Ανοίγουμε τις δοκιμές του 2025 με ένα ηλεκτρικό πατίνι! Το Dualtron Forever είναι “εδώ” και αποτελεί νέα προσθήκη στη γκάμα της Minimotors και της Dualtron Greece by Ecodrome, στοχεύοντας στη “μεσαία” κατηγορία των ανθρώπων που κινούνται καθημερινά με ένα πατίνι και θέλουν μεγαλύτερη ισχύ, αναρτήσεις, ποιοτική κατασκευή και υψηλή τεχνολογία, αλλά με γνώμονα και το όσο το δυνατόν πιο χαμηλό βάρος. Ειδικά το τελευταίο είναι κάτι που έχει εκλείψει τα τελευταία χρόνια, καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια… βάρυναν σημαντικά σε σχέση με τις πρώτες γενιές τους, κάτι που έφερε δυσκολία μεταφοράς και αποθήκευσής τους για αρκετούς χρήστες. Γίνεται, λοιπόν, να έχουμε ένα ισχυρό, άνετο, ελαφρύ και προσιτό πατίνι; Πάμε να το δούμε…
Το Dualtron Forever διατίθεται στην Ελλάδα από την Ecodrome έναντι €1.490 Μπορείτε να το δείτε στο site της εταιρείας αλλά και στο κατάστημά της στην Αγ.Παρασκευή, όπως και να κάνετε ένα test ride μαζί του! Επίσης έρχεται με 2 χρόνια εγγύησης για όλα, πλην της μπαταρίας που συνοδεύεται από 1 χρόνο εγγύησης.
Κατασκευή και εμφάνιση
Το Dualtron Forever ανήκει στη νέα γενιά πατινιών της Minimotors αλλά η εμφάνισή και η φιλοσοφίας του μας φέρνει αναμνήσεις από παλαιότερα, πολύ επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας όπως το θρυλικό Spider, για όσους το προλάβατε. Το μήκος του είναι μόλις 113cm και από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του, αφού το καθιστά εξαιρετικά compact και βολικό, θα χωρέσει άνετα στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου σας και σχεδόν όπου θελήσετε. Το πλάτος του είναι 60cm στο τιμόνι αλλά αυτό είναι “σπαστό” και όταν το διπλώσετε πέφτει στα 28-30cm (προσοχή όμως στα σωληνάκια των φρένων καθώς “πιέζονται” αρκετά στο σημείο εκείνο και μπορεί να έχετε διαρροή, οπότε καλύτερα να μην διπλώνετε τελείως τα χερούλια του τιμονιού). Το ύψος του πατινιού είναι 120cm και μειώνεται στα 51cm όταν διπλώσετε την κολώνα του τιμονιού. Τέλος, το βάρος είναι 24,4 Kg, που για τα specs του θεωρείται πλέον… επιτυχία και είναι σχετικά διαχειρίσιμο, αν χρειαστεί να το σηκώσετε. Μπορεί να υποστηρίξει έως 120 Kg βάρους και είναι στεγανό απέναντι στο νερό κατά IPX4, όπως όλα τα νέα πατίνια της Minimotors, πλέον, που είναι είτε IPX4, είτε IPX5.
Η απόσταση από το έδαφος είναι υπερ-αρκετή, στα 16cm περίπου, ενώ οι διαστάσεις του deck φτάνουν τα 52×24,5cm χωρίς το footrest και το καθιστούν αρκετά φαρδύ και άνετο στη χρήση. Τονίζουμε και την ύπαρξη ενός πολύ στιβαρού footrest στο πίσω μέρος, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν λαβή για να σηκώσετε με τα 2 χέρια το πατίνι. Η απόσταση deck-χερουλιών είναι 96cm, χρήσιμο για τους ψηλούς αναβάτες που θέλουν να ξέρουν αν το τιμόνι θα τους “πέφτει” χαμηλά ή όχι. Κοινώς, μέχρι τα 185cm σίγουρα θα είστε εντάξει.
Το cable management είναι “basic” αλλά ασφαλές και δεν εμποδίζει την περιστροφή του τιμονιού, ενώ τα πλαστικά φτερά εμπρός και πίσω δείχνουν ανθεκτικά και σταθερά, χωρίς να δέχονται κραδασμούς (ίσως το πίσω λίγο περισσότερο).
Όσο για τον μηχανισμό αναδίπλωσης, είναι στιβαρός, δείχνει αξιόπιστος και δεν παρατηρήσαμε οποιοδήποτε τζόγο στα πρώτα Km με το πατίνι. Ωστόσο, θέλει σίγουρα 2 χέρια ελεύθερα για να χρησιμοποιηθεί και κυρίως η βίδα σύσφιξης του μηχανισμού.. Το πατίνι “κλειδώνει” στην διπλωμένη θέση του και έτσι μεταφέρεται ευκολότερα, και χάρη στην κυλινδρική κολώνα τιμονιού, μπορείτε να το σηκώσετε ακόμα και με το ένα χέρι. Τέλος, να αναφέρουμε την ύπαρξη γάντζου στον οποίο μπορείτε να κρεμάσετε κάποιο ελαφρύ φορτίο.
Τροχοί, ελαστικά, φρένα
Ένα πατίνι τέτοιας κατηγορίας δεν θα μπορούσε να μην έχει τροχούς τουλάχιστον 10″ και το Forever τους συνδυάζει με ελαστικά δρόμου της Minimotors, με διάσταση 10×2,50″. Η πρόσφυση που προσφέρουν είναι οριακά επαρκής καθώς σε “τέρμα” επιτάχυνση θα έχετε ολίσθηση του εμπρός τροχού (εκτός αν βάλετε πολύ βάρος εμπρός με το σώμα σας) ενώ τα εξαιρετικά υδραυλικά φρένα μπλοκάρουν τον πίσω τροχό πολύ εύκολα. Ίσως να θέλαμε ένα κλικ πιο φαρδιά ελαστικά αλλά αυτό θα έφερνε άλλα, μικρά μειονεκτήματα, οπότε η τελική επιλογή ήταν αυτή και με αυτή θα “ζήσετε”, εκτός αν τα αλλάξετε σε δεύτερο χρόνο.
Τα φρένα είναι από τα highlights του πατινιού και αυτό διότι το Dualtron Forever κανονικά κυκλοφορεί με απλά δισκόφρενα, όμως στην Ελλάδα έρχεται με υδραυλικά φρένα της Zoom! Η ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να εισάγει το Forever με υδραυλικά φρένα (δίσκοι 140mm), λοιπόν, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση και υψηλή ισχύ πέδησης, με μειονέκτημα, όπως προείπαμε, το εύκολο μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Η λύση είναι να μετατοπίσετε το βάρος σας προς τα πίσω στο φρενάρισμα (που ούτως ή άλλως πρέπει να κάνετε με κάθε πατίνι) και να μην έχετε σε υψηλό επίπεδο το e-brake. Τα φρένα μας ικανοποίησαν πλήρως και τολμάμε να τα χαρακτηρίσουμε “overkill” για ένα τόσο ελαφρύ και με στενό λάστιχο πατίνι, αλλά είναι από τα upgrades που λατρεύουμε σε κάθε πατίνι/ποδήλατο, χάρη στην αίσθηση που προσφέρουν και την ευκολία χρήσης τους.
Αναρτήσεις και συμπεριφορά
Όποιος επιλέγει ένα πατίνι με τιμή άνω των €1000, προφανώς το κάνει και για λόγους άνεσης και απόσβεσης κραδασμών. Το Dualtron Forever έχει ανάρτηση εμπρός και πίσω, με το κλασικό cartridge που αποτελεί μια λύση υψηλότερου επιπέδου από ένα τυπικό ελατήριο ή “basic” συνδυασμού αμορτισέρ-ελατήριο.
Ίσως είχαμε τεράστιες προσδοκίες, ομολογουμένως, έτσι η ανάρτηση μας φάνηκε καλή, σταθερή, αξιόπιστη, αλλά λίγο πιο σκληρή απ’ότι θα θέλαμε ή περιμέναμε, στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Πιθανώς το πατίνι της δοκιμής να είχε το “σκληρό” σινεμπλοκ, το οποίο αλλάζει με διαφορετικών σκληροτήτων ανταλλακτικό, τουλάχιστον στο πίσω μέρος (για αλλαγή του εμπρός πρέπει να αντικατασταθεί όλο το “μπράτσο”). Αλλά αυτό δεν το γνωρίζουμε με σιγουριά, οπότε μένουμε στο οτι η ανάρτηση θα σας βοηθήσει αρκετά με τους κραδασμούς στις κακοτεχνίες, αλλά για καθημερινή χρήση πολλών δεκάδεων χιλιομέτρων ίσως είναι λίγο κουραστική. Σε καλούς δρόμους θα την απολαύσετε και με το παραπάνω.
Στον τομέα της ευστάθειας και του συστήματος διεύθυνσης, το τιμόνι σε συνδυασμό με τα ελαστικά και τους τροχούς προσφέρουν μια υψηλή αίσθηση σταθερότητας, ακόμα και στα 50 Km/h. Ταυτόχρονα, όμως, το πατίνι παραμένει ευκίνητο και αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα, μπορεί να ελιχθεί σε στενούς χώρους και στο μποτιλιάρισμα, ενώ ποτέ δεν έχασε την επαφή του με το οδόστρωμα, ακόμα και σε γρήγορο πέρασμα από σαμαράκια.
Φωτισμός και χειριστήρια
Όσον αφορά τα χειριστήρια στο τιμόνι, αριστερά έχουμε ένα πλήκτρο για το εμπρός και το πίσω φως, δύο πλήκτρα για τα φλας, όλα με ενδεικτικά LEDs. Επίσης έχουμε πλήκτρο για την κόρνα που είναι ενσωματωμένη στο εμπρός φως και ικανοποιητικής έντασης για απλή χρήση.
Από πλευράς φωτισμού, έχουμε ένα προβολάκι στην κολώνα του τιμονιού, κάτω από το ύψος των χερουλιών. Δεν είναι κάτι high-end αλλά με το projector LED του παρέχει μια δέσμη-“κούπα” και φωτίζει το δρόμο αρκετά και σε ικανοποιητικό πλάτος, ενώ το ύψος/γωνίας της δέσμης ρυθμίζεται εύκολα. Στο πίσω μέρος έχουμε ένα ισχυρό, παραλληλόγραμμο κόκκινο φως με πολλαπλά LEDs που είναι άνετα ορατό το βράδυ και ανάβει πιο έντονα όταν πατάτε φρένο.
Το σημαντικότερο, εδώ, είναι τα κίτρινα φλας εμπρός και πίσω, στο ύψος του deck. Είναι εξαιρετικά για να δείχνετε οτι θα αλλάξετε κατεύθυνση, κυρίως τη νύχτα, αφού είναι αρκετά ισχυρά και φαίνονται από απόσταση. Μάλιστα, όταν πιέζετε το φρένο αναβοσβήνουν όλα μαζί γρήγορα, μαζί με το κόκκινο πίσω φως που ανάβει εντονότερα. Έτσι, γίνεστε άμεσα αντιληπτοί από τα οχήματα που σας ακολουθούν.
Οθόνη, app και ρυθμίσεις
Στο δεξί σας χέρι, πάνω στο τιμόνι, θα βρείτε την οθόνη (EY3) με το throttle-σκανδάλη. Είναι η ίδια με του Mini Special που σας δείξαμε νωρίτερα μέσα στο 2024, όπως και οι επιλογές και ρυθμίσεις που έχετε μέσω του (εξαιρετικού, πλέον) app της Minimotors. Οπότε σας παραπέμπουμε στη σχετική ενότητα εκείνης της δοκιμής.
Το app της Minimotors είναι όμορφο, χρηστικό και παρέχει αρκετές πληροφορίες, αλλά σίγουρα μπορείτε να… ζήσετε και χωρίς αυτό, δεν είναι απαραίτητο. Το χρειάζεστε υποχρεωτικά μόνο για την διαδικασία της αφαίρεσης του περιοριστή ταχύτητας. Μέσω αυτού στέλνετε το αίτημα στην ίδια τη Minimotors, αποδεικνύοντας οτι είστε ο κάτοχος του πατινιού με το συγκεκριμένο σειριακό αριθμό και μέσα σε κάποια 24ωρα, αν η εταιρεία εγκρίνει την αφαίρεση του κόφτη, θα το κάνει από τη μεριά της.
Κινητήρας και επιδόσεις
Πάμε και στο “ζουμί”! Το Dualtron Forever διαθέτει ως μεγάλο του πλεονέκτημα τους δύο BLDC ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό. Αποδίδουν 1.500W peak ισχύος (450W nominal) έκαστος και έτσι έχετε συνολικά στη διάθεσή σας 3.000W, για να πάτε όπου θέλετε! Χάρη και στο μικρό του βάρος έχει ικανοποιητικήεπιτάχυνση και “πιάνει” τα 25 Km/h πολύ γρήγορα, ενώ η απόδοση δεν μειώνεται έντονα, μέχρι και το 30% περίπου. Στις ανηφόρες, με γεμάτη μπαταρία, στο Mode 3 με πλήρη ισχύ, το πατίνι θα ανέβει σε κλίση 10% πολύ άνετα και σε κλίση 20% με περίπου 20 Km/h, με αναβάτη 75 Kg.
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε οτι το Forever, χωρίς να μειώνει σημαντικά την απόδοσή του, άρχισε να κάνει “cutoff” σχετικά “νωρίς”, με βάση τη μπαταρία και την αυτονομία του. Παρ’ότι είχαμε απενεργοποιημένο το BMS CUT στο app και “κλειστό” το Eco/Safe Mode, με υψηλό φορτίο σε ελαφρά ανηφόρα, στο Mode 3, η απόδοση κοβόταν απότομα, ώστε να επανέλθει μετά από λίγα δευτερόλεπτα, όταν η τάση της μπαταρίας επέστρεφε σε κανονικά επίπεδα. Στη συνέχεια έπρεπε να περιοριστούμε στο Eco mode και στα Modes 1 και 2, ώστε να μην έχουμε πτώση τάσης και cutoffs. Εν συντομία, λοιπόν, περίπου το 1/3 της αυτονομίας του πατινιού έγινε σε πιο αργό ρυθμό και με ήπιες επιταχύνσεις, ώστε να κινηθούμε κανονικά. Θυμίζουμε οτι η ένδειξη της μπαταρίας στην οθόνη (%) δεν είναι αξιόπιστη, οπότε καλύτερα να κοιτάτε την τάση της μπαταρίας (Volts) και εμπειρικά, μετά από κάποιες βόλτες, θα αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε το υπόλοιπο της αυτονομίας.
Το άλλο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι η θορυβώδης λειτουργία των μοτέρ υπό φορτίο σε ανηφόρες και χαμηλές ταχύτητες (έως τα 10 Km/h), αλλά τουλάχιστον θα σας ακούνε οι πεζοί μπροστά σας πιο εύκολα.
Να σημειωθεί οτι στην οθόνη είδαμε, σε ελαφρά κατηφόρα, μέχρι και 68 Km/h, αλλά με βάση τον μετρητικό εξοπλισμό μας η πραγματική μέγιστη ταχύτητα ήταν 63 Km/h. Σε ευθεία είδαμε έως 60-65 Km/h στην οθόνη.
Αυτονομία, φόρτιση
Κλείνουμε με τη μπαταρία, η οποία διατηρήθηκε σχετικά “μικρή” για να διατηρηθεί χαμηλά το κόστος αλλά και το βάρος του πατινιού. Έχουμε, λοιπόν, τάση 60V και χωρητικότητα 18,2Ah, για περίπου 1,1 KWh. Η εταιρεία ανακοινώνει 50 Km αυτονομίας σε τυπικές συνθήκες χρήσης. Είναι ένα νούμερο που θα πετύχετε πολύ εύκολα αν κινείστε με την τυπική ταχύτητα των 25 Km/h, ανεξαρτήτως mode ισχύος και energy saving.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην φέρουμε τη μπαταρία στα όριά της, προσπαθώντας να δούμε την αυτονομία με πλήρη ισχύ και πλήρη ταχύτητα, αλλά και πολλές επιταχύνσεις. Στη χειρότερη δυνατή περίπτωση, λοιπόν, θα πετύχετε περίπου 35 Km αυτονομίας, με όλα “τέρμα” (θερμοκρασία 15 βαθμοί Κελσίου). Αν θέλετε να κάνετε “βαριά” χρήση για πάνω από 40 Km την ημέρα χωρίς δεύτερη φόρτιση, υπάρχουν μοντέλα με μεγαλύτερες μπαταρίες που θα βρείτε στη γκάμα της εταιρείας. Σε τυπικές συνθήκες χρήσης εντός πόλης, όμως, τα 40-50 Km θα έρθουν εύκολα.
Το θετικό, όμως, είναι οτι το Forever υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση! Άρα, αν δεν σε πειράζει να “κουράσετε” τη μπαταρία και να μειώσετε λίγο το προσδόκιμο ζωής της, μπορείτε να πάρετε (ξεχωριστά) τον 6,5Α ταχυφορτιστή της Minimotors και να την γεμίσετε σε λίγο πάνω από 2,5 ώρες. Ειδάλλως, ο συμπεριλαμβανόμενος φορτιστής είναι 1,7Α και την γεμίζει ακριβώς σε 10 ώρες, αλλά καθώς υπάρχουν 2 θύρες φόρτισης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δύο απλούς φορτιστές ταυτόχρονα, για φόρτιση σε 5 ώρες. Τέλος, μπορείτε ακόμα και να συνδέσετε τον ταχυφορτιστή συν έναν απλό φορτιστή για φόρτιση σε περίπου 1,5-2 ώρες!
Συμπέρασμα
Το Dualtron Forever, σε ένα βαθμό, είναι το ηλεκτρικό πατίνι που θέλαμε στη μεσαία κατηγορία. Σχετικά ελαφρύ, πολύ μικρό σε διαστάσεις, με αρκετή ισχύ για τις περισσότερες περιστάσεις, εξαιρετικά φρένα, καλή ανάρτηση και μια μέτρια προς καλή αυτονομία, για απλή καθημερινή χρήση. Δεν θα βάλει “φωτιά” στο δρόμο ούτε θα κάνει… το γύρο του κόσμου με μια φόρτιση, αλλά στα λεφτά του είναι μια τίμια πρόταση που θα καλύψει τις περισσότερες ανάγκες σας.
Dualtron Forever photo gallery