Η μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της Ford (Model e) ανέφερε ότι οι ζημίες της εκτοξεύτηκαν το πρώτο τρίμηνο σε $1,3 δισ., ή $132.000 για κάθε ένα από τα 10.000 οχήματα που πούλησε μέσα στο Q1 2024.

Η Ford είναι η μόνη παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοινώνει τα αποτελέσματα των λιανικών της πωλήσεων ηλεκτρικώμν οχημάτων. Και τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Τετάρτη δείχνουν άλλο ένα σημάδι των πιέσεων στα κέρδη της επιχείρησης EV στη Ford και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η μονάδα Model e, πούλησε 10.000 οχήματα στο τρίμηνο, μειωμένα κατά 20% σε σχέση με πέρυσι. Τα έσοδά της έπεσαν κατά 84% στα περίπου $100 εκατομμύρια, γεγονός που η Ford απέδωσε κυρίως στις μειώσεις τιμών σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

Ο πόλεμος τιμών μεταξύ των κατασκευαστών EVs εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο έχει καταστήσει την κερδοφορία πολύ δύσκολη, όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler. Είπε ότι ενώ η Ford έχει αφαιρέσει περίπου $5.000 από το κόστος κάθε Mustang Mach-E, “τα έσοδα μειώνονται ταχύτερα από ό,τι μπορούμε να μείωσουμε το κόστος”.

Το 2023, η Ford ανέφερε ζημία EBIT για ολόκληρο το έτος ύψους $4,7 δισ. από τις πωλήσεις 116.000 EVs, ή κατά μέσο όρο $40.525 ανά όχημα.

ford mustang mach-e burnout mode line lock drift (1)

Η Model e δεν διαχειρίζεται όλες τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Ορισμένα πωλούνται επίσης μέσω της μονάδας Ford Pro, η οποία χειρίζεται τις πωλήσεις στόλου σε επιχειρήσεις και κυβερνητικούς οργανισμούς. Η Ford δήλωσε ότι είχε ισχυρή ζήτηση για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε αυτή τη μονάδα, συμπεριλαμβανομένης μιας παραγγελίας για 9.250 φορτηγάκια E-Transit από την Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, και μιας παραγγελίας για περισσότερα από 1.000 F-150 Lightning και τα SUV Mustang Mach-E από την Ecolab, μια παγκόσμια εταιρεία “βιωσιμότητας”.

Παρά τις απώλειες από τα EVs, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με τους επενδυτές ότι η εταιρεία πραγματοποιεί αλλαγές και ότι η σχεδιαζόμενη επόμενη γενιά EV της εταιρείας θα της επιτρέψει να είναι κερδοφόρα στο εγγύς μέλλον.

Η Ford Pro, η οποία πωλεί κυρίως παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης, ήταν ο κύριος παράγοντας κερδών για τη Ford στο τρίμηνο, σημειώνοντας EBIT ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή υπερδιπλάσια από ό,τι πριν από ένα χρόνο, καθώς τα έσοδα από τη μονάδα αυξήθηκαν κατά 36% στα 18 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν από τη Ford Pro αυξήθηκε κατά 21% σε 409.000.

Αλλά η Ford Blue, η οποία χειρίζεται τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στους καταναλωτές, ανέφερε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11% σε 626.000 και τα έσοδα μειώθηκαν κατά 13% σε 21 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το EBIT σε αυτές τις παραδοσιακές πωλήσεις να μειωθεί κατά σχεδόν τα δύο τρίτα στα 905 εκατομμύρια δολάρια.

Μαζί η Ford Blue και η Ford Pro παρήγαγαν περίπου το ίδιο επίπεδο κερδών με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά οι αυξημένες απώλειες στη μονάδα Model e σήμαιναν ότι τα συνολικά καθαρά κέρδη της Ford μειώθηκαν κατά 20% σε 1,3 δισ. δολάρια, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή μειώθηκαν σε 49 σεντς, μειωμένα κατά 21% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ελαφρώς καλύτερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για 44 σεντς ανά μετοχή.

Η ανταγωνίστρια της, η General Motors, ανέφερε πρόσφατα ότι παραμένει σε καλό δρόμο ώστε η βορειοαμερικανική της επιχείρηση EV να καταστεί κερδοφόρα το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ ο Όμιλος Stellantis, ο οποίος κατασκευάζει αυτοκίνητα και φορτηγά στη Βόρεια Αμερική με τις μάρκες Jeep, Ram, Dodge και Chrysler, δήλωσε ότι η ευρωπαϊκή του επιχείρηση EV ήταν ήδη κερδοφόρα πέρυσι.

Την Τρίτη η Tesla, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη της έπεσαν κατά 48% το πρώτο τρίμηνο, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν κατά 9%, αφού προηγουμένως ανέφερε την πρώτη ετήσια πτώση των πωλήσεων από την εποχή της πανδημίας.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Allego θα εγκαταστήσει σταθμούς φόρτισης 400KW στις αντιπροσωπείες της Ford

Πηγή: CNN

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.