EVs με αυτονομία έως 1.000 Km υπάρχουν ήδη, δεν είναι πλέον “νέα”. Το Zeekr 001, για παράδειγμα, μόλις κυκλοφόρησε με την μπαταρία Qilin της CATL και επιτυγχάνει αυτή την επίδοση. Τώρα, μια άλλη κινεζική εταιρεία πραγματοποιεί το επόμενο βήμα, όχι όμως με χημεία LFP, αλλά LMFP.
Αυτή η νέα μπαταρία που αποκάλυψε η Gotion δεν είναι μπαταρία τύπου LFP. Ενώ είναι δυνατό να έχουμε μια μπαταρία LFP που να προσφέρει αυτονομία 1.000 Km, το μέγεθός της είναι μεγάλο, όπως και η μάζα της. Η νέα μπαταρία L600 LMFP βασίζεται στη χημεία LFP αλλά με προσθήκη μαγγανίου (Mn). Ονομάζεται Astroinno Battery και αποκαλύφθηκε σε τεχνολογικό συνέδριο που διοργάνωσε η Gotion. Τα στοιχεία της έχουν εντυπωσιακή ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 240 Wh/Kg ή 525 Wh/L και υποστηρίζουν έως και 4.000 κύκλους φόρτισης σε θερμοκρασία δωματίου. Αυτός ο αριθμός πέφτει στους 1.800 κύκλους σε υψηλές θερμοκρασίες.
Περαιτέρω βελτιώσεις έγιναν στον σχεδιασμό της μπαταρίας που διαθέτει δομή τύπου “σάντουιτς” με τεχνολογία υδρόψυξης διπλής όψης, παρόμοια με αυτή που έχουμε στις μπαταρίες Qilin.
Η μπαταρία που κατασκευάστηκε με τα στοιχεία L600 χρησιμοποιεί 80m λιγότερη καλωδίωση από το προηγούμενο μοντέλο. Τα δομικά εξαρτήματα μειώνονται κατά 45% και το βάρος τους μειώνεται κατά 32%.
Επιστρέφοντας στον “ανταγωνισμό”, την μπαταρία Qilin, έχει επίσης εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα (255 Wh/Kg). Ωστόσο, βασίζεται σε χημεία NCM και έτσι δεν είναι σε καμία περίπτωση φθηνή. Η Zeekr ζητά επιπλέον $15.000 από τους πελάτες που επιλέγουν τη μπαταρία των 140 KWh και η διαθεσιμότητά της περιορίζετα στις 1.000 μονάδες.
Η λύση της Gotion μπορεί να προσφέρει μεγάλη αυτονομία αλλά με μικρότερο, σχετικά, κόστος, βάρος και όγκο. Πότε και πού θα δούμε αυτές τις μπαταρίες; Πιθανότατα από το 2024 στο VW ID.7 και έπειτα σε περισσότερα μοντέλα του Ομίλου VW.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Σε παραγωγή η μπαταρία Qilin 3.0 της CATL για αυτονομία 1.000 Km
Πηγή: ArenaEV