Ένα νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης για ηλεκτρικά ποδήλατα που δεν θα φέρει καμία μηχανική σύνδεση μεταξύ πεντάλ και τροχού, γίνεται πράξη. Το σύστημα Free Drive, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία των γερμανικών εταιρειών Schaeffler και Heinzmann, μπαίνει στην παραγωγή.

Το Free Drive τοποθετεί τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα μετάδοσης κίνησης σε σειρά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ενέργεια κατά την ποδηλάτηση μετατρέπεται σε ηλεκτρική που ρέει μέσω των καλωδίων για να τροφοδοτήσει τον κινητήρα και τελικά να γυρίσει τους τροχούς.

Για να επιτευχθεί αυτό, μια ηλεκτρική γεννήτρια ενσωματώνεται στο κέντρο του ποδηλάτου. Ο ποδηλάτης πρακτικά περιστρέφει τη γεννήτρια αντί του δισκοβραχίονα, η οποία μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Αυτή “ρέει” προς τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό και μετατρέπεται ξανά σε κινητική για να ωθήσει το ποδήλατο. Πιθανή επιπλέον ενέργεια που παράγεται από τον ποδηλάτη, αποθηκεύεται ως ηλεκτρική στη μπαταρία. 

Αν και το σύστημα Free Drive έχει πολλαπλές χρήσεις, τα cargo bikes φαίνεται να είναι μια ιδανική εφαρμογή του. Στα cargo bikes, ένας σημαντικός περιορισμός στη σχεδίαση και κατασκευή είναι το μεγάλο μήκος του συστήματος μετάδοσης κίνησης, από τα πόδια του αναβάτη μέχρι τον τροχό. Το Free Drive χρησιμοποιεί μόνο καλώδια, τα οποία μπορούν να έχουν οποιοδήποτε μήκος.

Γιάννης Τσομπάνογλου

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

 

Δείτε επίσης:

Νέος ηλεκτροκινητήρας για e-bike από τη Yamaha με 75Nm ροπής

Πηγή: Electrek

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.