Αν και στην Ελλάδα… λάμπουν δια της απουσίας τους (ή τους απαγορεύεται η λειτουργία), στο εξωτερικό οι εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών κάνουν άλματα τεχνολογικής προόδου, προσφέροντάς μοντέλα με προηγμένα χαρακτηριστικά. Η αμερικάνικη Bird είναι μια από τις πρωτοπόρους και το 3ης γενιάς πατίνι της το αποδεικνύει.

Το Bird Three, όπως ονομάζεται, έχει σχεδιασμό και κατασκευή που θυμίζουν το Bird Two. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αλλαγές κρύβονται στο εσωτερικό του. Είναι το πιο ασφαλές και ανθεκτικό πατίνι της εταιρείας μέχρι σήμερα. Απώτερος σκοπός της εταιρείας είναι να “βγάζει” πολλά περισσότερα Km εντός του κύκλου ζωής του. Αυτός είναι ένας από τους τρόπους μείωσης των εξόδων για μια εταιρεία shared micromobility και επιβάλλεται για τη βιωσιμότητά τους.

Έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο, “dual-sensor” γκάζι και “τριπλό” σύστημα πέδησης. Ας σταθούμε λίγο στο τελευταίο καθώς είναι ίσως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του. Το Bird Three έχει δύο ανεξάρτητα φρένα εμπρός και πίσω, με δύο μανέτες στο τιμόνι, όπως ένα ποδήλατο. Επιπλέον, είναι “το πρώτο ηλεκτρικό πατίνι στον κόσμο με αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης. Δυστυχώς, δεν είναι αυτό που θα περιμένατε…

Αν και έχουμε δει πατίνια με αισθητήρες και κάμερες που θα μπορούν να ανιχνεύουν μια πιθανή σύγκρουση, το Bird Three δεν έχει φτάσει ακόμα σε αυτό το επίπεδο. Το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος θα ακινητοποιεί το πατίνι μόνο σε περίπτωση που διαπιστωθεί κάποιο σφάλμα στα ηλεκτρονικά και μηχανικά του μέρη, το οποίο θα καθιστά επικίνδυνη τη χρήση του. Πάνω από 200 διαφορετικά διαγνωστικά tests θα μπορούν να εκτελεσθούν στο πατίνι. Σε περίπτωση βλάβης θα ενημερώνεται άμεσα το τμήμα επισκευών και συντήρησης. Αν η βλάβη είναι σημαντική, τότε θα επεμβαίνει και το αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης.

Μεγάλη διάρκεια ζωής μπαταρίας και πατινιού

Για το πατίνι γνωρίζουμε επίσης πως θα έχει μεγαλύτερη μπαταρία, έως 1 kWh. Χάριν σύγκρισης, ένα Xiaomi Mi Scooter Pro 2 έχει μπαταρία χωρητικότητας 460Wh. Η εταιρεία θεωρεί οτι οι μικρές, αφαιρούμενες μπαταρίες δεν αυξάνουν τη διάρκεια ζωής του πατινιού και εν τέλει διογκώνουν τα έξοδα φόρτισης και συντήρησής του. Αντιθέτως, μια μεγαλύτερη μπαταρία “βγάζει” περισσότερα Km και δεν χρειάζεται συχνή επαναφόρτιση. Μέχρι να εξαπλωθούν τα δημόσια σημεία φόρτισης πατινιών στις πόλεις, η συλλογή και επαναφόρτισή τους εξακολουθεί να είναι το έργο ανθρώπων, οι οποίοι κοστίζουν χρήματα σε μια εταιρεία όπως η Bird. Η μπαταρία του Bird Three, λοιπόν, θα έχει διάρκεια ζωής έως και 36.000 Km. Ξεπερνώντας, έτσι, την διάρκεια ζωής του ίδιου του πατινιού (24-36 μήνες). Επίσης, είναι πλήρως στεγανή με βάση το IP68 πρότυπο, απέναντι σε νερό και σκόνη.

Τέλος, το Bird Three θα αξιοποιεί τεχνολογίες geofencing για να περιορίζει αυτόματα την ταχύτητά του ανάλογα με το που βρίσκεται. Επίσης, αν βρίσκεται σε “απαγορευμένη ζώνη” ή πεζοδρόμιο, θα παύει να λειτουργεί.

Οι πρώτες πόλεις στις οποίες θα διατεθεί το Bird Three θα είναι το Τελ Αβίβ, το Βερολίνο και η Νέα Υόρκη.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Τα νέα πατίνια της Voi ανιχνεύουν την ατμοσφαιρική ρύπανση!

Πηγή: Verge

Προηγούμενο άρθροΗλεκτρονική έκδοση διπλώματος από σήμερα μέσω του gov.gr
Επόμενο άρθροΗ Nissan ετοιμάζει Gigafactory μπαταριών στο UK
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.