Η Porsche παρουσίασε την 4η γενιά του Cayenne, η οποία είναι πλήρως ηλεκτρική και πλέον, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που έχει βγει ποτέ από εργοστάσιο της εταιρείας! Όχι μόνο αυτό αλλά επιπλέον, έχει τη δυνατότητα “ασύρματης” (επαγωγικής) φόρτισης!
Οι εκδόσεις βενζίνης και plug-in hybrid λαμβάνουν επίσης ένα φρεσκάρισμα, αλλά μας ενδιαφέρει η ηλεκτρική έκδοση. Το Cayenne EV, στην έκδοση Turbo, είναι η πιο ισχυρή Porsche που έχει παραχθεί ποτέ μαζικά. Οι 1.139 ίπποι και τα 1.356 Nm ροπής της προσφέρουν ένα 0-100 Km/h σε περίπου 2,4″ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 Km/h. Ωστόσο, η πλήρης ιπποδύναμη είναι διαθέσιμη μόνο στη λειτουργία launch control, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα έχετε στη διάθεσή σας “μόνο” 844 ίππους, με διαθέσιμο “boost” 173 ίππων για 10″, μέσω ενός κουμπιού push-to-pass στο τιμόνι. Αν, δηλαδή, δεν σας φτάνουν οι 844 για μια… προσπέραση…
Η Porsche λέει ότι έχει μεταφέρει ορισμένες καινοτομίες από την ομάδα της Formula E στο σύστημα κίνησης της Cayenne, χρησιμοποιώντας ψύξη λαδιού στον πίσω κινητήρα και έχοντας την ίδια ισχύ 600kW αναγεννητικής πέδησης που έχουν τα νυν αυτοκίνητα της Formula E. Ωστόσο, δεν θα έχει one-pedal driving.
Το “βασικό” Cayenne EV έχει 402 ίππους σε κανονική λειτουργία και 435 ίππους σε λειτουργία launch control, που σας επιτρέπει να κάνετε το 0-100 Km/h σε 4,5″ και να έχετε τελική ταχύτητα 230 Km/h. Η μέγιστη ισχύς αναγέννητικής πέδησης είναι 345 kW.
Η μπαταρία και στις δύο περιπτώσεις είναι χωρητικότητας 113 kWh (ονομαστική), με αυτονομία κατά WLTP 640 Km για τη βασική έκδοση και 680 Km για την Turbo. Χρησιμοποιεί τεχνολογία 800V για φόρτιση από 10-80% σε 16 λεπτά με ισχύ έως 400 kW (ή 200 kW και 34 λεπτά με φορτιστή 400 V).
Ωστόσο, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι η υποστήριξη επαγωγικής (inductive) φόρτισης! Επιτυγχάνεται με ένα “χαλάκι” (charging mat) που τοποθετείτε στο έδαφος του γκαράζ σας και η Porsche λέει μπορεί να παρέχει 11kW ισχύος, με απόδοση 90% (δηλαδή με απώλειες ενέργειας περίπου 10%). Ωστόσο απαιτεί περίπου 13,5 κιλά επιπλέον πηνίων και καλωδιώσεων στο αυτοκίνητο.
Για να ενεργοποιηθεί το σύστημα, η βάση φόρτισης επικοινωνεί ασύρματα με το αυτοκίνητο για να προσδιορίσει την τοποθεσία και στη συνέχεια ενεργοποιείται όταν παρκάρετε ακριβώς στο τέλειο σημείο. Η οθόνη του αυτοκινήτου εμφανίζει γραμμές-οδηγούς για να σας βοηθήσει να βρείτε τον δρόμο προς το σημείο που πρέπει να βρίσκεστε.
Ο επαγωγικός φορτιστής περιλαμβάνει πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας για να διασφαλίσει ότι δεν θα συμβεί τίποτα περίεργο. Παρόλο που χρησιμοποιεί μόνο μαγνητικά πεδία, το χαλάκι περιλαμβάνει αισθητήρες για την ανίχνευση ζωντανών ή μεταλλικών αντικειμένων κοντά και θα σταματήσει τη φόρτιση αν ανιχνεύσει κάτι.
Το charging mat για το Porsche Cayenne EV κοστίζει €7.000 στην Ευρώπη, αν αναρωτιέστε! Ελπίζουμε να το δούμε σύντομα σε λειτουργία από κοντά, επί ελληνικού εδάφους.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:




![Το Xiaomi Electric Scooter 5 Plus σε τιμή… value for money! [Black Friday alert]! xiaomi electric scooter 5 plus patini black friday (7)](https://getelectric.gr/wp-content/uploads/2025/11/xiaomi-electric-scooter-5-plus-patini-black-friday-7-180x135.jpg)















