Παρ’ότι μια προηγμένη, τεχνολογικά, χώρα η Σιγκαπούρη ανακοίνωσε σήμερα (μεταξύ άλλων) καθολική απαγόρευση e-scooters στα πεζοδρόμια και τους δρόμους της χώρας, ξεκινώντας από αύριο, 5 Νοεμβρίου 2019.
Τα e-scooters θα μπορούν να κινούνται μόνο σε ποδηλατόδρομους και οδούς που συνδέεουν μεταξύ τους διάφορα πάρκα/χώρους αναψυχής, ενώ οι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν πρόστιμο ύψους έως $2.000 και ποινή φυλάκισης έως 3 μηνών!
Όσον αφορά τους διανομείς (φαγητού και λοιπών αγαθών) που χρησιμοποιούν e-scooters, o Dr.Lam σημείωσε πως αποτελούν λιγότερο από το 30% του συνόλου (με στοιχεία από εταιρείες όπως η Deliveroo) και πως η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με αυτές τις εταιρείες ώστε να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποδήλατα ή μοτοσυκλέτες.
Πως θα “εξυγιανθεί” η αγορά e-scooters
Πάντως, ο αποκλεισμός δεν σημαίνει πως τα e-scooter θα καταστούν άχρηστα στη Σιγκαπούρη καθώς εντείνονται οι διαδικασίες κατασκευής μεγάλου μήκους ποδηλατόδρομων, με περίπου 750 Km να αναμένονται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2025. Ο στόχος είναι τα e-scooters να εξυπηρετούν τους πολίτες αλλά χωρίς να ενοχλούν τους πεζούς.
Επιπλέον, οι αρχές προσφέρουν 100 δολλάρια Σιγκαπούρης για την απόσυρση μη ασφαλών ηλεκτρικών οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές UL2272, καθώς από τον Ιούλιο και έπειτα, 12 καταστήματα και αλυσίδες καταστημάτων “πιάστηκαν” να διαθέτουν στην αγορά τέτοια μοντέλα, τα οποία εγκυμονούν κίνδυνο ανάφλεξης.
Όσον αφορά την ασφαλή χρήση e-scooters, η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα ήδη εδώ και 2,5 χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2017, με την ψήφιση του Active Mobility Bill. Ελέγχει ποιοτικά τα μοντέλα που πωλούνται, έχει μειώσει τις ταχύτητες στους πεζόδρομους και έχει αυξήσει τους ελέγχους των αρμόδιων αρχών στους δρόμους. Παρά ταύτα, τα ατυχήματα και οι παραβάτες αυξάνονται.
Σε αυτό το πλαίσιο ο Dr Lam δήλωσε πως και οι υπόλοιπες χώρες όπως η Γαλλία θα πρέπει να επανεξετάσουν τους κανόνες τους για τα ατομικά ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, περίμενε πως μέσω εκπαιδευτικών ενεργειών οι χρήστες θα εμφανίζονταν υπεύθυνοι όμως “δυστυχώς αυτό δε συνέβη”.
Η Σιγκαπούρη εξετάζει κι άλλα μέτρα ώστε να μειώσει τα ατυχήματα και τις παραβάσεις όπως την επιβολή ορίου ηλικίας (16 έτη) και την υποχρεωτική θεωρητική εκπαίδευση των αναβατών, με αντίστοιχη γραπτή εξέταση στο τέλος των μαθημάτων. Επίσης, θα αυξήσει κατά 200 τους υπαλλήλους της αστυνομίας/τροχαίας μέχρι το τέλος του χρόνου ώστε να ενταθούν οι έλεγχοι.
Τέλος, όσον αφορά την ασφάλιση e-scooters για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, ο Dr Lam δήλωσε πως οι αρχές συνεργάζονται με τις ασφαλιστικές εταιρείες ώστε να διαπιστώσουν αν υπάρχει περιθώριο για μείωση των τρέχοντων τιμών, δίνοντας κίνητρο για τη χρήση e-scooters.
Πηγή: channelnewsasia.com