Η έλευση της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα έκανε πολύ πιο εύκολη την εφαρμογή του μοντέλου συνδρομών, το οποίο μπορεί σύντομα να γίνει η “κότα με τα χρυσά αυγά” για τους κατασκευαστές. Αν μη τι άλλο, είναι πολύ πιθανό σύντομα τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας να προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από τα subscriptions των χρηστών, παρά από την πώληση των οχημάτων καθαυτή. Τα EVs ελέγχονται πλήρως απομακρυσμένα και χάρη στην έλλειψη συμβατικού κινητήρα, σχεδόν τα πάντα μπορούν να ρυθμιστούν μέσω software και OTA (over-the-air). Αυτό σημαίνει οτι ακόμα και οι επιδόσεις, η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης μπορούν να αυξομειωθούν με ένα απλό update, αν το θέλει ο κατασκευαστής. Έτσι, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές χρεώνουν πλέον για features των οχημάτων τους, συνδρομή σε μηνιαία ή ετήσια βάση. Νέα προσθήκη στη λίστα είναι οι επιδόσεις και η ισχύς για τις Mercedes-Benz EQS και EQE (sedan και SUV).

Πλέον η MB έχει στη λίστα της το feature “acceleration increase”. Θα κοστίζει περίπου €1.200/έτος και “έρχεται σύντομα”. Για όσους ενδιαφέρονται, θα βελτιώνει το 0-100 Km/h της EQS 4Matic από τα 5,3″ στα 4,5″. Όσο για την EQE SUV, θα “πέφτει” από τα 6,2″ στα 5,2″. Υπενθυμίζουμε οτι αμφότερα τα οχήματα κοστίζουν πάνω από €100.000 και προφανώς η δυνατότητα από πλευράς hardware προϋπάρχει, αλλά η ισχύς περιορίζεται εξ’ορισμού από τον κατασκευαστή.

Λοιπά χαραρακτηριστικά που προσφέρει η MB με τη μορφή συνδρομής είναι το remote start μέσω app έναντι €35/μήνα και σύντομα το “begginer driver and valet service mode” που περιορίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος για νέους οδηγούς και υπαλλήλους parking, έναντι €16/μήνα. Επίσης, προσφέρει έναντι €200 εφ’άπαξ χρέωσης τη δυνατότητα dashcam, μέσω της ήδη υπάρχουσας εμπρόσθιας κάμερας του οχήματος.

Οι αντιδράσεις των καταναλωτών

Άλλοι, μεγάλοι κατασκευαστές όπως η BMW και ο όμιλος Stellantis εφαρμόζουν ήδη την πρακτική αυτή, για διάφορα features. Οι χρήστες πλέον είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με το μοντέλο συνδρομών σε πολλές πτυχές της καθημερινότητάς τους. Έτσι, είναι πιο δεκτικοί σε τέτοιες πρακτικές, αν και οι αντιδράσεις παραμένουν αξιοσημείωτες από μεγάλη μερίδα του κοινού. Σίγουρα η κατάσταση έχει αλλάξει από το 2019, όταν η BMW αναγκάστηκε να οπισθοχωρήσει μετά την προσφορά του Apple CarPlay έναντι $80/έτος στους πελάτες της. Σύμφωνα με έρευνα της Cox Automotive (Απρίλιος 2022), το 75% των καταναλωτών δεν είναι πρόθυμοι να πληρώνουν συνδρομή για τις λειτουργίες και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους. Ειδικότερα δείχνουν εντελώς απρόθυμοι να πληρώσουν συνδρομή για comfort features όπως θερμαινόμενα ή ψυχόμενα καθίσματα, κάτι που θεωρούν οτι πρέπει να είναι πάντα ενεργό ως δυνατότητα.

Σε ορισμένες περιοχές, όπως το New Jersey των ΗΠΑ, η νομοθεσία ωθείται σε αλλαγές για τον ιδιο λόγο. Ένας νέος νόμος στην πολιτεία αυτή (αν ψηφιστεί) θα απαγορεύσει στους κατασκευαστές να χρεώνουν με τη μορφή συνδρομής για δυνατότητες που ήδη έχει ένα αυτοκίνητο, αφού ενσωματώνει το κατάλληλο hardware εκ κατασκευής.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Mercedes-Benz S-Class θα γίνει το πρώτο Level 3 αυτόνομο αυτοκίνητο, το 2022

συνδρομή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.