Δεν σταματούν τα προβλήματα για τα ηλεκτρικά πατίνια στο Λονδίνο. Μετά από μακρά περίοδο απαγόρευσής τους σε δημόσιους δρόμους (όσον αφορά τα ιδιόκτητα), επιτέλους βλέπουν “φως” στο βάθος του τούνελ, αλλά θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον 1 χρόνο ακόμα για να νομιμοποιηθεί η χρήση τους. Σαν να μην έφτανε αυτό, ένα συμβάν με ανάφλεξη πατινιού οδηγεί σε απαγόρευσή τους στα ΜΜΜ.
Συγκεκριμένα, ένα ηλεκτρικό πατίνι αναφλέγη στον σταθμό Parsons Green την Δευτέρα. Ευτυχώς δεν πρόκειται για σταθμό του Tube αλλά μέρος του υπέργειου δικτύου. Το πατίνι αναφλέγη στην πλατφόρμα, και πάλι ευτυχώς, πριν “επιβιβαστεί”. Ο σταθμός εκκενώθηκε και κλήθηκε η πυροσβεστική, ενώ το video δίνει μια καλή εικόνα για το συμβάν.
Πριν λίγες μέρες, στις 26 Οκτωβρίου, ένα ηλεκτρικό πατίνι που βρισκόταν στο τμήμα απωλεσθέντων του TfL στο Stanmore, αναφλέγη. Πλέον, αρκετοί είναι όσοι ζητούν από το TfL να απαγορεύσει τα ηλεκτρικά πατίνια στα ΜΜΜ. Αξίζει να αναφερθεί οτι μια τέτοια απαγόρευση ισχύει ήδη, απλώς δεν εφαρμόζεται. Το πιθανότερο είναι να δούμε πιο αυστηρούς ελέγχους από εδώ και πέρα, για κάθε ατομικό, ηλεκτρικό μέσο (πατίνια, ποδήλατα κ.λπ.).
Πως μπορεί να αναφλεγεί μια μπαταρία;
Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο ζήτημα της ανάφλεξης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί σε κάθε κατηγορία οχήματος, από πατίνι έως αυτοκίνητο. Ας μη ξεχνάμε, άλλωστε, τα δεκάδες Chevrolet Bolt που έχουν καεί ολοσχερώς στις ΗΠΑ και δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα σε GM και LG. Ωστόσο, στις μικρότερες κατηγορίες οχημάτων, η μπαταρία είναι συχνά πιο εκτεθειμένη και λιγότερο προστατευμένη, τόσο από εξωτερικούς παράγοντες, όσο και από τις καιρικές συνθήκες. Πιθανό χτύπημα, εισροή νερού και υπερβολική θερμοκρασία μπορούν να οδηγήσουν σε ανάφλεξη. Επίσης, η κακή συντήρηση, επισκευή και τοποθέτηση των ηλεκτρονικών μερών ενός ηλεκτρικού οχήματος, εγκυμονεί κινδύνους.
Όσο για την φωτιά καθαυτή, δεν μπορεί να κατασβεστεί με απλούς πυροσβεστήρες και τα αέρια που εκπέμπονται είναι άκρως τοξικά. Σας παραπέμπουμε στα όσα είχε δηλώσει εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδος στο GetElectric.gr προ μηνών, όσον αφορά την ετοιμότητά του για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.
Τέλος, μια απαγόρευση πατινιών στα ΜΜΜ μπορεί να ακούγεται λογική, αλλά δημιουργεί ένα άλλο πρόβλημα. Πρακτικά καταργεί την έννοια του “last mile transportation” για τους κατόχους πατινιών, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν για τις διαδρομές από και προς τους σταθμούς των ΜΜΜ, καλύπτοντας έτσι πολύ μεγάλες αποστάσεις για τις καθημερινές τους ανάγκες. Έτσι, χάνεται ένα κύριο πλεονέκτημά τους, το οποίο πρέπει να συνυπολογιστεί πριν την εφαρμογή οποιασδήποτε απαγόρευσης.
Να θυμίσουμε στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα επιτρέπονται κανονικά σε μετρό και ηλεκτρικό/προαστιακό, ενώ σε λεωφορεία και τρόλλεϋ επιτρέπονται μόνο διπλωμένα, σε ειδική τσάντα μεταφοράς. Δείτε τι ισχύει για όλα τα ΜΜΜ και τα πατίνια στο σχετικό μας άρθρο.
Δείτε επίσης: