Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι οικονομικότερη επιλογή από το συμβατικό όχημα για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.
Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα από 22 ευρωπαϊκές αγορές, αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για τη χρήση αυτοκινήτου, με μέσο μηνιαίο κόστος €743, με την πρωτιά αυτή να αφορά και τα ηλεκτρικά οχήματα. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μάλιστα, φαίνεται να έχει αυξήσει αισθητά την ανταγωνιστικότητά του για τους Έλληνες οδηγούς σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Κατηγορία D2
Συγκεκριμένα, από την έκθεση προκύπτει ότι η Ελλάδα ανήκει στις 17 χώρες στις οποίες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου D2 (premium μεσαίου μεγέθους) είναι πλήρως ανταγωνιστικά και εν γένει οικονομικότερα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICEs). Επιπλέον, σύμφωνα με τον δείκτη για το 2021, η Ελλάδα είναι η οικονομικότερη χώρα για να χρησιμοποιεί κανείς αυτοκίνητα diesel, ενώ η Πολωνία αναδείχθηκε ως η πιο οικονομική χώρα για την χρήση αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης.
Κατηγορία C1
Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης αυτοκινήτου είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ελβετία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Γερμανία. Τέλος, όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ αυτών.
Το Car Cost Index της LeasePlan αποτελεί μια ολοκληρωμένη ανάλυση που αποκαλύπτει το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) ενός αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένων καυσίμων/ενέργειας, αποσβέσεων, φόρων, ασφάλισης και συντήρησης – σε 22 ευρωπαϊκές χώρες. Στην έρευνα συμμετείχαν η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Φιλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Ισπανία, η Σουηδία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Το Car Cost Index για το 2021 έδειξε ότι η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή της Ευρώπης ως η οικονομικότερη χώρα για να οδηγεί κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται μια συμφέρουσα επιλογή, αφού τα EVs έχουν ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους και έχουν γίνει πλέον οικονομικότερα στη χρήση τους από τα συμβατικά οχήματα. Καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας είναι η εξέλιξη των υποδομών και η αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων – και με ικανοποίηση βλέπουμε ότι η Ελλάδα κινείται με σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση.
Από πλευράς μας, στην LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εργαζόμαστε με συνέπεια ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας και αναλαμβάνουμε στρατηγικές πρωτοβουλίες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ενίσχυση των υποδομών. Αποτελεί παγκόσμια δέσμευση μας, άλλωστε, να πετύχουμε καθαρές εκπομπές ρύπων (net zero tailpipe emissions) από τον συνολικό στόλο μας έως το 2030».
Να σημειωθεί πως η LeasePlan έχει δεσμευτεί να επιτύχει καθαρές εκπομπές ρύπων (net zero tailpipe emissions) από τον συνολικό στόλο της έως το 2030. Η LeasePlan είναι επίσης ιδρυτικός εταίρος της πρωτοβουλίας The Climate Group EV100, που ξεκίνησε γύρω από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2017.
Τα αποτελέσματα της έρευνας για την κατηγορία D2 (premium μεσαίου μεγέθους):
Diesel | Βενζίνη |
Υβριδικό |
Ηλεκτρικό | |
Ελλάδα | € 772 | € 824 | € 863 | € 746 |
Γερμανία | € 960 | € 878 | € 851 | € 760 |
Σουηδία | € 929 | € 987 | € 946 | € 769 |
Αυστρία | € 1,038 | € 1,156 | € 979 | € 832 |
Φιλανδία | € 923 | € 945 | € 954 | € 856 |
Δανία | € 939 | € 984 | € 825 | € 857 |
Σλοβακία | € 967 | € 970 | € 1,003 | € 865 |
Πορτογαλία | € 1,445 | € 1,541 | € 1,246 | € 891 |
Γαλλία | € 1,027 | € 1,039 | € 1,104 | € 899 |
Ιταλία | € 1,032 | € 1,106 | € 1,106 | € 899 |
Βέλγιο | € 1,039 | € 1,014 | € 1,093 | € 905 |
Νορβηγία | € 1,152 | € 1,168 | € 1,040 | € 908 |
Ισπανία | € 1,063 | € 1,092 | € 1,047 | € 936 |
Ην. Βασίλειο €1,085 | € 1,087 | € 1,116 | € 945 | |
Ολλανδία € 1,299 | € 1,172 | € 1,194 | € 950 | |
Ιρλανδία € 964 | € 1,037 | € 946 | € 976 | |
Λουξεμβούργο € 916 | € 928 | € 1,100 | € 1,018 | |
Ουγγαρία € 818 | € 802 | € 918 | € 1,052 | |
Ελβετία € 1,216 | € 1,258 | € 1,214 | € 1,061 | |
Τσεχία € 1,008 | € 994 | € 1,079 | € 1,222 | |
Στον δείκτη του 2021, το μέσο κόστος για τα πρώτα τέσσερα χρόνια ιδιοκτησίας και υποθέτει 30.000 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως. Ως «ανταγωνιστικός στο κόστος» ορίζεται για τους σκοπούς του Δείκτη ως τα ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι περισσότερο από 5% ακριβότερα από τα αντίστοιχα ICE τους.
Τα πλήρη δεδομένα για την Πολωνία και τη Ρουμανία στην κατηγορία premium μεσαίου μεγέθους (D2) δεν είναι διαθέσιμα