Ο νόμος για τη μικροκινητικότητα που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτιο είναι ήδη σε ισχύ εδώ και λίγες ημέρες. Σας έχουμε γράψει αναλυτικά τι ορίζει για ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ, οπότε πριν βγείτε στο δρόμο… ενημερωθείτε! Στη Θεσσαλονίκη, μάλιστα, οι έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας για παραβάτες ήδη ξεκίνησαν.

Όπως αναφέρει το Voria.gr, η δημοτική αρχή σχεδιάζει ένα ειδικό πλαίσιο για την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών στην πόλη, αλλά και για την λειτουργία εταιρειών ενοικίασης πατινιών. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ενοικιαζόμενων πατινιών πρέπει να είναι περιορισμένος, ενώ θα δοθούν συγκεκριμένες άδειες στις εταιρείες ενοικίασης. Επίσης, θα οριστούν συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για πατίνια, ώστε να μη δημιουργούν πρόβλημα στους υπόλοιπους πολίτες.

Υπενθυμίζουμε πως για πολλούς μήνες δεν λειτουργούν υπηρεσίες ενοικίασης πατινιών στη χώρα εξ’αιτίας της πανδημίας. Η Lime έχει αποσύρει τα πατίνια της εδώ και πολύ καιρό από Αθήνα και Θεσσαλονίκη (και έχει διακόψει τη λειτουργία της στην Ελλάδα συνολικά). Η ελληνική Rise Scooters πριν λίγες μέρες έβγαλε ξανά τον δικό της στόλο στους δρόμους. Η άρση του lockdown, η υποχώρηση της πανδημίας και η έλευση του καλοκαιριού δίνουν το έναυσμα για επαναλειτουργία των εταιρειών αυτών.

Καθυστερεί το ΣΒΑΚ, άρχισαν οι έλεγχοι σε ιδιώτες

Ωστόσο, το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) του Δήμου Θεσσαλονίκης δεν είναι ακόμη έτοιμο. Έτσι, ο Δήμος ζήτησε από τις εταιρείες ενοικίασης να αποσύρουν εκ νέου τα πατίνια τους, μέχρι να εγκριθεί. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μήτρου, τεχνικό σύμβουλο του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, το καλύτερο σενάριο θα φέρει έγκριση του ΣΒΑΚ από το Υπουργείο Μεταφορών μέσα στο φθινόπωρο. Αφήνοντας τουρίστες αλλά και μόνιμους κατοίκους της συμπρωτεύουσας χωρίς δυνατότητα ενοικίασης πατινιών και ειδικά σε μια περίοδο που το social distancing ευνοεί τις ατομικές μετακινήσεις.

Βέβαια, χιλιάδες Θεσσαλονικείς έχουν ιδιόκτητα πατίνια και τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση. Όπως και σε όλη την Ελλάδα, πάγιο αίτημα της κοινότητας χρηστών πατινιών είναι η βελτίωση των υποδομών. Δημιουργία ποδηλατόδρομων και ποδηλατολωρίδων, βελτίωση της ποιότητας του οδοστρώματος και λοιπές ενέργειες είναι εκ των ουκ άνευ για την ασφαλή και άνετη χρήση οχημάτων μικροκινητικότητας

lime θεσσαλονικη

Ταυτόχρονα, για τους ιδιώτες χρήστες πατινιών, άρχισαν οι έλεγχοι της αστυνομίας. Το πρώτο μικτό κλιμάκιο με την τροχαία έδρασε την περασμένη εβδομάδα. Σε πρόσφατη σύσκεψη αποφασίστηκε να βγουν και άλλα την επόμενη. Σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της Δημοτικής Αστυνομίας, Πέτρο Παπαφίλη, ο νέος ΚΟΚ έχει συγκεκριμένα πρόστιμα για τους παραβάτες χρήστες μικροοχημάτων, ωστόσο το πρόβλημα είναι πως ο παραβάτης θα πρέπει να εντοπιστεί επ’ αυτοφώρω, τονίζοντας παράλληλα ότι σε πρώτη φάση θα πρέπει να γίνει η ενημέρωση του κοινού. «Δεν είναι για παράδειγμα σαν τη βεβαίωση μιας κλήσης σε ένα σταθμευμένο όχημα, ο παραβάτης θα πρέπει να εντοπιστεί την ώρα της παράβασης», συμπληρώνει.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

59 πατίνια της Lime “σήκωσε” η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης

Πηγή: Voria.gr

Αρχική εικόνα: Motorplay

Προηγούμενο άρθροΠοιός αποζημιώνει σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα;
Επόμενο άρθροΔιαθέσιμοι στην Ελλάδα οι φορτιστές EVs της Enelion, για κάθε εφαρμογή
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.