H γαλλική Valeo είναι πασίγνωστη στο χώρο της αυτοκίνησης αλλά πλέον κάνει σημαντικά βήματα προόδου και στην κατηγορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Νεότερο δημιούργημά της, ένα μοτέρ μεσαίας τριβής με αυτόματο “κιβώτιο” ταχυτήτων και αντικλεπτική λειτουργία.
Η μεσαία τριβή της Valeo εξασφαλίζει αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων χωρίς ο ποδηλάτης να κάνει τίποτα, με βάση την ταχύτητά του και την προσπάθεια που καταβάλλει. Έτσι, δεν απαιτείται χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων. Το σύστημα δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Effigear που ασχολήθηκε κυρίως με τη μετάδοση, ενώ η Valeo παρείχε το know-how της όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα.
Τα πλεονεκτήματα του συστήματος
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυτόματη μετάδοση είναι τόσο καλορυθμισμένη και η απόκρισή της τόσο άμεση ώστε ο αναβάτης να μην καταβάλλει ποτέ υπερβολική προσπάθεια. Για παράδειγμα σε μεγάλη κλίση εδάφους, αν ξαφνικά η ταχύτητά του μειωθεί σημαντικά και θελήσει να επιταχύνει. Επιπλέον, η απουσία λεβιέ ταχυτήτων καθιστά το σύστημα ιδανικό για άτομα με ειδικές ανάγκες, όσον αφορά τα άνω άκρα τους.
Όπως θα δείτε και στο παραπάνω video, η Valeo υποστηρίζει πως η μεσαία τριβή της είναι έως 60% ισχυρότερη από τα υπόλοιπα, σύγχρονα 48V συστήματα υποβοήθησης και μπορεί να προσαρμοστεί σε σχεδόν οποιονδήποτε τύπο ποδηλάτου. Στο demo βλέπουμε ένα cargo bike να ανεβαίνει σε μεγάλη κλίση, τόσο κανονικά, όσο και με την “όπισθεν”! Η ροπή αγγίζει τα 130Nm και είναι αρκετά για να ανεβάσει φορτίο 150 Kg σε κλίση 14%. Τρία πρωτότυπα μέχρι στιγμής καλύπτουν την κατηγορία των cargo bikes, των mountain bikes και των city bikes.
Όσο για την αντικλεπτική λειτουργία που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, ουσιαστικά επιτρέπει στον χρήση να μπλοκάρει τον κινητήρα πλήρως, με ένα άγγιγμα στην οθόνη του ποδηλάτου. Έτσι, είναι αδύνατον για τον επίδοξο ληστή να κυλήσει το ποδήλατο ή να το χρησιμοποιήσει για να διαφύγει με αυτό. Απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη ιμάντα για τη μετάδοση που χρησιμοποιεί το σύστημα της Valeo.
Δείτε επίσης:
Η Valeo κατασκευάζει πάνω από 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά προϊόντα ετησίως και το 2019, το 57% του τζίρου της προήλθε από τεχνολογίες που εστιάζουν στη μείωση των εκπομπών CO2. Έτσι, η θέλησή της να επεκταθεί στον αγορά των ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι αναμενόμενη και εύλογη.
Πηγή: CyclingIndustry.news