Όπως καλά ξέρετε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης μας αρέσουν ιδιαιτέρως, αφού αφ’ενός απευθύνονται περισσότερο στο ευρύ κοινό και αφ’ετέρου “ταιριάζουν” περισσότερα στα αστικά περιβάλλοντα, όπου ο χώρος είναι περιορισμένος και η ευελιξία είναι μεγάλο πλεονέκτημα, ενώ και οι μηδενικές εκπομπές ρύπων ωφελούν χιλιάδες ή εκατομμύρια ανθρώπους καθημερινά. Έτσι, όταν το DongFeng Box προστέθηκε στις διαθέσιμες προτάσεις της ελληνικής αγοράς, στο Β-segment επιβατικών και με μήκος κοντά στα 4m, μπήκε αμέσως στο “ραντάρ” μας. Το είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή και… πάμε να το δούμε!

DongFeng Box video review

Η DongFeng είναι η 4η από τους “Big-4” κρατικούς κατασκευαστές οχημάτων της Κίνας, με πάνω από 600.000 πωλήσεις οχημάτων ετησίως. Μετράει 56 χρόνια ζωής και πλέον τα οχήματά της εισάγονται και υποστηρίζονται επίσημα στην Ελλάδα από το Spanos Group.

Πριν συνεχίσουμε, να σημειώσουμε οτι το DongFeng Box διατίθεται στην Ελλάδα έναντι €24.500 στην έκδοση City 31 KWh, έναντι €26.350 στην έκδοση City 42 KWh και έναντι €28.500 στην έκδοση Prime 42 KWh (αυτή που θα δείτε στο video), με τις τιμές να μην περιλαμβάνουν την όποια κρατική επιδότηση. Με το Κινούμαι Ηλεκτρικά και αν είστε κάτω από 29 ετών, αλλά και την προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής, οι ανωτέρω τιμές διαμορφώνονται στις €18.990, €20.840 και €22.290 αντίστοιχα. Η εταιρεία προσφέρει εγγύηση 5 ετών/100.000 Km για το όχημα και 8 ετών/160.000 Km για τη μπαταρία.

Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή

Το Box έχει μήκος 4,02m και πλάτος 1,81m, ενώ ύψος και μεταξόνιο είναι στα 1,57m και 2,66m αντίστοιχα. Είναι 5θέσιο, 5πορτο φυσικά και για τα διάθεσιμα χρώματα μπορείτε να δείτε την επίσημη σελίδα της εταιρείας, εμείς το είχαμε διαθέσιμο σε γαλάζιο με λευκή οροφή, αλλά θα έρθουν μελλοντικά και εκδόσεις χωρίς διχρωμία. Το βάρος είναι λίγο πάνω από 1.400 Κg (με βάση specs που εντοπίσαμε online) και η απόσταση από το έδαφος είναι 16cm.

Σχεδιαστικά το εμπρός μέρος ξεχωρίζει λόγω των καμπυλών του και των φωτιστικών σωμάτων που “διατρέχουν” όλη τη μετώπη και ειδικά το βράδυ, ξεχωρίζουν. Πίσω έχουμε πιο συμβατικά φώτα αλλά και πάλι ξεχωρίζουν από τη… “μάζα”, ενώ οι τροχοί των 17″ περιλαμβάνουν μαύρες ζάντες αλουμινίου στην έκδοση Prime. Κάποια τμήματα είναι μαύρα (C pillar, 5η πόρτα) και έτσι δίνουν επιπλέον πόντους στο Box, αλλά όπως έχουμε πει αρκετές φορές, το γούστο είναι υποκειμενικό!

Καμπίνα και χώροι

Στο εσωτερικό, αρχίζουν τα… ωραία! Πριν καν ανοίξεις την πόρτα, βλέπεις τα “χωνευτά” χερούλια που είναι καλαίσθητα και βοηθούν ελάχιστα στην αεροδυναμική, ενώ ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, διαπιστώνεις οτι δεν έχει… “τελάρο”! Το παράθυρο είναι γυμνό στις δύο πλευρές του, κάτι που δε βρίσκουμε σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, είτε ηλεκτρικά, είτε θερμικά.

Στο εσωτερικό, η δερμάτινη επένδυση στο ταμπλώ και τις πόρτες με σχήμα “διαμάντι” είναι εντυπωσιακή και ωραία στην αφή αλλά και την όψη, ενώ το βράδυ υπάρχει και διακριτικός ambient φωτισμός σε αρκετά σημεία της καμπίνας. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι μάλλον… συρτάρι και ιδανικό για έγγραφα και λοιπά μικροαντικείμενα, ενώ το σαλόνι είναι δερμάτινο, μαύρου χρώματος, με ρυθμιζόμενα/αφαιρούμενα προσκέφαλα. Βρίσκουμε υποβραχιόνιο, μικροχώρο “μέσα” σε αυτό, όπως και χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα, άπλετο μάλιστα, όπως και δύο ποτηροθήκες.

Από πλευράς χώρων γενικότερα, το DongFeng Box δεν απογοητεύει και θα λέγαμε ότι έχει πετύχει τη χρυσή τομή μεταξύ χώρου για τους πίσω επιβάτες και για το πορτ-μπαγκάζ. Σας παραπέμπουμε στο βίντεό μας για να πάρετε μια πολύ καλύτερη “γεύση.

Ο χώρος αποσκευών είναι 326 λίτρα και γενικά ευρύχωρος, ικανοποιητικός για την κατηγορία, κοντά στο μέσο όρο. Ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα που είναι ενιαία, φθάνει τα 945 λίτρα.

Χαρακτηριστικά και βοηθήματα

Στον τομέα της ασφάλειας, δεν έχουμε ακόμα βαθμολογία από τον Euro NCAP για το Box, αλλά έχουμε αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας. Έχουμε επίσης ABS, EBD, ESC, Emergency Brake Assist, Traction Control, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης και απόσπασης οδηγού, 2 ISOFIX στα πίσω καθίσματα και σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών.

Από πλευράς έξυπνων βοηθημάτων οδηγού έχουμε επίσης Adaptive Cruise Control, Hill Assist, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, Lane Departure Warning και Lane Keep Assist, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και αυτόματη εφαρμογή τους (αν θέλετε), Traffic Jam (0-60 Km/h) και Highway Assist (60-130 Km/h).

Στα μεγάλα πλεονεκτήματα του DongFeng Box (στην έκδοση Prime) είναι οι 360 κάμερες που βοηθούν σημαντικά σε πολλές περιπτώσεις εντός πόλης και γενικά σε “στενά” περιβάλλοντα, με καλή ποιότητα εικόνας και ηχητικών προειδοποιήσεων, αλλά και αυτόματη προβολή των πλευρικών καμερών όταν ξεπαρκάρετε ή στρίβετε με χαμηλές ταχύτητες και πάνω από μια ορισμένη γωνία τιμονιού. Μας βοήθησε πολύ αυτό το χαρακτηριστικό και δεν το βρίσκουμε σε πολλά EVs, ειδικά αυτής της κατηγορίας.

Infotainment, χειρισμός, χαρακτηριστικά

Το infotainment του Box περιλαμβάνει μια κεντρική οθόνη 12″ και ένα dash οδηγού 5″, αμφότερα έγχρωμα και ευκρινή μέρα και νύχτα. Επίσης διαθέτει 4 ή 6 ηχεία (ανάλογα με την έκδοση) και σχεδόν τα πάντα γίνονται μέσω της κεντρικής οθόνης, πλην των ρυθμίσεων που μπορούν να γίνουν και μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού, άλλα πλήκτρα πρακτικά δεν υπάρχουν (εκτός του alarm).

Η επιλογή των σχέσεων κίνησης γίνεται μέσω του δεξιού μοχλού, πίσω από το τιμόνι (το οποίο είναι διάκτινο και ρυθμιζόμενο καθ’ύψος).

φώτα είναι LED εμπρός, σε όλες τις εκδόσεις και έχουν αυτόματη ενεργοποίηση όπως και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, όπως και Follow Me Home λειτουργία. Δυστυχώς η δέσμη τους δεν ρυθμίζεται καθ’ύψος, τουλάχιστον όχι μέσα από την καμπίνα, με κάποιο τρόπο.

Τι άλλο θα βρείτε στο Box; Keyless entry που λειτουργεί πολύ καλά, αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους πλαϊνούς καθρέπτες, ασύρματη φόρτιση κινητού και ασύρματο Android Auto και Apple Carplay (αν και μέσω 3rd party app στο αυτοκίνητο, οπότε όχι 100% άψογο όπως θα ήταν κανονικά).

Επίσης θα βρείτε ψυχόμενο και θερμαινόμενο (!) κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο 6-way (στην έκδοση Prime), ενώ διαθέτει και 4 “μνήμες”, ενώ τα εμπρός καθίσματα μπορούν να “πέσουν” τελείως, αφαιρώντας τα προσκέφαλα και να ενωθούν με τα πίσω, ώστε να ξαπλώνετε και να αναπαύεστε εύκολα. Με το “Rest mode”, μάλιστα, αυτό γίνεται αυτόματα για τον οδηγό! Τέλος, έχουμε αυτόματο κλιματισμό με φίλτρο μικροσωματιδίων και γύρης.

Για να δείτε στην πράξη τη λειτουργία του infotainment και όλα τα χαρακτηριστικά και τις ρυθμίσεις, σας παραπέμπουμε ξανά στο αναλυτικό μας video.

Συμπεριφορά, φρένα

Πάμε και στην οδηγήση του DongFeng Box! Η ανάρτηση αποτελείται από την κλασική διάταξη με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και σε γενικές γραμμές είναι άνετη, ενώ αν “παίξετε” λίγο με την πίεση των ελαστικών θα βρείτε και το ιδανικό σημείο μεταξύ απόσβεσης κραδασμών και κύλισης/εξοικονόμησης. Το Box μπορεί να οδηγηθεί και σβέλτα χωρίς να “παραπονεθεί” και να δεχθεί βάρος/φορτίο με άνεση, χωρίς να “βρίσκει” εύκολα κάτω.

Όσο για τα φρένα, αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και μη αεριζόμενα πίσω, αλλά η περισσότερη δουλειά γίνεται σίγουρα από την αναγεννητική πέδηση του αυτοκινήτου, η οποία στο “strong” είναι πολύ ισχυρή! Παρ’ότι δεν επιτρέπει το one-pedal driving, καθώς το regen μηδενίζεται κοντά στα 5 Km/h, στην πράξη ελάχιστα θα χρησιμοποιείτε το πεντάλ του φρένου, αν δεν το θέλετε. Το ισχυρό regen βοηθά γενικά στην ακινητοποίηση και επίσης ανακτά πολύτιμη ενέργεια που συμβάλλει στη μεγάλη αυτονομία του Box, όπως θα δείτε παρακάτω.

Επιδόσεις και απόδοση

Από πλευράς επιδόσεων, ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδει 95 ίππους και 160 Nm ροπής, προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα 140 Km/h και ένα 0-100 Km/h σε 13,5″, σύμφωνα με την εταιρεία. Εμείς το μετρήσαμε στα 14,5″ και με ενδεικτική ρεπρίζ 50-80 Km/h σε 4,5″, ενώ παραδόξως κάναμε καλύτερο 0-50 Km/h από αυτό που ανακοινώνει η DongFeng (4,1″ έναντι 4,6″).

Όπως καταλαβαίνετε, με αυτή την αναλογία κιλών ανά ίππο, το DongFeng Box δεν μπορεί να βάλει “φωτιά” στο δρόμο, όμως είναι πολύ σβέλτο σε χαμηλομεσαίες ταχύτητες και θα επιτρέψει την περιστασιακή προσπέραση πιο άνετα από ένα αντίστοιχης ιπποδύναμης θερμικό μοντέλο… αυτά είναι από τα “καλά” της ηλεκτροκίνησης! Επίσης θα κινηθεί άνετα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, ακόμα και πλήρες φορτίου και επιβατών.

Στο Eco mode η απόκριση του γκαζιού μειώνεται αισθητά, το Normal είναι μάλλον ιδανικότερο για all-around χρήση, ενώ το Sport έχει βελτιωμένη απόκριση. Σε όλα τα modes έχετε πλήρη ισχύ στη διάθεσή σας, η οποία κορυφώνεται μέχρι τα 60 Km/h περίπου και έπειτα αρχίζει σταδιακά να μειώνεται.

Αυτονομία

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του DongFeng Box είναι σαφώς η αυτονομία και η κατανάλωση ενέργειας που επιτυγχάνει. Η μπαταρία είναι LFP με χωρητικότητα 42,3 KWh (40 KWh ωφέλιμη) και σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει στο αυτοκίνητο έως 337 Km αυτονομίας σε μικτό κύκλο, κατά WLTP.

Από την άλλη, η εταιρεία “δίνει” συνδυαστική κατανάλωση WLTP στις 15,6 KWh/100 Km, κάτι που δεν συνάδει με τα 337 Κm αυτονομίας. Δεν μας απασχόλησε ιδιαίτερα αφού επιδοθήκαμε στις δικές μας μετρήσεις αυτονομίας και κατανάλωσης, όπως κάνουμε πάντα, άλλωστε.

Στην πράξη είδαμε οτι με το Eco mode και ήπια κίνηση, είτε στην πόλη, είτε σε επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 60-70 Km/h, η κατανάλωση μπορεί εύκολα να πέσει κοντά στο “10”, ή και κάτω από αυτό, σε μονοψήφια επίπεδα. Έτσι η πραγματική αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 350 Km με άνεση, αν δεν χρειαστεί να βγείτε στον αυτοκινητόδρομο και δεν έχετε “βαρύ” δεξί πόδι.

Σε περίπτωση που ταξιδέψετε, με την τυπική ταχύτητα (για μικρό ηλεκτρικό) των 110 Km/h, το Box θα έχει μια κατανάλωση κοντά στις 17 KWh/100 Km, η οποία θα του προσφέρει σίγουρα 200 Km πραγματικής αυτονομίας και πιθανώς περισσότερα, ανάλογα με τις συνθήκες ταξιδιού. Όλα αυτά το καλοκαίρι με κλιματισμό σε λογικά επίπεδα, καθώς το χειμώνα και με θέρμανση, ίσως τα δεδομένα αλλάξουν. Γενικά πετύχαμε σχεδόν 320 Km πραγματικής αυτονομίας σε μικτό κύκλο, κάτι που μας άφησε υπερ-ικανοποιημένους.

Φόρτιση και V2L

Κλείνουμε με τον τομέα της φόρτισης. Αρχικά να πούμε οτι παραλάβαμε το οχήμα με Type-2 σε Type-2 καλώδιο, για φόρτιση από πρίζα σούκο θα πρέπει να ζητήσετε το EVSE και να το αποκτήσετε ξεχωριστά. Το DongFeng Box έχει 6,6KW OBC (3,3KW στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία) και επαναφορτίζεται σε 6,5-7 ώρες πλήρως. Μια λεπτομέρεια αφορά το οτι το αυτοκίνητο ίσως δεν “πιάσει” τα 6,6KW μέχρι να το απενεργοποιήσετε και να το κλειδώσετε, ειδάλλως αυτοπεριορίζεται για κάποιον λόγο στα 3KW.

Στον τομέα της DC φόρτισης, η μπαταρία υποστηρίζει έως 88 KW και η 30άρα έως 77KW, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Η εταιρεία ανακοινώνει 30-80% σε 30′ σε κάθε περίπτωση. Στην πράξη με την έκδοση Prime είδαμε ακριβώς αυτό το χρόνο για το 30-80%, αν και η ισχύς φόρτισης ποτέ δεν ξεπέρασε τα 65 KW, μπορείτε να δείτε την καμπύλη φόρτισης παρακάτω.

Τέλος, να σημειώσουμε οτι το Box υποστηρίζει και V2L ώστε να τροφοδοτείτε άλλες ηλεκτρικές συσκευές 220V μέσω του οχήματος, αν χρειαστεί. Αλλά θα πρέπει να αποκτήσετε ξεχωριστά τον αντάπτορα V2L από την αντιπροσωπεία.

Συμπέρασμα

Το DongFeng Box είναι ιδιαίτερο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης αλλά με μπόλικα χαρακτηριστικά και δυνατότητες που θα σας διευκολύνουν στην καθημερινότητά σας και του δίνουν μια “premium” αύρα. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο με τις επιδόσεις του αλλά κινείται σβέλτα και αξιοπρεπώς, με μεγάλο του “όπλο” την αυτονομία και την χαμηλή κατανάλωση, αλλά και τους χώρους του. Σαφώς και έχει ανταγωνισμό στην τιμολογιακή του κατηγορία, αλλά αναμφίβολα είναι μια από τις επιλογές που πρέπει να έχετε στη λίστα σας, αν βγείτε στην αγορά για ένα τέτοιου τύπου και κατηγορίας BEV!

Δείτε το DongFeng Box στο www.dongfenghellas.gr

DongFeng Box photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.