Η οικονομική στήριξη των ευρωπαϊκών χωρών από το Ταμείο Ανάκαμψης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορους τομείς από την εκάστοτε κυβέρνηση και η Ισπανία επιλέγει να “ρίξει” την πρώτη δόση που θα λάβει στην ηλεκτροκίνηση!
Η ιβηρική χώρα έχει ήδη επενδύσει στις “καθαρές” μετακινήσεις και τις νέες μορφές αστικής κινητικότητας. Πολλές ισπανικές πόλεις είναι γεμάτες ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια, ενώ σε ανάπτυξη βρίσκεται και ο κλάδος των ηλεκτρικών σκούτερ, χάρη σε εγχώριους κατασκευαστές όπως η Silence. Η κυβέρνηση αναμένει σημαντικά οφέλη από την επένδυση στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, θα εκμεταλλευθεί το Ταμείο Ανάκαμψης ώστε να δημιουργήσει μια εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και μπαταριών.
Το πρώτο μεγάλο project θα αποτελεί ΣΔΙΤ μεταξύ της SEAT (που ανήκει στον όμιλο VW) και της γνωστής και στην Ελλάδα Iberdrola (αιολικά πάρκα), με συμμετοχή και των Caixaban και Telefonica. Σύμφωνα με την Υπουργό Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού, Maria Reyes Illera, το project θα εξασφαλίσει πως η Ισπανία θα έχει τις απαραίτητες υποδομές και μηχανισμούς για την κατασκευή connected EVs.
Σε δεύτερη φάση, η κ.Illera επιβεβαίωσε πως η κατασκευαστική μονάδα θα κοστίσει περί τα €5 δις, αν και δεν διευκρίνισε το αν το ποσό αυτό θα αφορά τη συνολική επένδυση ή μονάχα την κρατική συμμετοχή. Ο πρωθυπουργός της χώρας, Pedro Sánchez Pérez-Castejón, αναφέρθηκε επίσης στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της χώρας. Μαζί με τη μονάδα κατασκευής μπαταριών (κοντά στην έδρα της SEAT, στην πόλη Martorell της Καταλονίας), η κυβέρνηση θα ωθήσει προς τη δημιουργία ενός στρατηγικού πλάνου για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
“Μάχη” για τις μονάδες που έκλεισε η Nissan
O κ.Castejon επισκέφθηκε την έκταση όπου θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο, μαζί με τον Βασιλιά της Ισπανίας και τον Herbert Diess, Πρόεδρο της VW. Η επίσκεψη συνέπεσε με τα 70 χρόνια παρουσίας της SEAT στην περιοχή. Αυτή η εξέλιξη άμβλυνε σε ένα βαθμό το πλήγμα που προκάλεσε στην Βαρκελώνη η Nissan, κλείνοντας τρεις από τις μονάδες της εξ’αιτίας και της πανδημίας. Το Reuters ανέφερε τον περασμένο μήνα πως τα εργοστάσια της Nissan θα μπορούσαν να μετατραπούν σε μονάδες κατασκευής μπαταριών. Το κόστος για κάτι τέτοιο θα άγγιζε τα €6,8 δις, προερχόμενα από τα €140 δις που θα λάβει από το Ταμείο Ανάκαμψης η Ισπανία μέχρι το 2023.
Τόσο η Schneider Electric Γαλλίας όσο και η LG Energy Solution από τη Ν.Κορέα είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για τις μονάδες αυτές. Σε περίπτωση που το σενάριο υλοποιηθεί, ένα μεγάλο τμήμα των μπαταριών θα καταλήγει στη SEAT, η οποία σκοπεύει να λανσάρει αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Η εταιρεία ήδη συνεργάζεται με την Iberdrola για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης στην Ισπανία. Το δίκτυο θα αποκτήσει 150.000 νέους φορτιστές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ώστε να υποστηρίξει τα 8 EVs που αναμένονται από το VW Group μέχρι το 2023.
Η Ισπανία έχει μείνει πίσω στον “αγώνα δρόμου” για την κατασκευή μπαταριών, σε σχέση με Γαλλία και Γερμανία. Ωστόσο, τα σημαντικά κοιτάσματα Λιθίου στη γειτονική Πορτογαλία μπορούν να τη βοηθήσουν ώστε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Μια ισπανική startup ονόματι Phi4Tech ανακοίνωσε τον Φεβρουάριου τα σχέδιά της για μια κατασκευαστική μονάδα μπαταριών στην Badojox της Extremadura, στη ΝΔ Ιβηρία. Σκοπεύει να εκμεταλλευθεί τα κοιτάσματα Λιθίου στη γειτονική Canaveral, όπως και ακόμα μια εταιρεία, η Infinity Lithium. Βέβαια, δεν απουσιάζουν οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, οι οποίες ίσως μπλοκάρουν αυτά τα πλάνα.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!
Δείτε επίσης:
Πηγή: GreenTechMedia