Η ηλεκτρική ενέργεια πιθανότατα θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για τις μελλοντικές μας μετακινήσεις με κάθε μέσο. Σε δύο χρόνια από σήμερα αναμένεται να παραδοθεί και το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο στον κόσμο.
Η Incat Tasmania, μιας κατασκευάστρια εταιρεία από την Αυστραλία με μεγάλη πείρα στην δημιουργία ταχύπλοων σκαφών (HSC), είναι έτοιμη να παραδώσει το Utility Ro-Pax μήκους 148 μέτρων.
Σχεδιασμένο από την Revolution Design και κατασκευασμένο από την Incat, το πλοίο θα τροφοδοτείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (5 – 9,6 MW). Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει έως και 2.100 επιβάτες και 226 οχήματα με ταχύτητα έως και 25 κόμβων. Η μέγιστη αυτονομία του θα αγγίζει τα 100 ν.μ.
Η εταιρεία Buquebus θα χρησιμοποιήσει το νέο σκάφος για την μεταφορά επιβατών μεταξύ Αργεντινής και Ουραγουάης. Οι αρχικές σκέψεις των δημιουργών ήταν το πλοίο να κινείται με LNG. Εν συνεχεία, ωστόσο, τόσο η Incat όσο και η Buquebus συμφώνησαν ότι ήταν προτιμότερη για το περιβάλλον και τους επιβάτες η χρήση ηλεκτροκινητήρων.
Ο ιδρυτής του Ομίλου Incat, Robert Clifford, δήλωσε: “Η ναυτιλία με μηδενικές εκπομπές είναι το μέλλον και η Incat με έδρα την Τασμανία, ένα από τα λίγα μέρη στον πλανήτη που έχει ήδη πετύχει το Net Zero, είναι έτοιμη να φέρει επανάσταση στη ναυτιλία με το πρώτο ελαφρύ πλοίο μηδενικών εκπομπών στον κόσμο”.
Στο τεχνικό κομμάτι, η εταιρεία θα αντικαταστήσει 500 τόνους εξοπλισμού και δεξαμενών καυσίμων, με 400 τόνους μπαταριών για να διατηρήσει το βάρος σε παρεμφερή επίπεδα. Επιπλέον, η χρήση αλουμινίου αντί χάλυβα για την κατασκευή του σκάφους μπορεί να μειώσει το βάρος του κατά 50%. Τέλος, υποστηρίζει οτι ένα τέτοιο ηλεκτρικό πλοίο δεν θα κοστίζει περισσότερο από ένα συμβατικό.
Γιάννης Τσομπάνογλου
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
To μεγαλύτερο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο έχει μπαταρία… 7.500 kWh!
Πηγή: Electrek