride hailing σκοπό. Η Mobileye έχει αυτή τη στιγμή τον μεγαλύτερο στόλο αυτόνομων οχημάτων, με πιλοτικές δοκιμές σε Μόναχο, Ντιτρόιτ, Νέα Υόρκη, Τόκυο και πρόσφατα στο Παρίσι.

Στο Ισραήλ χρησιμοποιεί αυτόνομα ταξί NIO SE8s, της γνωστής κινέζικης εταιρείας. Πρόκειται για 7-θέσια SUVs της γνωστής κινέζικης εταιρείας, με την οποία η Mobileye συνεργάζεται από το 2019. Η NIO δημιουργεί το Mobileye Drive σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (L4) για λογαριασμό της Mobileye και το ενσωματώνει στα πορτοκαλί SE8s της. Βέβαια, η κίνηση των οχημάτων αυτών χωρίς οδηγό δεν επιτρέπεται παντού. Αυτοπεριορίζεται σε συγκεκριμένους δρόμους και περιοχές με τη χρήση geofencing. Επίσης, μπορούν να δεχθούν ανθρώπινη επέμβαση ανά πάσα στιγμή, αν χρειαστεί.

Η ρώσικη Yandex δοκιμάζει αυτόνομα οχήματα στο Ισραήλ από το 2018, αν και οι πρόσφατες εξελίξεις καθιστούν αβέβαιο το μέλλον της στη χώρα.

Εν πάση περιπτώσει, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα αιτούνται και θα λαμβάνουν ειδικές άδειες από το Υπουργείο Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας για να υλοποιούν τα πιλοτικά προγράμματά τους. Αυτό δεν σημαίνει οτι η υπηρεσία θα είναι δωρεάν για τους χρήστες, παρ’ότι δοκιμαστική. Ωστόσο, η χρέωση μπορεί να είναι ελάχιστη σε σύγκριση με τα ταξί με οδηγό, για να δελεάσει τους χρήστες. Φυσικά, το νέο πλαίσιο καλύπτει και θέματα αστικής ευθύνης και ασφάλισης αυτόνομων οχημάτων. Επιπλέον ορίζει τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και συμβουλευτικές επιτροπές για ό,τι αφορά την αυτόνομη οδήγηση.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Στο στόχαστρο των γερμανικών αρχών το Tesla Autopilot

Πηγή: TimesofIsrael

Προηγούμενο άρθρο1 στους 5 ενήλικες Ολλανδούς έχει ηλεκτρικό ποδήλατο!
Επόμενο άρθροΗ BMW δοκιμάζει την υδρογονοκίνητη iX5 Hydrogen
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.