Στα τέλη του 2021 γράφαμε για την Mercedes-Benz, η οποία έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που έλαβε άδεια για διάθεση Level 3 αυτόνομου οχήματος στην αγορά της Γερμανίας. Συγκεκριμένα, για την S-Class του 2022, σε συγκεκριμένους δρόμους της χώρας, υπό προϋποθέσεις. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της MB ονομάζεται Drive Pilot και λειτουργεί σε αυτοκινητόδρομους, από τα 60 Km/h και κάτω. Αλλά η “είδηση” δεν είναι αυτή, σήμερα.

Το νομικό πλαίσιο γύρω από την αυτόνομη οδήγηση είναι αυτό που πρέπει να αναπτυχθεί άμεσα σε πολλές χώρες του κόσμου. Χωρίς αυτό, η διάθεση και χρήση ημι-αυτόνομων και αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους είναι πρακτικά αδύνατη. Ο λόγος είναι, απλούστατα, ο επιμερισμός ευθυνών σε περίπτωση ατυχήματος με αυτόνομο όχημα. Ποιον βαραίνουν; Τον οδηγό; Τον κατασκευαστή; Τον διαχειριστή του δρόμου, αν εντοπιστεί παρατυπία; Ποιος ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιρειών; Όσον αφορά την Ελλάδα, ήδη έχουν τεθεί ορισμένες βάσεις, αλλά απέχουμε πολύ ακόμα από ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο. Ο διάλογος μόλις τώρα “ανοίγει” και ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε/παρακολουθήσετε δύο διαφορετικές τοποθετήσεις επί του θέματος, αυτή του Δρ. Λεωνίδα Κανέλλου από το Electric + Micro Mobility Forum του 2021 και αυτή του κ.Διαμαντή Μπουζάνη της COSMOTE Insurance, στη συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα στο GetElectric.gr.

Η ευθύνη στη Mercedes, ακόμα κι αν ο οδηγός δεν προσέχει το δρόμο

Πίσω στα της Mercedes-Benz, όμως, η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το Drive Pilot και στις ΗΠΑ, φέτος. Αρχικά σε California και Nevada και αργότερα σε λοιπές πολιτείες. Όλα δείχνουν πως η γερμανική εταιρεία θα αναλαμβάνει πλήρη νομική ευθύνη κατά τη λειτουργία του, όταν είναι ενεργοποιημένο το χαρακτηριστικό. Σύμφωνα με το Road & Track, όταν ένα αυτόνομο όχημα πραγματοποιεί στροφή με το Drive Pilot, ο οδηγός δεν θα είναι πλέον νομικά υπεύθυνος για τη διαδικασία, έως ότου το DP απενεργοποιηθεί. Μάλιστα, αναφέρεται οτι η MB θα είναι 100% υπεύθυνη σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα κι αν ο οδηγός δεν προσέχει το δρόμο και δεν είναι έτοιμος να επέμβει, π.χ. “παίζοντας” με το κινητό του ή παρακολουθώντας μια ταινία.

Αυτό ξεπερνά ακόμα και την ευθύνη που αναλαμβάνει η Tesla μέχρι σήμερα με το AutoPilot. Σε διάφορα συμβάντα, η εταιρεία πάντα επαναλαμβάνει και αναφέρει ρητά οτι ο οδηγός πάντα πρέπει να έχει την προσοχή του στο δρόμο και να είναι έτοιμος να επέμβει. Ειδάλλως, η ευθύνη είναι (και) δική του.

Να σημειωθεί οτι δεν υπάρχει εθνική νομοθεσία για την αυτόνομη οδήγηση σε ισχύ στις ΗΠΑ, αυτή τη στιγμή. Κάθε πολιτεία είναι ελεύθερη να διαμορφώσει το δικό της νομικό πλαίσιο. Η κίνηση της Mercedes-Benz μάλλον θα επιταχύνει αυτή τη διαδικασία, ξεκινώντας από τις δύο προαναφερθείσες πολιτείες. Και στην περίπτωση των ΗΠΑ, βέβαια, το Drive Pilot θα λειτουργεί υπό προϋποθέσεις. Μόνο σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους, μέχρι ορισμένες ταχύτητες, με σχετικές καλές καιρικές συνθήκες/ορατότητα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, μιλάμε για Level 3 αυτόνομο όχημα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Δείτε επίσης:

Τα ταξί χωρίς οδηγό έρχονται στο Ισραήλ

Πηγή: RoadandTrack

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.