Ο καιρός “ανοίγει” και τα ηλεκτρικά πατίνια βγαίνουν ξανά στους δρόμους! Ιδανική αφορμή να δοκιμάσουμε ένα νέο μοντέλο στην ελληνική αγορά, από ένα brand που αποδεικνύεται αρκετά δημοφιλές το τελευταίο διάστημα. Πρόκειται για τη Navee, μια εταιρεία με επίσημη παρουσία σε 3 ηπείρους (Β.Αμερική, Ασία, Ευρώπη) και πατίνια με υψηλή τεχνολογία, οικείο σχεδιασμό και ποιοτική κατασκευή, ενώ το εν λόγω μοντέλο είναι το Navee S40, ένα από τα entry-level πατίνια της γκάμας της, το οποίο είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή! Πάμε να το δούμε…

Navee S40 video review

Το Navee S40 θα βρείτε στις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων τεχνολογίας, έναντι €599 αυτή τη στιγμή. Τα πατίνια της Navee διανέμονται επίσημα στην Ελλάδα και την Κύπρο από την Divitec Α.Ε.

Κατασκευή και εμφάνιση 

Το Navee S40 έχει επιθετική σχεδίαση, αντλώντας έμπνευση από το Cybertruck της Tesla, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ μάλιστα έχει βραβευτεί και με το iF Design Award 2024 αλλά και στα reddot awards του ίδιου έτους. Οι συνειρμοί με το γνωστό ηλεκτρικό “θηρίο” γίνονται όταν κοιτάμε τις πλευρές του deck, με το συνδυασμό χρωμάτων αλλά και τον πολύγωνο σχεδιασμό να παραπέμπουν σε ένα βαθμό στο Cybertruck. Το μήκος του S40 φθάνει τα 119,5cm, το πλάτος του είναι 61cm και το ύψος του όταν αναδιπλωθεί είναι 56cm (128cm σε έκταση). Λόγω της σχεδίασης του εμπρός μέρους ο όγκος είναι ελαφρώς αυξημένος αλλά σε γενικές γραμμές, το μήκος του επιτρέπει να αποθηκευθεί και να μεταφερθεί εύκολα, ακόμα και στο πορτ-μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου, για παράδειγμα.

Το βάρος του είναι σε αναμενόμενα, για την εποχή, επίπεδα, στα 22 Kg, αν και ίσως λίγο μεγαλύτερο απ’ότι θα περιμενάμε βάση της μπαταρίας και των υπόλοιπων specs του. Γενικώς τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν αυξήσει το βάρος τους τα τελευταία χρόνια αλλά αυτό έρχεται με μεγαλύτερη αντοχή, στιβαρότητα και “extras”. Μπορεί να υποστηρίξει έως 120 Kg βάρους και είναι στεγανό απέναντι στο νερό κατά IPX5, όπως όλα τα πατίνια της Navee.

Η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική, στα 11cm, ενώ οι διαστάσεις του deck μαζί με το μεταλλικό footrest είναι αρκετές για να νιώθετε άνετα πάνω στο S40, ακόμα κι αν έχετε μεγάλα κάτω άκρα. Το deck φέρει αρκετά ποιοτικό αντιολισθητικό υλικό και το footrest είναι επίσης στιβαρό, ώστε να στηρίζετε το ένα πόδι σας εκεί, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να σηκώσετε το πατίνι. Η απόσταση deck-χερουλιών είναι 103cm, από τις μεγαλύτερες που έχουμε δει και ίσως η μεγαλύτερη της κατηγορίας αυτή, καθιστώντας το Navee S40 ιδανικό και για ψηλούς αναβάτες, άνω του 1,90m ύψους.

Τα καλώδια και οι ντίζες είναι σχετικά τακτοποιημένα, πλην ενός τμήματός τους πάνω από τον τροχό και έτσι δεν εμποδίζουν την περιστροφή του τιμονιού, το οποίο “κόβει” αρκετά και κάνει εύκολους τους ελιγμούς σε κλειστούς χώρους. Τα πλαστικά φτερά εμπρός και πίσω είναι σκληρά και πολύ ανθεκτικά, με ικανοποιητική στήριξη.

Όσο για τον μηχανισμό αναδίπλωσης, δείχνει αξιόπιστος και δεν παρατηρήσαμε οποιοδήποτε τζόγο στα πρώτα Km με το πατίνι. Είναι αρκετά εύχρηστος και το πατίνι “κλειδώνει” στην διπλωμένη θέση του (στο αντίστοιχο σημείο του footrest) και έτσι μεταφέρεται ευκολότερα. Μπορείτε πρακτικά να κάνετε τη διακασία ακόμα και με το ένα χέρι, αν χρειαστεί.

Τροχοί, ελαστικά, φρένα

Έχουμε πει αρκετές φορές οτι οι 9,5-10″ θα πρέπει να θεωρούνται η ελάχιστη διάμετρος των τροχών, πλέον, για λόγους ασφαλείας, σε ένα ηλεκτρικό πατίνι. Είναι η γενική κατεύθυνση προς την οποία κινείται η αγορά και έτσι το Navee S40 διαθέτει τροχούς των 10″ με tubeless ελαστικά της CST, γνωστή στην κατηγορία εδώ και πολλά χρόνια. Το φάρδος των ελαστικών (250×64) είναι όσο πρέπει για την ισχύ και τα υπόλοιπα specs του πατινιού και μας ικανοποίησαν με την πρόσφυσή τους.

Τα φρένα του πατινιού αποτελούνται από ταμπούρο εμπρός και e-brake πίσω, μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση στη μανέτα είναι ικανοποιητική, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει εν προκειμένω είναι η αποτελεσματικότητα. Ο συνδυασμός των φρένων είναι ικανοποιητικός για το S40 και μάλιστα υπάρχει E-ABS ώστε να αποφεύγεται το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού σε ολισθηρά οδοστρώματα (π.χ. σε βρεγμένο), για μεγαλύτερη ασφάλεια. Μόνη παρατήρηση είναι η μικρή χρονική υστέρηση (lag) από τη στιγμή που πιέζετε τη μανέτα μέχρι να εμπλακεί το e-brake, το οποίο θέλει λίγη συνήθεια, λίγη εξοικείωση.

Άνεση και συμπεριφορά

Αν και δεν περιμέναμε “θαύματα” στον τομέα της ανάρτησης από ένα πατίνι αυτής της κατηγορίας, η εμφάνιση του εμπρός μέρους και η αναφορά στην “Shockmaster” διπλή ανάρτηση μας κίνησε την περιέργεια, πριν οδηγήσουμε το S40. Το εμπρός μπράτσο σε σχήμα “<“ παραπέμπει σε πολύ ακριβότερες κατασκευές και αναρτήσεις και είναι αυτό που αυξάνει το ύψος και το βάρος του S40, όπως και η έδραση του πίσω τροχού.

Στην πράξη αυτό που έχει κάνει η Navee στο S40, είναι να αξιοποιήσει το μήκος και τη σχεδίαση της έδρασης των δύο τροχών ώστε να υπάρχει ένα “flex” της μεταλλικής κατασκευής, θυμίζοντας ανάρτηση τύπου “έλασμα”, όπως αυτή που βρίσκουμε σε φορτηγά, pickups και γενικώς οχήματα που είναι φτιαγμένα για μεταφορά φορτίου. Σε συνδυασμό με τα ελαστικά, αυτή η μέθοδος βοηθά ελαφρώς στην απόσβεση των κραδασμών σε σύγκριση με πατίνια που δεν διαθέτουν καμία μορφή ανάρτησης εμπρός και πίσω, ενώ όσο μεγαλύτερο το βάρος του αναβάτη, τόσο αυξάνεται και η απόσβεση. Ωστόσο, είναι ένα επίπεδο “κάτω” από μια τυπική ανάρτηση με ελατήριο ή/και αμορτισέρ, έτσι αν θέλετε κάτι πιο άνετο, μπορείτε να δείτε και το Navee ST3 Pro που είναι επίσης διαθέσιμο στην Ελλάδα.

Το μεγάλο πλάτος του τιμονιού και γενικότερα η διάταξη και η γεωμετρία του πατινιού προσφέρουν ικανοποιητικότατη ευστάθεια, ανεξαρτήτως ταχύτητας, οπότε σε αυτό τον τομέα βάζουμε υψηλή βαθμολογία. Το τιμόνι έχει σωστό “βάρος” και καλή αίσθηση, το πατίνι είναι σταθερό, ελαφρύ και ευέλικτο και ο αναβάτης βρίσκεται ελαφρώς υπερυψωμένος, άρα έχει καλύτερη ορατότητα, αν και ελαφρώς υψηλότερο κέντρο βάρους.

Φωτισμός και χειριστήρια

Όσον αφορά τα χειριστήρια στο τιμόνι, αριστερά έχουμε ένα διπλό διακόπτη για τα φλας, δίπλα του το κλασικό κουδουνάκι και δεξιά, πάνω στη γκαζιέρα, υπάρχει το κυρίως πλήκτρο που είναι ταυτόχρονα Power button, πλήκτρο για τα φώτα και για την αλλαγή modes.

Από πλευράς φωτισμού, έχουμε ένα προβολάκι ψηλά στην κολώνα του τιμονιού. Φωτίζει αρκετά ώστε να σας βλέπουν οι απέναντι και το δρόμο μπροστά σας, ενώ ρυθμίζεται και η κλίση του, αλλά δεν θα φωτίσει όλο το πλάτος του δρόμου. Στο πίσω φτερός έχουμε ένα μεγάλο κόκκινο LED “πορείας” και φρένων το οποίο είναι αρκετά ισχυρό, μέρα και νύχτα. Επίσης έχουμε λευκό ανακλαστικό εμπρός και κίτρινα ανακλαστικά στο πλάι του deck.

oplus_3145728

Το σημαντικότερο, εδώ, είναι τα κίτρινα φλας στα χερούλια, τα οποία μάλιστα είναι και πιστοποιημένα με βάση το πρότυπο E-mark. Βοηθούν τους απέναντι να βλέπουν την πρόθεσή σας να στρίψετε κάθετα μπροστά τους, αν χρειαστεί, ενώ υπό προϋποθέσεις είναι ορατά και από όσους βρίσκονται πίσω σας, ενώ έχουν μια ισχυρή ηχητική ειδοποίηση για να μην τα ξεχνάτε αναμμένα.

Οθόνη, app και ρυθμίσεις

Σαφώς η ισχύς, η αυτονομία και η ποιότητα κατασκευής είναι τα τρία κυριότερα χαρακτηριστικά ενός πατινιού, αλλά από κάποιο σημείο και μετά, η συνδεσιμότητα και οι έξυπνες λειτουργίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Η οθόνη του Navee S40 είναι minimal σχεδιαστικά, μακρόστενη, με διαγώνιο 4″ και ένα “floating” concept τοποθέτησης, ώστε να είναι υπερυψωμένη από το τιμόνι. Μαύρο, φιμέ κρύσταλλο την καλύπτει αλλά όταν ενεργοποιείται, οι λευκές ενδείξεις είναι ευκρινείς ακόμα και υπό ήλιο, με ορισμένες δευτερεύουσες, μικρότερες ενδείξεις (π.χ. φλας) να είναι ορατές κυρίως τη νύχτα. Προβάλλει την ταχύτητα, τη στάθμη της μπαταρίας (με κουτάκια), το mode λειτουργίας, το bluetooth κ.λπ. Στα πλεονεκτήματα η ύπαρξη αισθητήρα περιβάλλοντος φωτισμού, ο οποίος (αν το θέλετε) ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τα φώτα και κάνει “dim” την οθόνη. Το χαρακτηριστικό λειτουργεί ικανοποιητικά αλλά μπορεί να το απενεργοποιήσετε, αν προτιμάτε τη “χειροκίνητη” ρύθμιση.

Μιλώντας για ρυθμίσεις, να πούμε οτι με μονό πάτημα του πλήκτρου πάνω στο thumb throttle ανάβετε/σβήνετε τα φώτα και με διπλό, γρήγορο πάτημα κάνετε εναλλαγή mode (Pedestrian-Normal-Sport). Ωστόσο, έχουμε και δύο ειδικούς συνδυασμούς πλήκτρων που αν δεν διαβάσετε το manual, δεν θα τους… μαντέψετε ποτέ: Ο πρώτος αφορά την ενεργοποίηση του Bluetooth ώστε το πατίνι να είναι ανιχνεύσιμο από το κινητό σας και να συνδεθεί με το app. Για να το κάνετε αυτό πρέπει να κρατήσετε πατημένη τη μανέτα του φρένο και να πατήσετε 5 φορές γρήγορα το power button. Τότε θα ανάψει η ένδειξη του Bluetooth και θα μπορείτε να συνδεθείτε.

Το Navee app είναι καλοφτιαγμένο, γρήγορο και λειτουργικό. Μπορείτε να σε αυτό να συνδέσετε πολλαπλά πατίνια της εταιρείας και σας δίνει την επιλογή να ρυθμίσετε το επίπεδο της αναγεννητικής πέδησης (energy regen, Weak-Normal-Strong), τα φώτα (Auto ON/OFF, πίσω φως μόνιμα ON), να δείτε τη στάθμη της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία, να κλειδώσετε το πατίνι ώστε να μην μπορεί να ενεργοποιηθεί από κάποιον χωρίς το κινητό σας, να κάνετε firmware update κ.λπ. Δεν προσφέρει αμέτρητες επιλογές αλλά όλα τα βασικά είναι εκεί και γίνονται εύκολα και γρήγορα, ενώ επίσης διατηρεί και αρχείο των διαδρομών σας.

Apple Find My

Ειδικής μνείας αξίζει η υποστήριξη Apple Find My που αυτή τη στιγμή υποστηρίζεται από ελάχιστα πατίνια της αγοράς και το Navee S40 είναι ένα από αυτά. Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του πατινιού, αν έχετε ενεργοποιημένη τη λειτουργία αυτή, μπορείτε να εντοπίσετε το πατίνι σχεδόν όπου κι αν βρίσκεται, αρκεί να υπάρχει ή να “περάσει” από κοντά του για λίγο κάποιο iPhone. Πρακτικά υποκαθιστά τη χρήση AirTag, που αρκετοί χρήστες πλέον προτιμούν για οχήματα, κατοικίδια, άλλα αντικειμένα αξίας κ.λπ., ώστε να τα εντοπίζουν σε περίπτωση απώλειας.

Για να ενεργοποιήσετε το Apple Find My δεν χρειάζεστε καν το Navee app, απλά μια iOS συσκευή: Κρατάτε πατημένο το φρένο και πατάτε 3 φορές γρήγορα το γκάζι. Τότε το πατίνι θα γίνει “ορατό” στο Apple Find My app στο iPhone σας, μπορείτε να το συνδέσετε και είστε έτοιμοι! Μια πολύ χρήσιμη λειτουργία που μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε το πατίνι σας, αν χαθεί ή κλαπεί, χωρίς να αγοράσετε ένα AirTag και χωρίς να απαιτείται “σήμα” GPS για να εντοπίζεται.

Κινητήρας και επιδόσεις

Πάμε και στα των επιδόσεων που φυσικά σας ενδιαφέρουν πολύ! Το Navee S40 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση 700W, στον πίσω τροχό. Η μέγιστη ταχύτητα είναι, φυσικά, 25 Km/h, ενώ η εταιρεία αναφέρει οτι το πατίνι μπορεί να αναρριχηθεί σε κλίσεις έως 18%. Το βάρος του αναβάτη προφανώς παίζει τεράστιο ρόλο σε αυτό και όλες οι δοκιμές μας γίνονται με το τυπικό βάρος ενήλικα άνδρα, στα 75 Kg συν ένα μικρό φορτίο, οπότε περίπου στα 80 Kg, όπως γνωρίζετε.

Με αυτό το βάρος και γεμάτη μπαταρία, στο Sport mode, το Navee S40 ανέβηκε οριακά σε κλίση 10% περίπου, με 6-8 Km/h. Σίγουρα με πιο ελαφρύ αναβάτη θα ανέβει ταχύτερα και ίσως καταφέρει κλίσεις μέχρι 15% αλλά γενικώς, αν έχετε πολλές, μεγάλες κλίσης στην καθημερινή σας διαδρομή, και πάλι θα σας παραπέμψουμε σε ένα δυνατότερο πατίνι, όπως το ST3 Pro της ίδιας εταιρείας. Σε μηδενική κλίση τα 25 Km/h έρχονται εύκολα και γρήγορα και σε μικρές κλίσεις μέχρι 3-5% θα κινείστε άνετα με 20+ Km/h οπότε το S40 θα σας καλύψει άνετα για commuting σε “flat” διαδρομές, ανεξαρτήτως βάρους αναβάτη.

Αυτονομία, φόρτιση

Η μπαταρία του Navee S40 έχει χωρητικότητα 275 Wh (36V – 7,65 Ah) και σύμφωνα με την εταιρεία του προσφέρει αυτονομία έως 40 Km (15 Km/h, Normal mode). Εννοείται οτι εξοπλίζεται με smart BMS και όλες τις προστασίες που απαιτούνται σε μια μπαταρία όπως προστασία από υπέρταση, υπόταση, υπερθέρμανση, βαθιά εκφόρτιση, υπερφόρτιση κ.λπ. Με βάση το βάρος του πατίνιου, την ισχύ του και την χωρητικότητα της μπαταρίας, περιμέναμε κοντά στα 20 Km πραγματικής αυτονομίας, στο Sport mode, με πλήρη ισχύ και σε διαδρομές με αρκετές ανηφόρες. Αυτό και έγινε, λοιπόν, αφού περίπου στα 19-20 Km, το πατίνι είχε εξαντλήσει τη μπαταρία του πλήρως.

Ο φορτιστής του είναι μικρός, ελαφρύς και αποδίδει 1,3A. Στην πρίζα μας είδαμε κατανάλωση έως 55W από τον φορτιστή αυτό, ο οποίος έκανε μια πλήρη φόρτιση του Navee S40 σε 6 ώρες. Δεν θερμαίνεται σχεδόν καθόλου και μπορείτε εύκολα να τον έχετε μαζί σας, για παν ενδεχόμενο.

Συμπέρασμα

Το Navee S40 είναι μια νέα είσοδος στην entry-level κατηγορία των ηλεκτρικών πατινιών και μας άφησε θετικές εντυπώσεις με την εμφάνιση, την κατασκευή, τη συνδεσιμότητα και τις λειτουργίες του, ενώ θα καλύψει τους χρήστες με την ισχύ και την αυτονομία του, για ήπιο commuting και μικρές διαδρομές στην πόλη ή στο χωριό. Για όσους θέλουν κάτι πιο προσιτό υπάρχει στη γκάμα της εταιρείας και το Navee V25i Pro, στα €399 αυτή τη στιγμή, ελαφρύτερο και με μικρότερη μπαταρία, αλλά για τους περισσότερους το S40 είναι η λύση με καλό value for money!

Το Navee V25i Pro

Navee S40 photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.