Για τις επιδοτήσεις του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 σας γράφουμε αρκετά συχνά, μάλιστα την περασμένη Παρασκευή μάθατε πρώτοι από εμάς οτι 11 εκ. ευρώ θα προστεθούν πολύ σύντομα στον προϋπολογισμό του προγράμματος, ώστε να δέχεται νέες αιτήσεις. Τι γίνεται, όμως, με τα ηλεκτρικά ταξί και τις δικές τους επιδοτήσεις;
Όπως ξέρετε όσοι παρακολουθείτε την αγορά, τα ηλεκτρικά ταξί δεν έχουν τύχει θερμής αποδοχής από τους επαγγελματίες, όπως τα ηλεκτρικά Ι.Χ. από το κοινό. Μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου είχαμε μόλις 81 αιτήσεις για επιδότηση ηλεκτρικού ταξί και μόλις €1 εκ. είχε καταβληθεί σε δικαιούχους, από τον προϋπολογισμό των €40 εκ. Επίσης πρώτοι από το GetElectric.gr μάθατε οτι θα παραταθεί το πρόγραμμα μέχρι τα τέλη Μαρτίου, κάτι που επιβεβαιώθηκε πρόσφατα, επισήμως από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Υπάρχει, όμως, ζήτηση; Και αν όχι, πως μπορεί να ενισχυθεί, ώστε να μην “χαθούν” αυτοί οι πόροι και να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός/εξηλεκτρισμός του στόλου;
Σε μια προσπάθεια να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, επισκεφθήκαμε το “open day” που διοργάνωσε την Τετάρτη 22/1 στο ΟΑΚΑ το Zap Taxi Club, ένα νέο project που αφορά τους επαγγελματίες οδηγούς και κατόχους ταξί και για το οποίο σας έχουμε γράψει από το καλοκαίρι, όταν και παρουσιάστηκε επισήμως. Πλέον το Club βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό ταξί με ευνοϊκούς όρους μέσω αυτού και στη διάθεσή τους θα έχουν αρχικά 3 εγκαταστάσεις ταχυφορτιστών, στο ΟΑΚΑ, στον ΟΛΠ (Πειραιάς) και στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, για αποκλειστική χρήση.
Στo open day αυτό ήταν προσκεκλημένοι οδηγοί ηλεκτρικών αλλά και θερμικών ταξί, ώστε να φορτίσουν δωρεάν και να ενημερωθούν για το Club, τις διαδικασίες και τα οφέλη. Ευπρόσδεκτοι ήταν γενικώς ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να φορτίσουν δωρεάν και να μιλήσουν με τους ανθρώπους του Club, ενώ η “δράση” θα επαναληφθεί την επόμενη Τετάρτη, 29/1, άνευ απροόπτου.
Οι φορτιστές (4 στο ΟΑΚΑ), για όσους ενδιαφέρεστε, είναι της ADS-TEC (ChargePost), αποδίδουν έως 300KW σε 2 CCS plugs (αλλά χωρίς περιορισμό στο κάθε plug, με δυναμικό balancing μεταξύ τους) και είχαμε την ευκαιρία να τους δούμε σε σχεδόν πλήρη ισχύ, όπως θα δείτε και στο video μας, παρακάτω. Διαθέτουν ενσωματωμένες μπαταρίες ώστε να αποδίδουν τα μέγιστα σε κάθε περίπτωση, φυσικά ενεργή ψύξη και φωτοβολταϊκά panels στην οροφή τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε οτι τα μέλη του club, εκτός από ευνοϊκούς όρους για την απόκτηση ηλεκτρικού ταξί με αξιοποίηση της κρατικής επιδότησης και με τη μορφή leasing, απολαμβάνουν εκτεταμένη εγγύηση 400.000 Km για έως 5 έτη, για τα ηλεκτρικά μοντέλα που είναι στη “λίστα” του Zap Taxi Club, όριο 75.000 ή 100.000 Km ανά έτος και 1.088 KWh ενέρργειας φόρτισης σε μηνιαία βάση, δηλαδή περίπου 13.000 KWh ετησίως, οι οποίες περιλαμβάνονται στο μίσθωμα (το οποίο κατά προσέγγιση βρίσκεται στα €1.500+ΦΠΑ, με πλήρη κυριότητα του αυτοκινήτου στο τέλος της 4ετίας ή της 5ετίας.
Ωστόσο, σε μια προσπάθεια να εξυπηρετηθούν και υπάρχοντες ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ταξί που δεν μπορούν να γίνουν μέλη του club (μέσω νέας αγοράς ταξί), η εταιρεία θα δημιουργήσει πολύ σύντομα ένα ειδικό πρόγραμμα, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτούς τους κομβικούς, για την Αθήνα, ταχυφορτιστές, έναντι μηνιαίας ή ετήσιας συνδρομής.
Επιπλέον, για ένα μήνα 29/1-28/2, επιλεγμένοι ιδιοκτήτες ταξί, συνεργαζόμενοι με τη FREE NOW, θα έχουν τη δυνατότητα για δωρεάν φόρτιση ώστε να δοκιμάσουν την εμπειρία χρήσης των προνομίων φόρτισης του Club. Σε περίπτωση που είστε κι εσείς ιδιοκτήτης/ιδιοκτήτρια και ενδιαφέρεστε να συμμετέχετε στην ενέργεια αυτή, επικοινωνήστε με το Zap Taxi Club.
Στο πλαίσιο του open day είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε και με ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ταξί, δηλώσεις των οποίων θα δείτε και στο video μας. Ιδιοκτήτης ηλεκτρικού ταξί (Tesla Model Y AWD) που δεν θέλησε να μιλήσει on camera μας δήλωσε οτι το όχημα κυκλοφορεί σε διπλή βάρδια καθημερινά, για 16+ ώρες, διανύει περίπου 100.000 Km το χρόνο και επιτυγχάνει πραγματική αυτονομία 450 Km εντός Αθήνας, συνήθως με μικρή DC φόρτιση 10′ στο τέλος της πρώτης βάρδιας και βραδυνή φόρτιση σε AC wallbox. Όπως και συνάδελφός του με τον οποίο μιλήσαμε, δήλωσε απόλυτα ευχαριστημένος από την εμπειρία με το όχημα, όπως και οι πελάτες του.
Δεν θα σας “κουράσουμε” με επιπλέον πληροφορίες καθώς μπορείτε να απευθυνθείτε στους ανθρώπους του Club για να ενημερωθείτε άμεσα και έγκυρα, οπότε σας αφήνουμε να δείτε το μικρό video που ετοιμάσαμε από το open day, όπου φορτίσαμε και συνομιλήσαμε με ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ταξί:
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Σε πλήρη ανάπτυξη το ZAP Taxi Club, το πρόγραμμα απόκτησης ηλεκτρικού ταξί με leasing