Μάλλον… γλυκόπικρη γεύση αφήνει η πρόσφατη ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων και Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) όσον αφορά τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2020.
Σύμφωνα με αυτήν, τα κίνητρα θα προσφέρονται μόνο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δε θα υπάρξουν μέτρα απόσυρσης για τα παλαιότερα οχήματα και εξετάζεται το ενδεχόμενο μείωσης των φόρων για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα μικρής ηλικίας, ώστε να ανανεωθεί ο γηραίος στόλος των ελληνικών οχημάτων.
- Κίνητρα στη χρήση αυτοκινήτων. Αναμένεται να αφορούν μόνο τα εταιρικά αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ. και για τους μεν εργαζομένους θα προβλέπει μείωση του λεγόμενου εταιρικού φόρου (υπενθυμίζεται ότι με την εφαρμογή του μνημονίου η χρήση εταιρικού αυτοκινήτου από ένα ποσό και άνω θεωρήθηκε παροχή σε είδος και φορολογείται) για τις δε επιχειρήσεις θα προβλέπει υψηλότερη απόσβεση. Τα κίνητρα αυτά αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα.
- Κίνητρα στην αγορά αυτοκινήτου. Επιδότηση της αγοράς, η οποία αναμένεται να είναι από 2.000 έως 4.000 ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 40.000 ευρώ. Η κλίμακα είναι πιθανό να διαμορφωθεί ως εξής: επιδότηση 2.000 ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 20.000 ευρώ, 3.000 ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 30.000 ευρώ και 4.000 ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 40.000 ευρώ.
Τα παραπάνω μέτρα μάλλον θα επιδεινώσουν την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτων, η οποία “αναθάρρησε” φέτος μετά από πολλά χρόνια αγγίζοντας ρυθμό ανάπτυξης άνω του 10% (αλλά μειώθηκε τον Οκτώβριο σημαντικά στο 6,5%). Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις 87 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2018, ενώ τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) ανήλθαν σε 228, σε σύνολο 103.185 πωληθέντων οχημάτων.
Με ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών που δε ξεπερνούν το… 0,3%, λοιπόν, είναι μάλλον εύλογη η απορία για την ικανότητα των παραπάνω μέτρων να “αναθερμάνουν” την αγορά αυτοκίνητων το 2020…
Πηγή: Καθημερινή