Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση έχει πολλά εμπόδια, τόσο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όσο και μοτοσυκλετών. Παρ’ότι μπορεί να μοιάζει αρκετά πιο εύκολο για τους δεύτερους, όμως, ο μόνος τρόπος να επιβιώσουν είναι η συνεργασία. Αυτό αντιλήφθηκαν εγκαίρως οι ιθύνοντες των Honda, Yamaha, Piaggio και KTM, ενώνοντας τις δυνάμεις τους όσον αφορά τις… μπαταρίες!
Οι τέσσερις κολοσσοί της βιομηχανίας δικύκλων σχημάτισαν το Swappable Batteries Consortium for Motorcycles and Light Electric Vehicles. Ουσιαστικά, είναι αυτό που προδίδει ο τίτλος του. Μια ένωση κατασκευαστών για να δημιουργήσουν κοινές, εναλλάξιμες μπαταρίες για τα νέα τους δίκυκλα. Η ένωση θα συνεργάζεται με διάφορους φορείς στην Ευρώπη, μεμονωμένα κράτη και παγκόσμιους οργανισμούς.
Ο απώτερος σκοπός τους είναι η δημιουργία διεθνών προτύπων για το σχήμα, μέγεθος και τύπο μπαταριών για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ηλεκτρικά σκούτερ κ.λπ. Έτσι, εν καιρώ, ο αναβάτης δεν θα εξαρτάται από την… πρίζα για την τροφοδοσία του δικύκλου του. Θα μπορεί να “ανταλλάζει” την άδεια μπαταρία του με μια φορτισμένη σε ειδικά σημεία/πρατήρια, που θα τοποθετεί επί τόπου στο ηλεκτρικό του μηχανάκι, χωρίς ανάγκη για επαναφόρτιση. Για είναι συμφέρων και αποδοτικός ένας τέτοιος μηχανισμός, όμως, πρέπει όλα τα μοντέλα να χρησιμοποιούν τον ίδιο τύπο μπαταρίας. Ειδάλλως, το κόστος για τον διαχειριστή του σταθμού φόρτισης θα ήταν πολύ μεγάλο. Η ανάπτυξη ενός “universal” δίκτυου, δε, θα ήταν αδύνατη.
Στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουμε δει, ακόμα, κάποια αντίστοιχη προσπάθεια. Άλλωστε, ακόμα δεν έχουμε καταλήξει παγκοσμίως σε ένα, κοινό πρότυπο φόρτισης, “ταλανιζόμενοι” μεταξύ ChAdeMO, CCS και του προτύπου της Tesla.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!
Δείτε επίσης:
Πηγή: UltimateMotorcycling