Αρχική Micromobility Γιατί έφυγε από την Ελλάδα η Hive;

Γιατί έφυγε από την Ελλάδα η Hive;

hive πατίνι ελλάδα

Στον απόηχο της είδησης της αποχώρησης της Hive από τη χώρα μας, προσπαθούμε να ρίξουμε λίγο “φως” στην ξαφνική, αυτή, εξέλιξη που άφησε χωρίς δουλειά αρκετούς εργαζόμενους (30 περίπου άτομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και την αγορά της μικροκινητικότητας πιο “φτωχή”.

Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση της Hive:

«Η Hive ανακοινώνει ότι λαμβάνει τη στρατηγική απόφαση να μη συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα από σήμερα, Παρασκευή 28η Φεβρουαρίου 2020. Η εταιρία θα εστιάσει σε άλλες Ευρωπαϊκές αγορές που ήδη λειτουργούν με συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα για λειτουργία συγκεκριμένου αριθμού παρόχων. Η HIVE πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό είναι προς το συμφέρον των πόλεων, των καταναλωτών και των εταιριών. Η απουσία ολοκληρωμένου νομικού πλαισίου που δημιουργεί ένα οργανωμένο περιβάλλον επιχειρηματικής λειτουργίας αναγκάζει την εταιρεία να αποχωρήσει επί του παρόντος από την ελληνική αγορά. Πιστεύοντας στις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς, αν οι συνθήκες αλλάξουν σίγουρα η εταιρία θα επανεξετάσει την ελληνική αγορά».

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του GetElectric.gr, η διαδικασία ήταν γρήγορη και αναπάντεχη και ουσιαστικά, μέσα σε ελάχιστα 24ωρα, η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει τη λειτουργία της στην Ελλάδα, συγκέντρωσε τα πατίνια της και αποχώρησε. Μάλιστα, μέχρι πριν 2 εβδομάδες, η εταιρεία είχε σκοπό να φέρει νέα μοντέλα στην Ελλάδα, σαφώς βελτιωμένα και πιο ανθεκτικά, με ανάρτηση στο εμπρός μέρος, ενώ και η συντήρηση του στόλου της γινόταν τακτικά. Επιπλέον, είχαμε αναφέρει πως η εταιρεία σκόπευε να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπως στο Βόλο.

Η Hive ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ελλάδα, ακριβώς πριν από ένα χρόνο, στα τέλη του Φεβρουαρίου του 2019 και διατηρούσε ένα στόλο συνολικά 640 πατινιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τα 210 εξ’αυτών να λειτουργούν στην πρωτεύουσα. Ωστόσο, λόγω και της χειμερινής περιόδου κατά την οποία η χρήση πατινιών μειώνεται σημαντικά, παρά την καλοκαιρία, ο στόλος υποχρησιμοποιείτο και σχεδόν το 50% των πατινιών δεν πραγματοποιούσαν καμία διαδρομή κατά τη διάρκεια μιας τυπικής ημέρας.

Οικονομικοί οι λόγοι της αποχώρησης;

Με σημερινές δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Κούπκας, ανέφερε πως “η απόφαση της HIVE ν’ αποχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη δεν σχετίζεται με την κανονιστική άδεια που θα βγει το επόμενο διάστημα από τον Δ. Θεσσαλονίκης, αλλά έγινε για λόγους στρατηγικής της εταιρείας που δεν γνωρίζουμε”.

Αυτή ήταν και η επίσημη αιτιολογία της εταιρείας προς τους υπαλλήλους της, καθώς επικαλέστηκε οικονομικούς λόγους για την ξαφνική διακοπή της λειτουργίας της. Ένας άλλος λόγος θα μπορούσαν να είναι οι συχνοί βανδαλισμοί πατινιών, ιδιαίτερα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όμως σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας, ο “στόχος” στη συμπρωτεύουσα είναι κυρίως τα πατίνια της ανταγωνιστικής εταιρείας Lime και όχι της Hive. Ορισμένα πατίνια της Hive βρέθηκαν στον πάτο του Θερμαϊκού, κατά καιρούς, όμως δε ξεπέρασαν τις λίγες δεκάδες και σίγουρα ήταν λίγα για να δικαιολογήσουν αυτή την κίνηση εκ μέρους της εταιρείας.

Ο Δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος, κυκλοφορεί με πατίνι της Hive στην πόλη

Επιπλέον, είναι γεγονός πως οι εταιρείες ενοικίασης dockless πατινιών στη χώρα μας αντιμετωπίζουν πιέσεις από τους Δήμους στους οποίους λειτουργούν, ιδίως σε Ηράκλειο Κρήτης και Θεσσαλονίκη, καθώς σταθμεύουν άναρχα και δημιουργούν πρόβλημα σε οχήματα, πεζούς και καταστήματα. Μάλιστα, οι δημοτικές αρχές στο Ηράκλειο ήρθαν σε ευθεία ρήξη με τις εταιρείες, απαγορεύοντας τη χρήση τους κοντά στο λιμάνι της πόλης και προχωρώντας σε “επιχείρηση-σκούπα”, απομακρύνοντας τα πατίνια μαζικά.

Σε κάθε περίπτωση, η αποχώρηση της Hive από τη χώρα μας αποτελεί πλήγμα για την εξάπλωση της μικροκινητικότητας και της ατομικής ηλεκτροκίνησης, ενώ δεν κατάφεραν να διασφαλιστούν και οι θέσεις εργασίας που είχε δημιουργήσει. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή δεν είναι πρωτόγνωρη καθώς και σε διεθνές επίπεδο, αρκετές πόλεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα dockless πατίνια, όπως το Μοντρεάλ που πρόσφατα απαγόρευσε τελείως τη λειτουργία των αντίστοιχων εταιρειών.

Το GetElectric έχει επικοινωνήσει με εκπρόσωπο της Hive από το μεσημέρι της Παρασκευής και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση επί του ζητήματος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.