Στον απόηχο της οριστικής επιβολής δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται και εισάγονται από την Κίνα στην Ε.Ε, ο νέος Γάλλος υπουργός Βιομηχανίας, Marc Ferracci, θέλει να καταρτίσει ένα πακέτο βοήθειας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Θέλει επίσης να αναθεωρήσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 των κατασκευαστών.

Μιλώντας στη γερμανική Handelsblatt, ο κ. Ferracci πρότεινε στις χώρες της ΕΕ να υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατά το πρότυπο αυτού που ήδη εφαρμόζει η Γαλλία. Το Παρίσι κατανέμει τις επιδοτήσεις ανάλογα με τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή των οχημάτων και των μπαταριών, μεταξύ άλλων, και έτσι ουσιαστικά αποκλείει τα οχήματα από την Κίνα.

Για την περαιτέρω ενίσχυση της ζήτησης, ο Ferracci τάσσεται υπέρ μιας ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για την ηλεκτροκίνηση των εμπορικών στόλων. Ο υπουργός δήλωσε ότι οι λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να συζητηθούν με όλους τους εταίρους της ΕΕ. «Αλλά η αρχή είναι ότι εμείς -όπως και οι εμπορικοί μας ανταγωνιστές- ευνοούμε τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα όταν πρόκειται για επιδοτήσεις, είτε πρόκειται για την πριμοδότηση αγοράς είτε για επενδύσεις».

Ο Ferracci αναγνώρισε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι «και φθηνότερα και πιο καινοτόμα», προσθέτοντας ότι «έχουμε πρόβλημα με την ανταγωνιστικότητα, τη ζήτηση και τις αθέμιτες κινεζικές εμπορικές πρακτικές». Παράλληλα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα πρέπει να κάνουν «πολύ μεγάλες επενδύσεις» στην ηλεκτροκίνηση.

leasing citroen c3

Παράλληλα, ο Υπουργός υποστηρίζει τον στόχο να μην επιτρέπεται πλέον η ταξινόμηση νέων οχημάτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035. «Ένα τέτοιο βήμα προς τα πίσω θα αποσταθεροποιούσε τη στρατηγική των ευρωπαίων κατασκευαστών», δήλωσε ο Ferracci. Ωστόσο, η Γαλλία θέλει να αναβάλλει τους υποχρεωτικούς στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 του στόλου οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ που θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο του 2025. Ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην επιβάλει κυρώσεις στους κατασκευαστές που δεν θα επιτύχουν αυτούς τους στόχους – άλλωστε, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει μειωθεί στα περισσότερα κράτη-μέλη.

Τον περασμένο μήνα, ο Ferracci δήλωσε επίσης ότι οι δημόσιες υπηρεσίες και οι εταιρικοί στόλοι θα πρέπει να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην τόνωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

Να σημειωθεί οτι η Γαλλία ήταν από τις χώρες που ψήφισαν υπέρ της επιβολής δασμών στα EVs εκ Κίνας.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

“Παύση” επενδύσεων σε ευρωπαϊκές χώρες που υπερψήφισαν δασμούς για την Κίνα

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.