Επιστρέφουμε στις δοκιμές plug-in αυτοκινήτων με ένα… “τζιπ”! Συγκεκριμένα, ένα μοντέλο του brand που ουσιαστικά έδωσε τον τίτλο του στην κατηγορία αυτή. Το Jeep Compass 4xe είναι η υβριδική εκδοχή του δημοφιλούς SUV, η οποία ήδη ξεχωρίζει σε πωλήσεις μεταξύ των PHEVs της αγοράς και σίγουρα ενδιαφέρει αρκετούς από όσους διαβάζετε το review μας αυτή τη στιγμή. Δεν είναι ένα τυπικό, υβριδικό SUV αφού εκτός του “pedigree” της Jeep, αξιοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα του για να παρέχει κίνηση και στους 4 τροχούς, για off-road καταστάσεις. Πάμε να το δούμε!

Jeep Compass Hybrid video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Jeep Compass Hybrid της δοκιμής μας παραχώρησε το instacar. Πρόκειται για μια νέα υπηρεσία leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με πολλά πλεονεκτήματα για ιδιώτες και επιχειρήσεις, ενώ στον στόλο του (που διαρκώς μεγαλώνει) θα βρείτε αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, απλά υβριδικά αλλά και συμβατικά μοντέλα βενζίνης/diesel, όπως και ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα! Τα κύρια πλεονεκτήματά του είναι η έλλειψη χρονικής δέσμευσης για την μίσθωση και το leasing χωρίς προκαταβολή, ενώ η διαδικασία αίτησης, έγκρισης και παραλαβής γίνεται σε μεγάλο βαθμό digitally, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της καλοσχεδιασμένης πλατφόρμα του instacar.gr. Δεν θα επεκταθούμε αλλά θα σας αφήσουμε να δείτε τα διαθέσιμα μοντέλα αυτοκινήτωνσκούτερ και ποδηλάτων στο instacar και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες που σας προσφέρει…

Εξωτερικές διαστάσεις και εμφάνιση

Ξεκινώντας, να τονίσουμε οτι το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το MY2022, που ελάχιστα διαφέρει από το ολοκαίνουριο MY2023. Είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση Limited, που είναι και η πλέον δημοφιλής. Εξωτερικά… “φωνάζει” Jeep από απόσταση, ιδίως χάρη στην εμπρός, κλασική μάσκα του. Έχει διαστάσεις 4404 x 1819 x 1649 cm, άρα είναι ένα σαφώς μεγάλο όχημα. Αυτό, ευτυχώς, αντικατροπτρίζεται και στους χώρους του. Η απόσταση από το έδαφος είναι 202mm και το βάρος του ανέρχεται στα 1.860 Kg, που δυστυχώς τείνει να θεωρηθεί “λογικό” για την κατηγορία.

Παρά τις μεγάλες του διαστάσεις και την ύπαρξη θερμικού κινητήρα με κλασικό σύστημα διεύθυνσης εμπρός, ο κύκλος στροφής δεν είναι απογοητευτικός. Συγκεκριμένα αγγίζει τα 11,1m, επίδοση που σαφώς δεν κατατάσσεται στις χειρότερες. Μέσα στην πόλη το Compass 4xe θα ελιχθεί σχετικά καλά, χάρη και στο “λογικό” του φάρδος. Ωστόσο, εξαιρώντας την απλή κάμερα οπισθοπορείας πίσω, δεν θα βρείτε πολλά άλλα βοηθήματα.

Κατά τα άλλα έχουμε ένα διακριτικό σχήμα που δεν τραβάει την προσοχή, ειδικά στο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, ενώ αυτό που “προδίδει” το plug-in είναι το διακριτικό “4xe” στο πίσω μέρος. Δεν έχουμε φουτουριστικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ούτε matrix LED καταστάσεις. Απλά, λιτά, λειτουργικά, κάτι που ορισμένοι θα εκτιμήσουν, αλλά όχι όλοι. Στην οροφή έχουμε και εργοστασιακές μπάρες, αν τις χρειαστείτε, ενώ απουσιάζει η ρεζέρβα. Στη θέση της θα βρείτε ένα κιτ επισκευής ελαστικού. Οι τροχοί (μας) αποτελούνται από ζάντες αλουμινίου 19″ με ελαστικά Goodyear Eagle F1 Asymmetric, σε διαστάσεις 235/45/19.

Καμπίνα και χώροι

Αναμφίβολα, η ευρύχωρη καμπίνα είναι από τα δυνατά “χαρτιά” του Jeep Compass 4xe και θα την εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι ψηλοί οδηγοί/επιβάτες αλλά και όσοι εν γένει θέλουν… “άπλα”. Είναι από τις λίγες φορές που ένα υβριδικό SUV 4,5 μέτρων έχει τον χώρο που θα περίμενε κανείς στο εσωτερικό και γι’αυτό δίνουμε επιπλέον πόντους στο Compass. Το legroom είναι εξαιρετικό εμπρός και πίσω ενώ και το headroom είναι άνω του μέσου όρου και πολύ δύσκολα θα σας προβληματίσει. Άνετα καθίσματα με συνδυασμό δέρματος και υφάσματος, ενώ αυτό του οδηγού έχει και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη υποστήριξη οσφυϊκής χώρας.

Χωρίς να διεκδικούν κάποιο… βραβείο, τα υλικά του ταμπλώ (δέρμα, μαλακό και σκληρό πλαστικό) είναι ωραία σε αφή και όψη, παραμένοντας διακριτικά. Εργονομικά δεν είχαμε παράπονα και οι μικροχώροι αγγίζουν τα 7,2 λίτρα, με αρκετές ποτηροθήκες στις πόρτες, κινούμενο τεμπέλη κ.λπ. Μάλιστα, οι εμπρός “τσέπες” των πορτών έχουν και απαλό φωτισμό, χρήσιμο για το βράδυ. Για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν ξεχωριστοί αεραγωγοί στο κέντρο, όπως και USB θύρα, αλλά και υποδοχή αναπτήρα (12V). Οδηγός και συνοδηγός θα βρούν υποδοχή ασύρματης φόρτισης κινητού και δύο USB θύρες (Type-A και C).

Όσο για τον χώρο αποσκευών η πίσω πόρτα ανοίγει σχετικά εύκολα και αποκαλύπτει 420 λίτρα όγκου. Ένα ικανοποιητικό νούμερο σε γενικές γραμμές για ένα SUV της κατηγορίας, με τα τρέχοντα δεδομένα. Ρίχνοντας τα καθίσματα (60/40) ο χώρος αυξάνεται στα 1.230 λίτρα, με αρκετό διαθέσιμο “ύψος”.

Infotainment και χειριστήρια

Περνώντας στην εσωτερική “τεχνολογία”, ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής των 10,1″. Έχει καλή απόκριση πλην ελάχιστων εξαιρέσεων αλλά το θετικό είναι οτι συνοδεύεται από πολλά φυσικά πλήκτρα. Κάτω από αυτήν υπάρχει μια σειρά βασικών πλήκτρων (αλάρμ, regen, lane keep assist κ.λπ.), που συνοδεύονται από LED (on/off). Πιο κάτω βρίσκουμε μια διπλή σειρά πλήκτρων που αφορούν κυρίως το διζωνικό κλιματισμό και το ηχοσύστημα, μαζί με δύο περιστροφικά “knobs”. Έτσι δεν χρειάζεται να βασίζεστε στην οθόνη αφής για τα πάντα και μπορείτε εύκολα να χειριστείτε το όχημα με σιγουριά και “απτικό” feedback.

Αρκετά πλήκτρα υπάρχουν και στο τιμόνι, όπως και πίσω του (για ένταση/σταθμό/αλλαγή track).  Εδώ εντοπίζεται ένα από τα παράπονά μας αφού σχεδόν τα μισά πλήκτρα του τιμονιού είναι αδικαιολόγητα “χωμένα” και δεν πιέζονται όσο εύκολα θα θέλαμε. Επιπλέον θα προτιμούσαμε ελαφρώς “ανάγλυφη” επιφάνεια, αν όχι σε όλα, τουλάχιστον σε συγκεκριμένα από αυτά, για να τα ξεχωρίζουμε χωρίς να χρειάζεται να τα κοιτάξουμε.

Άλλο ένα θετικό είναι το οτι όλα τα πλήκτρα είναι φωτιζόμενα, ανεξαιρέτως, μέσα στο Jeep Compass 4xe. Όσο για το ψηφιακό dash των 12 (και κάτι) ιντσων, το εκτίμησαμε δεόντως. Το επίπεδο πληροφόρησης που παρέχει αλλά και η παραμετροποιησιμότητά του είναι εξαιρετικά, για κάθε γούστο. Μόνο μας “παράπονο” το οτι ορισμένα “analogue” γραφικά του δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα και εύχρηστα, οπότε θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Κατά τα άλλα έχουμε ακόμα και αναλυτικές ενδείξεις θερμοκρασίας για μοτέρ και μετάδοση, πίεση και θερμοκρασία λαδιού, πιέσεις ελαστικών, λεπτομέρειες που θα ικανοποιήσουν τους απαιτητικούς οδηγούς.

Bοηθήματα, φώτα, ασφάλεια

Όπως μάλλον έχετε καταλάβει ήδη, το υβριδικό Compass έχει αρκετά από τα σύγχρονα βοηθήματα. Όχι όλα αλλά σίγουρα τα σημαντικότερα, όπως είναι το Lane Keep Assist, το Adaptive Cruise Control, το Auto Hold κ.λπ.

Το LKA λειτουργεί σχετικά καλά, είναι ρυθμιζόμενο από το μενού, αλλά παρατηρήσαμε οτι σε ορισμένες περιπτώσεις δεν κρατούσε το όχημα εντός λωρίδας, αν υποθετικά δεν ελέγχαμε το τιμόνι καθόλου. Το ACC επίσης ήταν σε γενικές γραμμές καλό αλλά η επιβράδυνση όταν το προπορευόμενο όχημα μείωνε ταχύτητα, σίγουρα θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ομαλή και να “προβλέπει” καταστάσεις. Το Auto Hold είναι μια λειτουργία που δεν πρέπει να λείπει από κανένα σύγχρονο όχημα αλλά αυτό δεν συμβαίνει, δυστυχώς. Άρα επιπλέον πόντοι γι’αυτό στο Compass 4xe. Έχουμε και ειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα πανικού, για παράδειγμα, αλλά στην έκδοσή μας δεν υπήρχε ειδοποίηση τυφλής γωνίας, πεζών κατά την όπισθεν κ.λπ. Να αναφέρουμε επίσης το keyless entry που λειτουργεί ικανοποιητικότατα και λύνει τα χέρια σε πολλές περιπτώσεις.

Οι αερόσακοι είναι 7 με πλευρικούς εμπρός και πίσω, ενώ όλο το σασί προφανώς είναι ένα ανθεκτικό και ασφαλές “κλουβί” που σας προσφέρει εξαιρετική παθητική ασφάλεια. Όσο για τα φώτα είναι τυπικά, χωρίς matrix LED ή υπερσύγχρονα projectors, αλλά κάνουν τη δουλειά με αξιοπιστία.

Dynamics, άνεση, φρένα

Πάμε και στο οδηγικό κομμάτι, το οποίο είναι μακράν το σημαντικότερο, ακόμα και στις μέρες μας. Το Compass 4xe θα κινηθεί εύκολα στην πόλη και εκτός αυτής με ήπιους ρυθμούς αλλά και ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (120-130 Km/h), με χαρακτηριστική ησυχία μέσα στην καμπίνα και καλή ποιότητα κύλισης. Εμπρός έχουμε γόνατα McPherson και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με αντιστρεπτικές σε αμφότερες τις περιπτώσεις. Καταπίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος εξαιρετικά και θα το εκτιμήσετε στα… δύσκολα. Ωστόσο, αν πιεστεί πλευρικά σε καλό οδόστρωμα, αμέσως αποκαλύπτει το βάρος και τον χαρακτήρα του, ο οποίος δεν ενδείκνυται για τέτοια χρήση.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ξεκούραστο, όπως και ποιοτικό στην αφή. Τα φρένα (αεριζόμενα 305mm εμπρός, solid 278mm πίσω) δεν μας προβλημάτισαν αν και προφανώς αυτό θα φανεί σε συνθήκες παρατεταμένης πίεσης, όμως και στη θεωρία είναι αρκετά για το Compass 4xe, στην πράξη έχουν καλή αίσθηση. Όταν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, οι πίσω τροχοί θα χάσουν λίγη πρόσφυση, μοιραία, κυρίως σε μεγάλες κλίσεις με ολισθηρό οδόστρωμα και ενώ στρίβετε. Το Hill Assist και το Hill Descent Control είναι ευπρόσδεκτα features που θα σας βοηθήσουν εκτός και εντός δρόμου, αν και χρειάζεται ο θερμικός κινητήρας σε λειτουργία, ανάλογα την περίσταση.

Για το off-road κομμάτι θα μιλήσουμε στην αντίστοιχη ενότητα αλλά εν γένει το Compass 4xe είναι άνετο, ήσυχο και εμπνέει εμπιστοσύνη μέσω των χειριστηρίων του, χωρίς να εντοπίσουμε κάτι ανησυχητικό/ενοχλητικό.

Επιδόσεις και ισχύς

Προφανώς, ως PHEV, το Compass 4xe έχει δύο κινητήρες. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,3 (και κάτι) λίτρων, turbo εννοείται, αποδίδει 130 ή 180 ίππους, ανάλογα με την έκδοση, μαζί με 270 Nm ροπής από τις 1.850 rpm. Συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εκμεταλλεύεται το φάσμα του και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν σειριακό, ενώ δεν κάνει το ενοχλητικό “hunting” διαρκώς.

Η “μαγεία” ξεκινά όταν μπει στην εξίσωση ο ηλεκτροκινητήρας. Αποδίδει μόλις 60 ίππους αλλά και 250 Nm ροπής, κινώντας τους πίσω τροχούς αποκλειστικά. Αυτό σημαίνει οτι συνδυαστικά έχουμε 190 ή 240 ίππους, 470 Nm ροπής και τετρακίνηση! Μπορείτε να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά τόσο στο Hybrid, όσο και στο Electric mode, που εναλάσσονται από τα πλήκτρα κάτω και αριστερά του τιμονιού. Η ηλεκτρική κίνηση παύει πάνω από τα 135 Km/h, αλλά ούτως ή άλλως δεν έχει νόημα πάνω από τα 100-110 Km/h, αφού η αυτονομία μειώνεται θεαματικά. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 Km/h χάρη στον βενζινοκινητήρα (στην έκδοση 240), για όποιον ενδιαφέρεται. Επίσης, το 0-100 έρχεται σε 7,4″, με το συνδυασμό των δύο κινητήρων.

Για το βάρος του Compass 4xe, οι 240 ίπποι είναι αρκετοί, ενώ οι 60 είναι λίγοι. Μέσα στην πόλη αυτό δεν είναι αντιληπτό αφού η ηλεκτρική επιτάχυνση μέχρι τα 40-50 Km/h είναι ικανοποιητική. Από εκεί και πάνω μειώνεται σημαντικά, αλλά και πάλι θα σας φτάσει σε εύλογο χρονικό διάστημα σε τριψήφια ταχύτητα. Απλώς μην περιμένετε αστραπιαίες προσπεράσεις με μεσαίες ταχύτητες χωρίς τον βενζινοκινητήρα.

Off-road και τετρακίνηση

Εδώ είναι όλο το “clue” της υπόθεσης και ο λόγος που κάποιος μπορεί να προτιμήσει το Compass 4xe έναντι ενός οποιουδήποτε δικίνητου, υβριδικού SUV. Εκτός, βέβαια, από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Κάτω από τον μοχλό του αυτόματου κιβωτίου έχουμε αρκετά πλήκτρα και διακόπτες που “προδίδουν” ότι πρόκειται για μια τετρακίνητη έκδοση με “αρετές” εκτός δρόμου. Έχουμε πλήκτρο 4WD Lock, το οποίο ακόμα και εν κινήσει κάνει “force” την τετρακίνηση, ασχέτως πρόσφυσης. Ουσιαστικά ένα simulation “κλειδώματος” μεσαίου διαφορικού, αν υπήρχε τέτοιο. Το πλήκτρο 4WD Low είναι αντίστοιχο, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί το σασμάν σε χαμηλή σχέση μετάδοσης με υψηλές rpm. Χρήσιμο για συνθήκες αργής κίνησης σε πολύ χαμηλή πρόσφυση, όπου δεν θέλετε να ανεβάζει σχέση το κιβώτιο, αλλά ούτε να την επιλέγετε εσείς σειριακά.

Δίπλα στον μοχλό υπάρχει ο διακόπτης επιλογής modes. Auto, Sport, Snow και Sand/Mud. Το τι κάνουν είναι ευνόητο και ανάλογα με τις συνθήκες, επιλέγετε το ιδανικό. Τα ηλεκτρονικά του Comapss 4xe αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα, ώστε να περάσετε από ένα δύσκολο σημείο ή να κινηθείτε με ασφάλεια σε μια γλιστερή διαδρομή. Φυσικά, τα ελαστικά είναι το Α και το Ω, όπως και η ικανότητα οδήγησης, σε ακραίες συνθήκες.

Εν ολίγοις, το Compass 4xe έχει τρεις χαρακτήρες. Ο ένας είναι του αμιγώς ηλεκτρικού SUV που κινείται με άνεση και ήπιες ταχύτητες οπουδήποτε. Ο άλλος είναι του θερμικού turbo μπροστοκίνητου. Ο τρίτος είναι του υβριδικού τετρακίνητου, με έξυπνο συνδυασμό των δύο κινητήρων, για off-road διαδρομές. Εννοείται οτι για να λειτουργεί η τετρακίνηση χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια, αλλά ακόμα και με “άδεια” μπαταρία, αυτή πάντα είναι διαθέσιμη. Όταν χρειαστείτε τετρακίνηση, ο βενζινοκινητήρας παρέχει και ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα μέσω του μετατροπέα, επαναφορτίζοντας και την μπαταρία.

Τέλος, το Jeep Compass 4xe μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 540 Kg και να έλξει έως 600-1.250 Kg (χωρίς-με φρένα στο τρέιλερ). Για τους σκληροπυρηνικούς, η γωνία προσέγγισης είναι 16,8 μοίρες, η γωνία διαφυγής είναι 31,7 μοίρες και η γωνία ράμπας είναι 22,9 μοίρες.

Κατανάλωση και αυτονομία

Εδώ αρχίζουν τα “δυσάρεστα”. Πλησιάζοντας τους δύο τόνους βάρους και με αεροδυναμική… κουτιού, το Jeep Compass 4xe δεν είναι το οικονομικότερο SUV εκεί έξω. Αμιγώς ηλεκτρικά, η μπαταρία των 11,4 kWh (400V) του προσφέρει αυτονομία έως 50 Km. Αυτό είναι κάτι που επαληθεύσαμε εύκολα, χωρίς ψυχαναγκαστικά ήπιο ρυθμό. Η Jeep ανακοινώνει κατανάλωση 16,3 kWh, η οποίο όμως είναι σίγουρα υψηλότερη στην πραγματική ζωή. Ειδικά αν βγείτε σε μεγάλο δρόμο και κινηθείτε ηλεκτρικά με πάνω από 100 Km/h, η αυτονομία δεν ξεπερνά τις λίγες δεκάδες Km. Αν, λοιπόν, η καθημερινή σας ρουτίνα περιλαμβάνει “πήγαινε-έλα” εκτός πόλης, ίσως χρειαστεί μια μικρή, ενδιάμεση φόρτιση για να μην καταναλώσετε καθόλου καύσιμα.

Μιλώντας για καύσιμα, στεγάζονται στο ρεζερβουάρ των 36 λίτρων. Μικρό για τον όγκο και την κατηγορία αλλά έτσι απελευθερώθηκε χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Άλλωστε, κάπου πρέπει να μπει και η μπαταρία… Η μέση κατανάλωση στο Hybrid mode με γεμάτη μπαταρία, μπορεί να είναι από… μηδενική έως και 1,5-2 lt/100 Km, ρεαλιστικά. Για να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας σε αυτό αρκεί να ζητήσετε περισσότερη ισχύ μέσω του δεξιού πεντάλ. Στο Electric mode πρέπει να το πιέσετε εντελώς, σε “kick-down” και μόνο τότε ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας.

Με άδεια μπαταρία και ήπια οδήγηση εκτός πόλης ή στα προάστια, μπορείτε να περιμένετε κατανάλωση περίπου 5,5-6 lt/100 Km. Στο κέντρο της πόλης χωρίς ηλεκτρική ενέργεια, η κατανάλωση αυξάνεται αισθητά, όπως και με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, αγγίζοντας και ξεπερνώντας τα 10 lt/100 Km.  Οπότε, φροντίστε να κάνετε τις διαδρομές σας ξεκινώντας με γεμάτη μπαταρία εντός πόλης, αλλά και να εκμεταλλεύεστε την ηλεκτρική ροπή στο Hybrid mode. Τέλος, να πούμε οτι τα 44 gr CO2 εκπομπών του Compass 4xe το κατατάσσουν στα οχήματα χαμηλών εκπομπών, με ό,τι πλεονέκτημα συνεπάγεται αυτό για εσάς.

Φόρτιση και regen

Στον τομέα της φόρτισης, ο OBC των 7,4kW είναι η μόνη σας επιλογή. Δεν υποστηρίζεται DC φόρτιση, προφανώς. Είτε θα γεμίσετε τη μπαταρία σε περίπου 1,5-2 ώρες από AC wallbox/φορτιστή, είτε θα χρησιμοποιήσετε το παρεχόμενο καλώδιο για σύνδεση σε σούκο πρίζα (13A). Στην τελευταία περίπτωση απαιτούνται 5-6 ώρες για μια πλήρη φόρτιση, στο 1,8kW (μονοφασική παροχή).

Βάζουμε εδώ και την αναγεννητική πέδηση γιατί μάλλον ταιριάζει περισσότερο. Στο Jeep Compass 4xe δεν δίνεται μεγάλη έμφαση στο regen. Αυτό γίνεται ευνόητο από το οτι είναι απενεργοποιημένο εξ’ορισμού. Πρέπει να πιέσετε το max regen πλήκτρο που ευτυχώς είναι πολύ κοντά στον οδηγό και εύχρηστο. Τότε νιώθετε επιτέλους την ανάκτηση να σας επιβραδύνει, αλλά ακόμα κι έτσι είναι περιορισμένη. Μην περιμένετε, λοιπόν, να κατεβαίνετε σε μεγάλες κλίσεις χωρίς φρένο. Απλώς, το regen βοηθά λίγο την πέδηση και ανακτά μερικές kWh ενέργειας. Το ωραίο είναι οτι μέσω της κεντρικής οθόνης μπορείτε να δείτε πόσες kWh έχετε ανακτήσει τις τελευταίες δύο εβδομάδες, κατά το coasting και το φρενάρισμα. Χάρη στο μεγάλο βάρος του οχήματος, ορισμένες μέρες μπορεί και να ξεπεράσουν τις 10-20 kWh!

Τέλος, εδώ θα αναφερθούμε λίγο και στο τρίτο mode οδήγησης, το e-Save. Μέσω του μενού έχετε δύο υπο-επιλογές γι’αυτό. Είτε απλώς θα χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας για να μην καταναλώνετε καθόλου ηλεκτρική ενέργεια, είτε θα την επαναφορτίζει επιπλέον. Η πρώτη επιλογή, για παράδειγμα, χρησιμεύει αν κάνετε ένα ταξίδι και στο τέλος του θα βρεθείτε εντός πόλης ή εκτός δρόμου, οπότε χρειάζεστε γεμάτη μπαταρία. Έτσι, δεν θα καταναλώσετε ενέργεια με υβριδική κίνηση, ενώ η κατανάλωση καυσίμου θα είναι σχετική μικρή. Στην δεύτερη περίπτωση η κατανάλωση αυξάνεται κατά περίπου 2 lt/100 Km, ώστε να επαναφορτιστεί η άδεια μπαταρία. Χρήσιμο σε σενάρια σαν αυτό που προαναφέραμε, αλλά με τη διαφορά οτι δεν έχετε ξεκινήσει με γεμάτη μπαταρία, ή την έχετε ήδη αδειάσει για κάποιο λόγο.

Συμπέρασμα

Πώς να περιγράψουμε με λίγες λέξεις το υβριδικό Jeep Compass 4xe; Η απάντηση δεν είναι δύσκολη. Εξαιτίας του μεγάλου του βάρους, δεν είναι σε καμία περίπτωση το σκληροπυρηνικό off-road “animal” που θα κάνει τα πάντα εκτός δρόμου. Ωστόσο, για όσους συχνά θέλουν να βγαίνουν εκτός δρόμου, ειδικά το χειμώνα (λάσπη, χιόνι, πάγος), είναι μια σαφώς προτιμότερη επιλογή από το τυπικό, υβριδικό FWD SUV. Όταν λέμε “συχνά”, δεν εννοούμε 1-2 φορές το χρόνο προφανώς, αν ισχύει αυτό μπορείτε να ενοικιάσετε ένα άλλο όχημα για το σκοπό αυτό.

Εξωτερικά, ίσως μοιάζει με ένα απλό SUV. Όμως η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και κυρίως η ύπαρξη υβριδικής τετρακίνησης, με ειδικά off-road modes, το καθιστούν σαφώς ικανότερο σε δύσκολα περάσματα και ολισθηρές καταστάσεις, διατηρώντας την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση καθημερινά για μικρές αποστάσεις, αλλά και το ήσυχο και άνετο ταξίδι. Best of both worlds; Σχεδόν, αλλά σίγουρα για τους λάτρεις της κίνησης εκτός δρόμου!

Ευτυχώς, μπορείτε να το αποκτήσετε πολύ πιο οικονομικά, εύκολα και γρήγορα μέσω του instacar, οπότε ρίξτε του μια ματιά εδώ!

Jeep Compass 4xe photo gallery

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.