Μια νέα προσπάθεια προώθησης για τα ηλεκτρικά ταξί ξεκίνησε σήμερα στην Ελλάδα, αρχικά για την περιοχή της Αττικής και με προοπτική επέκτασής της. Πρόκειται για το Zap Taxi Club, μια από κοινού πρωτοβουλία των Sirec Energy, FREENOW και Εθνικής Leasing, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στην παρουσίαση του Zap Taxi Club που έγινε σήμερα στην Αθήνα και την οποία χαιρέτησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μάθαμε αρκετά για το πρόγραμμα αυτό, το οποίο στοχεύει σε 1.000 νέα ηλεκτρικά ταξί στην Αθήνα, τα οποία θα αντικαταστήσουν παλαιά και ρυπογόνα μοντέλα. Ουσιαστικά θα συνδυαστεί με την ήδη υπάρχουσα κρατική επιδότηση των €17.500 (+€5.000 για απόσυρση), χωρίς όμως ο αγοραστής να πρέπει να καταβάλει αρχικό κεφάλαιο, παρά μόνο ένα μηνιαίο μίσθωμα. Αυτό θα κυμαίνεται μεταξύ €980-1.200 για δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς με μεγάλη αυτονομία, από κατασκευαστές όπως η Volkswagen (ID.7), η Skoda (Enyaq), η Mercedes-Benz, η BYD, η MG, η Hyundai και η KIA.
Η Εθνική Leasing θα παρέχει τη χρηματοδότηση και το πρόγραμμα για τους αγοραστές θα είναι είτε 4ετές (έως 100.000 Km), είτε 5ετές (έως 75.000 το χρόνο), με την εξαγορά του οχήματος να γίνεται έπειτα έναντι “συμβολικού” τιμήματος. Στο μηνιαίο μίσθωμα θα συμπεριλαμβάνονται η συντήρηση, οι επισκευές, η ασφάλιση αλλά και η επαναφόρτιση του οχήματος (έως 45 KWh/ημέρα περιλαμβάνονται) στο δίκτυο ταχυφορτιστών της Zap. Οι αιτήσεις είναι ήδη ανοικτές και γίνονται μέσω των καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας ή τηλεφωνικά στην Εθνική Leasing.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Sirec Energy σε 2.000 οδηγούς ΤΑΞΙ στην Αθήνα, το 48% δήλωσαν οτι θα αγόραζαν ηλεκτρικό ΤΑΞΙ εντός 3 μηνών αν υπήρχαν διαθέσιμοι ταχυφορτιστές και αν το κόστος του ήταν πιο προσιτό. Όσον αφορά το θέμα της φόρτισης, θα δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό δίκτυο της Zap αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club, σε 10 κομβικά σημεία της Αθήνας. Αυτά θα είναι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, το ΟΑΚΑ, το λιμάνι του Πειραιά, τα ΚΤΕΛ Κηφισού, το Ελληνικό, το Tae Kwon Do, η Ηλιούπολη, το Περιστέρι, το Γαλάτσι και φυσικά το κέντρο της Αθήνας. Σε πρώτη φάση θα εγκατασταθούν τουλάχιστον 3 DC φορτιστές σε κάθε ένα από αυτά τα σημεία, μέγιστης ισχύος 300 KW, με 2 plugs έκαστος (110+110 KW max), για τη μακροζωϊα της μπαταρίας), της γερμανικής εταιρείας ADS-TEC. Σε αυτούς θα έχουν δικαίωμα φόρτισης μόνο τα μέλη του club ενώ αν κάποιο όχημα ξεπεράσει το ημερήσιο όριο των 45 KWh θα χρεώνεται επιπλέον €0,49 την KWh. Η χρήση του δικτύου θα γίνεται αποκλειστικά από τα μέλη του club μέσω mobile app της Zap. Οι συγκεκριμένοι φορτιστές διαθέτουν και αποθήκευση ενέργειας (προερχόμενη από ΑΠΕ) για μικρότερο φορτίο στο δίκτυο, οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου. Το πρώτο σημείο φόρτισης θα ολοκληρωθεί εντός του Ιουλίου στο ΟΑΚΑ ενώ τα υπόλοιπα 9 θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2024.
Ο τρίτος “πυλώνας” του Zap Taxi Club είναι η συμμετοχή της FREENOW. Τα ηλεκτρικά ταξί του club θα είναι διαθέσιμα μέσω της πλατφόρμας της FREENOW, θα έχουν ειδική σήμανση (digital και physical) για να ξεχωρίζουν, ενώ θα απολαμβάνουν και προτεραιότητα στις αναζητήσεις των χρηστών έναντι των υπόλοιπων ΤΑΞΙ, όπως και ενδεχομένως ευνοϊκότερες χρεώσεις ώστε να είναι πιο δελεαστικά στους χρήστες.
Αξίζει να σημειωθεί οτι αυτή τη στιγμή έχουν γίνει συνολικά περίπου 200 αιτήσεις για επιδότηση ηλεκτρικού ΤΑΞΙ στην Ελλάδα και έχουν καταβληθεί τα χρήματα σε περίπου 35 δικαιούχους. Το μεγαλύτερο όφελος εν προκειμένω είναι η μη ανάγκη καταβολής κεφαλαίου από τον αγοραστή και άρα δεν θα χρειάζεται να αναμένει την είσπραξη των χρημάτων της επιδότησης, συν φυσικά την παρεχόμενη δωρεάν φόρτιση σε καθημερινή βάση. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί οτι πέραν των εργοστασιακών εγγύησεων, εάν χρειαστεί αντικατάσταση μπαταρίας εντός της 4ετίας/5ετίας, αυτή θα καλύπτεται εξ’ολοκλήρου.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης: