Μετά το EMW Portable 1000 και το EMW Boost που ήδη σας έχουμε παρουσιάσει τους τελευταίους μήνες, ήρθε η σειρά του νέου, οικονομικού μοντέλου της εταιρείας. Το EMW GO4 ουσιαστικά είναι ο διάδοχος του Boost και τοποθετείται περίπου στη μέση της entry-level κατηγορίας, στα €1.790 (€1.500 με την επιδότηση 20% του Κινούμαι Ηλεκτρικά). Έτσι, δε χάσαμε την ευκαιρία να περάσουμε μερικές μέρες μαζί του, ώστε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας και κυρίως στο αν μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης μέσα στην πόλη. Let’s roll!

EMW GO4 video review

Το EMW GO4 Καλύπτεται από ένα (1) έτος εγγύηση από την EMW για όλα τα μηχανικά και ηλεκτρικά του μέρη. Όσον αφορά το after-sales support, η EMW έχει επισκευαστικό κέντρο στην Αθήνα και συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα, ενώ διαρκώς επεκτείνει το δίκτυο διανομής της. Να σημειωθεί οτι διατίθεται και σε έκδοση με τελική 25 Km/h, για την οποία δεν απαιτείται δίπλωμα για νέους άνω των 15 ετών.

Κατασκευή και εμφάνιση

Το EMW GO4 έρχεται σε μπλε, γκρι και πράσινο-γκρι χρώμα. Είχαμε στη διάθεσή μας το τρίτο, που δείχνει αρκετά όμορφο, αν και διακριτικό, με ματ πλαστικά. Έχει διαστάσεις 1.690 x 700 x 1.050mm, με μεταξόνιο 1.230mm. Είναι ένα αρκετά “μαζεμένο” σκούτερ, λοιπόν, αρκετά ελαφρύ, στα 55 Kg βάρους. Έτσι, μπορείτε να το “κουμαντάρετε” πολύ εύκολα, ακόμα και να το σηκώσετε με τα χέρια, αν χρειαστεί. Αξίζει να σημειωθεί η απόσταση των 140mm από το έδαφος, που το βοηθά να μη “βρίσκει” κάτω.

Από πλευράς εμφάνισης, ξεχωρίζει το εμπρός φωτιστικό σώμα, τελείως διαφορετικό σε σχέση με το Boost. Το deck είναι μικρό μεν, αλλά οριακά αρκετό για να χωράνε τα πόδια σας, ακόμα κι αν είστε ψηλός/ψηλή, με μεγάλα άκρα. Εδώ σίγουρα το προτιμήσαμε σε σχέση με το Portable 1000, του οποίου το deck είναι πολύ μικρό.

Το EMW GO4 μπορεί να υποστηρίξει έως και δύο αναβάτες και συνολικό βάρος 120 Kg. Πρακτικά, βέβαια, θα το προτείναμε κυρίως για χρήση από έναν αναβάτη, αφού τόσο από πλευράς εργονομίας, όσο και ισχύος, δεν ενδείκνυται για “δικάβαλο”, ειδικά στις ανηφόρες. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής θα το κρίναμε κοντά στο μέσο όρο, αν και σίγουρα θα εντοπίσετε κάποιους θορύβους, εν καιρώ, μετά από χρήση σε κακούς δρόμους με λακκούβες κ.λπ. Τέλος, έχει ένα πλαϊνό σταντ, αρκετά βολικό, και ένα κεντρικό, μεσαίο σταντ.

Κινητήρας και επιδόσεις

Στα “χαρτιά”, το μοτέρ του GO4 έχει ισχύ 500W (nominal) με 800W peak και αποδίδει 72 Nm ροπής. Η αναφορά της ροπής στα ηλεκτρικά είναι ένα μέγεθος που προκαλεί σύγχυση, αφού ο κάθε κατασκευαστής επιλέγει την μέθοδο μέτρησης με βάση την οποία εν τέλει ανακοινώνει. Οπότε, η σύγκριση με βάση τους αριθμούς είναι δύσκολη έως αδύνατη. Το hub motor βρίσκεται ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Είναι αρκετά μεγάλο, έτσι αποδίδει ικανοποιητικά και δεν “κουράζεται” εύκολα.

Παρά τη σχετικά μικρή ισχύ, το GO4 πιάνει τα 20 Km/h μέσα σε περίπου 3″ και τα 30 Km/h μέσα σε περίπου 6″. Τα 45 Km/h τελικής ταχύτητας έρχονται λίγο αργότερα, αλλά με γεμάτη μπαταρία θα τα πιάσετε εύκολα σε ευθεία (σε κατηφόρα κοντά στα 48 Km/h). Το θετικό είναι οτι παρά τη φαινομενικά μικρή ισχύ, εν τέλει αποδείχθηκε εξίσου ικανό με το Boost (ίσως και οριακά δυνατότερο)!

Με δεδομένο βάρος αναβάτη 75-80 Kg, το EMW GO4 κινείται άνετα με ικανοποιητική ταχύτητα (40 Km/h) σε ήπιες ανηφόρες, κλίσης περίπου 5%. Σε μεγαλύτερες κλίσεις, κοντά στο 10%, η ταχύτητά του πέφτει στα 20-25 Km/h. Κοντά στο 20% είναι το όριό του για αυτό το βάρος αναβάτη. Τα παραπάνω με υψηλή στάθμη μπαταρίας, φυσικά. Modes λειτουργίας δεν υπάρχουν, οπότε δεν μπορείτε να αυξομειώσετε την ισχύ. Να σημειωθεί πως υπάρχει πρόβλεψη και για πετάλια, ώστε να δίνετε κίνηση στον πίσω τροχό, αν χρειαστεί. Δεν έρχονται προεγκατεστημένα αλλά μπορείτε να τα ζητήσετε από το κατάστημα. Είναι εκει ως λύση ανάγκης, κυρίως για κάποια μεγάλη ανηφόρα, ή για ήπια μετακίνηση σε ποδηλατόδρομους/πεζόδρομους, με το σκούτερ απενεργοποιημένο.

Αν έχετε βάρος άνω των 90-100 Kg τότε θα σας καλύψει κυρίως σε flat διαδρομές, έστω με πολύ μικρές ανηφόρες (<=5%). Για οτιδήποτε περισσότερο, καλύτερα να ψάξετε ένα ισχυρότερο μοντέλο, όπως τα EMW Robo S/Robo S Maxi.

Μπαταρία και φόρτιση

Η μπαταρία είναι αφαιρούμενη, φυσικά, και βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Έχει τάση 48V και χωρητικότητα 26 Ah, με βάρος γύρω στα 10,6Kg. Για να την αφαιρέσετε πρέπει να ξεκλειδώσετε τη σέλα, ενώ θα διαπιστώσετε πως δεν αφήνει καθόλου διαθέσιμο χώρο κάτω από αυτήν. Οπότε, η λύση για αποθήκευση προσωπικών αντικειμένων είναι η μπαγκαζιέρα στο πίσω μέρος. Το χερούλι της μπαταρίας καθιστά πολύ εύκολη και ξεκούραστη τη μεταφορά της, παρά το μεγάλο βάρος της.

Η φόρτιση της εντελώς άδειας μπαταρίας μέχρι να σταματήσει η λειτουργία του φορτιστή, διαρκεί 8 ώρες. Ο φορτιστής είναι μικρός, ελαφρύς, με ισχύ 170W (54,6V-3A). Έχει ενεργό σύστημα ψύξης με ανεμιστηράκι, αλλά ευτυχώς είναι σχεδόν αθόρυβο. Το μετρήσαμε κοντά στα 15 db, σε απόσταση 1 μέτρου. Κοινώς, μπορείτε να το έχετε δίπλα σας ενώ π.χ. εργάζεστε, χωρίς να σας ενοχλεί, ακόμα και να χαλαρώσετε/κοιμηθείτε στον ίδιο χώρο. Αν έχετε πρίζα στο χώρο στάθμευσης του σκούτερ, μπορείτε να το επαναφορτίσετε χωρίς να αφαιρεθεί η μπαταρία. Να τονίσουμε οτι η μπαταρία είναι rated για περίπου 1.000 κύκλους φόρτισης. Το πόσα Km σημαίνει αυτό, θα το καταλάβετε στη συνέχεια.

Αυτονομία και κόστος χρήσης, συντήρησης

Πάμε και στο έτερο, σημαντικό κομμάτι, της αυτονομίας. Η EMW ανακοινώνει έως 80 Km αυτονομίας για το GO4. Αυτό είναι εφικτό με ταχύτητες το πολύ 30 Km/h και αναβάτη 75 Kg, σε σχετικά flat διαδρομή, υπό ιδανικές συνθήκες. Βέβαια, το πιθανότερο είναι πως δεν θα το χρησιμοποιείτε έτσι. Σε μικτές συνθήκες, λοιπόν, η πραγματική αυτονομία που πετύχαμε ήταν κοντά στα 40+ Km, σε διαδρομή με “τέρμα γκάζι” και αρκετές, έστω ήπιες, ανηφόρες. Αυτή είναι και η ρεαλιστική αυτονομία του μοντέλου, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν μπορείτε να “δείτε” και τα 70+ Km με μια φόρτιση, αν το θέλετε. Σε γενικές γραμμές, πάντως, είναι ένα σκούτερ μικρών αποστάσεων και δεν θα σας βγάλει πολλές ώρες στο δρόμο, εντός της ημέρας.

Η πλήρης φόρτιση απαίτησε 1,4 kWh ενέργειας, σύμφωνα με τον μετρητή μας. Με το ισχύον κόστος ενέργειας αυτό μεταφράζεται σε κόστος χρήσης περίπου από €0,7 έως €1,3/100 Km. Αν είστε από τους τυχερούς και έχετε ένα οικονομικό πρόγραμμα ηλεκτροδότησης με νυχτερινό τιμολόγιο ή/και έχετε μικρό βάρος (άρα μεγαλύτερη αυτονομία), τότε σε ένα καλό σενάριο μπορεί να πληρώνετε €0,5-0,6/100 Km. Όσον αφορά τη συντήρηση, πρακτικά αφορά μόνο τα δισκόφρενα και τα ελαστικά, άρα είναι πολύ μικρή.

Ανάρτηση, συμπεριφορά, φρένα

Το GO4 έχει μια βασική, υδραυλική ανάρτηση με πηρούνι στο εμπρός μέρος και διπλή ανάρτηση με ελατήρια στο πίσω. Οι τροχοί είναι μικροί, των 10″, με όμορφο σχέδιο, ενώ τα ελαστικά είναι φαρδύτερα από του Boost, 10×3″. Αν σας ανησυχεί η μικρή διάμετρος των τροχών, δεν υπάρχει λόγος. Το GO4 αποδείχθηκε αρκετά άνετο και ασφαλές στις τυπικές διαδρομές μας. Χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση, ειδικά σε απότομες στροφές με μικρές/μεσαίες ταχύτητες. Αν μας άφησε ένα μικρό “παράπονο”, είναι η μικρή γωνία του τιμονιού (=μεγάλος κύκλος στροφής), που μειώνει την ευελιξία του σκούτερ όταν πρέπει να στρίψετε σε περιορισμένο χώρο. Η σέλα είναι επίσης “basic” και ίσως σε μια μεγάλη διαδρομή (π.χ. πάνω από 1 ώρα χρήσης), να σας κουράσει λίγο.

Τα φρένα του είναι υδραυλικά, προφανώς, με δίσκους εμπρός και πίσω (180mm). Οι μανέτες έχουν σχετικά καλή αίσθηση, επιδεικνύοντας μια γραμμικότητα. Αυτό μπορεί να μην αρέσει σε όσους θέλουν ακαριαίο “bite”, αλλά σίγουρα βοηθάει στο να μην μπλοκάρετε εύκολα τους τροχούς σε απότομo φρενάρισμα. Σε γενικές γραμμές, τα φρένα μας κάλυψαν, για τις ταχύτητες που αναπτύσσει το GO4. Να σημειώσουμε πως δεν υπάρχει regenerative braking και άρα ούτε e-brake.

Φώτα

Το εμπρός φωτιστικό σώμα του GO4 είναι οριζόντιας διάταξης, πολύ όμορφο και περιλαμβάνει 3 projector LEDs και μια “λωρίδα” DRL. Το κεντρικό projector είναι η “μικρή” σκάλα και μόλις ανάψετε την “μεγάλη”, ανάβουν και τα 2 εκατέρωθεν. Τα φλας δεν είναι τμήμα του εμπρός φωτιστικού σώματος. Είναι ξεχωριστά και τοποθετημένα στις δύο πλευρές του τιμονιού. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι και αυτό LED, με ενσωματωμένα τα φλας, επίσης όμορφο και ευδιάκριτο το βράδυ αλλά και την ημέρα.

Σε γενικές γραμμές, το εμπρός φως είναι οριακά αρκετό για χρήση σε εντελώς σκοτεινούς δρόμους. Η δέσμη είναι τύπου “κούπας” και η μεγάλη σκάλα δεν φωτίζει πολύ μακριά. Για χρήση εντός πόλης το GO4 είναι μια χαρά, αλλά αν κινείστε συχνά βράδυ σε επαρχιακό, μη φωτισμένο δίκτυο, μάλλον θα θελήσετε ένα καλύτερο φως. Πάντα έχουμε απαιτήσεις από το εμπρός φως, χάριν ορατότητας το βράδυ. Να σημειωθεί οτι το φως είναι πάνω στο σώμα του σκούτερ και άρα δεν ακολουθεί τη γωνία του τιμονιού.

Οθόνη και χειριστήρια

Όσον αφορά την οθόνη, είναι έγχρωμη, LCD, καλυπτόμενη από φιμέ πλαστικό. Είναι ευκρινής τη μέρα αλλά και τη νύχτα, κάτι που μας χαροποίησε. Σε αυτήν θα δείτε τα απολύτως απαραίτητα: Ταχύτητα, στάθμη μπαταρίας (με 4 κουτάκια και ποσοστό επί %), οδόμετρο και ένδειξη φώτων/φλας. Να τονίσουμε οτι το κοντέρ “κλέβει” ελάχιστα (2 Km/h στα 45 Km/h). Το θετικό είναι οτι έχει διορθωθεί η ένδειξη της στάθμης μπαταρίας σε σχέση με το Boost και πλέον μπορείτε να την εμπιστευθείτε σχεδόν απόλυτα, ακόμα και μέχρι το 0%. Αν στην πρώτη χρήση διαπιστώσετε οτι δεν είναι εντελώς ακριβής, μια πλήρης φόρτιση μέχρι το 100% θα πετύχει το απαραίτητο καλιμπράρισμα.

Στο αριστερό χέρι θα βρείτε ένα διπλό διακόπτη για τα φλας (που είναι σε καλό σημείο για τον αντίχειρα). Επίσης θα βρείτε τον διακόπτη για τη “μεγάλη” σκάλα των φώτων και ένα μεγάλο κουμπί για την κόρνα (αρκετά ισχυρή). Στο δεξί χέρι θα βρείτε το πλήκτρο για την ενεργοποίηση της μικρής σκάλας και ένα μεγάλο πλήκτρο που επιτρέπει (ή όχι) την εκκίνηση με το γκάζι, για λόγους ασφάλειας. Να σημειωθεί οτι το φλας δεν παράγει κάποιο ήχο, οπότε προσοχή μην το ξεχνάτε ανοικτό!

Λοιπά features

Στα λοιπά χαρακτηριστικά του GO4, έχουμε να αναφέρουμε τον συναγερμό με remote και την USB θύρα φόρτισης.  Το remote σας επιτρέπει να ενεργοποιήσετε/απενεργοποιήσετε το συναγερμό (αρκετά ισχυρός). Έχει ικανοποιητική ευαισθησία και μας κάλυψε για την κατηγορία. Το κλασικό κλειδί είναι αυτό που ενεργοποιεί το σκούτερ, ξεκλειδώνει τη σέλα και κλειδώνει το τιμόνι.

Μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε προειδοποιητικό ήχο από το remote, εξ’αποστάσεως, για να εντοπίσετε το σκούτερ αν δε το βλέπετε. Μαζί με το σκούτερ παίρνετε 2 τηλεχειριστήρια και 2 κλειδιά, αλλά ακόμα 2 κλειδιά για την μπαγκαζιέρα.

Διαθέσιμοι χώροι και μεταφορά φορτίου

Όπως προαναφέραμε, ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι σχεδόν ανύπαρκτος (μόνο για τα “χαρτιά” του σκούτερ). Για την αποθήκευση αντικειμένων, το GO4 έχει μια μικρή μπαγκαζιέρα στο πίσω μέρος, πάνω στην μεταλλική χειρολαβή. Είναι απλή, λιτή, με δύο πλαστικές ασφάλειες αριστερά και δεξιά. Έτσι είναι αδύνατον να ανοίξει εν κινήσει (π.χ. σε μια μεγάλη λακκούβα). Ξεκλειδώνει με το αντίστοιχο κλειδί και χωράει αρκετά μικροαντικείμενα, ένα τσαντάκι, τον φορτιστή κ.λπ. Δεν χωράει κράνος, ίσως μόνο ανοικτού τύπου, πολύ μικρού μεγέθους.

Ένας πτυσσόμενος, πλαστικός γάντζος βρίσκεται μπροστά στα πόδια σας για να κρεμάσετε σακκούλες/ψώνια κ.λπ. Τέλος, ένας μικρός, ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται στα αριστερά, κάτω από τη θύρα φόρτισης. Εκεί μπορείτε να βάλετε μικροαντικείμενα όπως π.χ. το κινητό σας, ένα μπουκαλάκι νερό κ.λπ. Είναι αρκετά “βαθύς” οπότε δύσκολα θα φύγει κάποιο αντικείμενο από εκεί σε μια λακκούβα, για παράδειγμα.

Συμπέρασμα

Το EMW GO4 είναι ένα οικονομικό, value for money ηλεκτρικό σκούτερ στην “μικρή” κατηγορία. Με €1.500 παίρνετε ένα πραγματικό σκουτεράκι και όχι… ποδήλατο, με μικρή ισχύ και αυτονομία μεν, αλλά αρκετά άνετο και βολικό, εύχρηστο, με ικανοποιητικούς χώρους και ελκυστική εμφάνιση. Αν θέλετε να καλύπτετε μικρές αποστάσεις καθημερινά, κυρίως σε ήπιες ή μηδενικές κλίσεις και θέλετε να δώσετε όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα, τότε θα σας ικανοποιήσει σίγουρα!

Μπορείτε να κάνετε δωρεάν test ride του EMW GO4 και να δείτε περισσότερα γι’αυτό στο www.emw.gr

Προηγούμενο άρθροΗ Swobbee φέρνει δίκτυο swappable μπαταριών στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροΙδού το ηλεκτρικό Audi A6 Avant e-tron
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.