Μετά το EMW Portable 1000 που δοκιμάσαμε τον προηγούμενο μήνα, ήρθε η σειρά του έτερου, οικονομικού μοντέλου της εταιρείας. Το EMW Boost τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με το “αδερφάκι” του. Ωστόσο, αυτό το διάστημα βρίσκεται σε προσφορά, στα €1.290 (1.082 με την επιδότηση), κάτι που το καθιστά αυτομάτως το φθηνότερο ηλεκτρικό “50άρι” σκούτερ της αγοράς! Έτσι, δε χάσαμε την ευκαιρία να περάσουμε μερικές μέρες μαζί του, ώστε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας και κυρίως στο αν μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης μέσα στην πόλη. Let’s roll!

EMW Boost video review

Όσον αφορά την τιμή του EMW Boost, κανονικά ανέρχεται στα €1.490. Ωστόσο, θα βρίσκεται σε προσφορά για τους επόμενους μήνες στα €1.290. Μαζί με την επιδότηση του “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, αυτό μεταφράζεται σε τελική τιμή €1.082. Κάτι που το καθιστά μια ιδιαίτερα προσιτή λύση, με κόστος σχεδόν όσο ενός απλού ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός mid-range ηλεκτρικού πατινιού! Καλύπτεται από ένα (1) έτος εγγύηση από την EMW για όλα τα μηχανικά και ηλεκτρικά του μέρη. Όσον αφορά το after-sales support, η EMW έχει επισκευαστικό κέντρο στην Αθήνα και συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα, ενώ διαρκώς επεκτείνει το δίκτυο διανομής της.

Κατασκευή και εμφάνιση

Το EMW Boost έρχεται σε συνδυασμούς κόκκινο-μαύρο και λευκό-μαύρο. Είχαμε στη διάθεσή μας το δεύτερο, που δείχνει πιο ελκυστικό, αν και… περί ορέξεως! Έχει διαστάσεις 1.650 x 670 x 1.140mm, με μεταξόνιο 1.240mm. Είναι ένα αρκετά “μαζεμένο” σκούτερ, λοιπόν, αρκετά ελαφρύ, στα 55 Kg βάρους. Έτσι, μπορείτε να το “κουμαντάρετε” πολύ εύκολα, ακόμα και να το σηκώσετε με τα χέρια, αν χρειαστεί. Αξίζει να σημειωθεί η απόσταση των 80mm από το έδαφος, που το βοηθά να μη “βρίσκει” κάτω.

Από πλευράς εμφάνισης, είναι αρκετά όμορφο και θυμίζει κλασικό σκούτερ, ενώ το εμπρός, κάθετο φωτιστικό σώμα με τις κόκκινες λεπτομέρειες γύρω του είναι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις. Πάνω του κυριαρχεί το γυαλιστερό πλαστικό, με λίγα κομμάτια να είναι “ματ”, όπως ο πίσω λασπωτήρας. Το deck είναι μικρό μεν, αλλά οριακά αρκετό για να χωράνε τα πόδια σας, ακόμα κι αν είστε ψηλός/ψηλή, με μεγάλα άκρα. Εδώ σίγουρα το προτιμήσαμε σε σχέση με το Portable 1000, του οποίου το deck είναι πολύ μικρό.

Το EMW Boost μπορεί να υποστηρίξει έως και δύο αναβάτες και συνολικό βάρος 150 Kg. Υπάρχουν μεταλλικά, πτυσσόμενα πατάκια αν και η μπαγκαζιέρα θα “στριμώξει” λίγο τον δεύτερο αναβάτη. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής θα το κρίναμε κοντά στο μέσο όρο, αν και σίγουρα θα εντοπίσετε κάποιους θορύβους, εν καιρώ, μετά από χρήση σε κακούς δρόμους με λακκούβες κ.λπ. Τέλος, έχει ένα πλαϊνό σταντ (πιο ψηλό απ’όσο θα θέλαμε) και ένα κεντρικό, μεσαίο σταντ.

Κινητήρας και επιδόσεις

Στα “χαρτιά”, το μοτέρ του Boost έχει ισχύ 600W (nominal) με 1.000W peak και αποδίδει 17 Nm ροπής. Το hub motor βρίσκεται ενσωματωμένο στον πίσω τροχό. Είναι αρκετά μεγάλο, έτσι αποδίδει ικανοποιητικά και δεν “κουράζεται” εύκολα. Παρά τη σχετικά μικρή ισχύ που σχεδόν θυμίζει… πατίνι, το Boost πιάνει τα 20 Km/h μέσα σε 3″ και τα 30 Km/h μέσα σε περίπου 6″. Τα 45 Km/h τελικής ταχύτητας έρχονται λίγο αργότερα, αλλά με γεμάτη μπαταρία θα τα πιάσετε εύκολα σε ευθεία (σε κατηφόρα ίσως λίγο περισσότερα). Όσο η μπαταρία αδειάζει, η τελική ταχύτητα θα μειώνεται στα 40 και έπειτα στα 30-35 Km/h, λίγο πριν χρειαστεί επαναφόρτιση.

Με δεδομένο βάρος αναβάτη 75-80 Kg, το EMW Boost κινείται άνετα με ικανοποιητική ταχύτητα (35+ Km/h) σε ήπιες ανηφόρες, κλίσης περίπου 5%. Σε μεγαλύτερες κλίσεις, κοντά στο 10%, η ταχύτητά του πέφτει στα 20 Km/h. Κοντά στο 15-20% είναι το όριό του για αυτό το βάρος αναβάτη. Τα παραπάνω με υψηλή στάθμη μπαταρίας, φυσικά, και στο Mode 3. Το Mode 1 και το Mode 2 μειώνουν ελαφρώς την ισχύ και την τελική (35 και 40 Km/h αντίστοιχα). Να σημειωθεί πως υπάρχει πρόβλεψη και για πετάλια, ώστε να δίνετε κίνηση στον πίσω τροχό, αν χρειαστεί. Δεν έρχονται προεγκατεστημένα αλλά τα παίρνετε μαζί με το σκούτερ. Έπειτα, επιλέγετε εσείς το αν θα τα τοποθετήσετε. Είναι εκει ως λύση ανάγκης, κυρίως για κάποια μεγάλη ανηφόρα.

Αν έχετε βάρος άνω των 90-100 Kg ή σκοπεύετε να το χρησιμοποιείτε συχνά… “δικάβαλο”, τότε θα σας καλύψει κυρίως σε flat διαδρομές, έστω με πολύ μικρές ανηφόρες. Για οτιδήποτε περισσότερο, καλύτερα να ψάξετε ένα ισχυρότερο μοντέλο, όπως τα EMW Robo S/Robo S Maxi.

Μπαταρία και φόρτιση

Η μπαταρία είναι αφαιρούμενη, φυσικά, και βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Έχει τάση 48V και χωρητικότητα 20 Ah, με βάρος γύρω στα 6,5Kg. Έχει σχεδόν κυβικό σχήμα και για να την αφαιρέσετε πρέπει να ξεκλειδώσετε τη σέλα και στη συνέχεια να ξεκλειδώσετε το επιπλέον πλαστικό καπάκι που καλύπτει την μπαταρία. Αυτό και για λόγους ασφάλειας (π.χ. από κλοπή), αλλά και για να έχετε ένα επιπλέον, μικρό αποθηκευτικό χώρο, χωρίς τα αντικείμενά σας να αγγίζουν τη μπαταρία, το καλώδιο, το βύσμα της κ.λπ.

Η φόρτιση της εντελώς άδειας μπαταρίας μέχρι να σταματήσει η λειτουργία του φορτιστή, διαρκεί 7+ ώρες. Ο φορτιστής είναι μικρός, ελαφρύς, με ισχύ 160W (54,6V-3A). Έχει ενεργό σύστημα ψύξης με ανεμιστηράκι, αλλά ευτυχώς δεν είναι ιδιαίτερα θορυβώδες. Το μετρήσαμε κοντά στα 25 db, σε απόσταση 1 μέτρου. Κοινώς, μπορείτε να το έχετε δίπλα σας ενώ π.χ. εργάζεστε, χωρίς να σας ενοχλεί. Αν έχετε πρίζα στο χώρο στάθμευσης του σκούτερ, μπορείτε να το επαναφορτίσετε χωρίς να αφαιρεθεί η μπαταρία. Να τονίσουμε οτι η μπαταρία είναι rated για περίπου 900 κύκλους φόρτισης. Το πόσα Km σημαίνει αυτό, θα το καταλάβετε στη συνέχεια.

Αυτονομία και κόστος χρήσης, συντήρησης

Πάμε και στο έτερο, σημαντικό κομμάτι, της αυτονομίας. Η EMW ανακοινώνει 70 Km αυτονομίας για το Boost. Αυτό είναι εφικτό με ταχύτητες το πολύ 30 Km/h και αναβάτη 75 Kg, σε σχετικά flat διαδρομή, υπό ιδανικές συνθήκες. Βέβαια, το πιθανότερο είναι πως θα το χρησιμοποιείτε διαρκώς στο Mode 3. Σε αυτό, η πραγματική αυτονομία που πετύχαμε ήταν κοντά στα 38-40 Km, σε κυρίως διαδρομή με λίγες ανηφόρες. Αυτή είναι και η ρεαλιστική αυτονομία του μοντέλου, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν μπορείτε να “δείτε” και τα 65+ Km με μια φόρτιση, αν το θέλετε. Σε γενικές γραμμές, πάντως, είναι ένα σκούτερ μικρών αποστάσεων και δεν θα σας βγάλει πολλές ώρες στο δρόμο, εντός της ημέρας.

Η πλήρης φόρτιση απαίτησε 1,1 kWh ενέργειας, σύμφωνα με τον μετρητή μας. Στο χειρότερο σενάριο αυτό μεταφράζεται σε κόστος χρήσης περίπου €0,5/100 Km. Αν φορτίζετε με νυχτερινό τιμολόγιο ή/και έχετε μικρό βάρος (άρα μεγαλύτερη αυτονομία), τότε σε ένα καλό σενάριο μπορεί να πληρώνετε €0,2-0,25/100 Km. Όσον αφορά τη συντήρηση, πρακτικά αφορά μόνο τα δισκόφρενα και τα ελαστικά, άρα είναι πολύ μικρή.

Ανάρτηση, συμπεριφορά, φρένα

Το Boost έχει μια βασική ανάρτηση με πηρούνι στο εμπρός μέρος και διπλή ανάρτηση με ελατήρια στο πίσω. Οι τροχοί είναι μικροί, των 10″, με πολύ όμορφο σχέδιο, ενώ τα ελαστικά είναι της Kenda, 10×2,75″. Αν σας ανησυχεί η μικρή διάμετρος των τροχών, δεν υπάρχει λόγος. Το Boost αποδείχθηκε αρκετά άνετο και ασφαλές στις τυπικές διαδρομές μας, χάρη στο συνδυασμό ανάρτησης, ελαστικών και ίσως και της βολικής σέλας. Δεν μας κούρασε ιδιαίτερα ακόμα και σε μια “σερί” αποφόρτιση μπαταρίας. Σίγουρα θα το προτείναμε για όσους ενδιαφέρονται περισσότερο για τον τομέα της άνεσης. Αν μας άφησε ένα “παράπονο”, είναι η μικρή γωνία του τιμονιού (=μεγάλος κύκλος στροφής), που μειώνει την ευελιξία του σκούτερ όταν πρέπει να στρίψετε σε περιορισμένο χώρο.

Τα φρένα του είναι υδραυλικά, προφανώς, με δίσκους εμπρός και πίσω (160 και 200mm). Οι μανέτες δεν επιδρούν από την αρχή της διαδρομής, επιδεικνύοντας μια γραμμικότητα. Αυτό μπορεί να μην αρέσει σε όσους θέλουν ακαριαίο “bite” από τις δαγκάνες, αλλά σίγουρα βοηθάει στο να μην μπλοκάρετε εύκολα τους τροχούς σε απότομo φρενάρισμα. Σε γενικές γραμμές, τα φρένα μας κάλυψαν, για τις ταχύτητες που αναπτύσσει το Boost. Να σημειώσουμε πως δεν υπάρχει regenerative braking και άρα ούτε e-brake.

Φώτα

Το εμπρός φωτιστικό σώμα του Boost είναι κάθετης διάταξης και περιλαμβάνει 5 κάτοπτρα με LEDs. Τα 2 άνω είναι η “μικρή” σκάλα και μόλις ανάψετε την “μεγάλη”, ανάβουν και τα 3 κάτω. Είναι ένα όμορφο φωτιστικό σώμα, χάρη και στον LED δακτύλιο περιμετρικά του. Αυτός, βέβαια, δεν λειτουργεί ως κλασικό “DRL”, καθώς ανάβει μαζί με τη μικρή σκάλα. Τα φλας δεν είναι τμήμα του εμπρός φωτιστικού σώματος. Είναι ξεχωριστά και τοποθετημένα στις δύο πλευρές του τιμονιού. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι και αυτό LED, με ενσωματωμένα τα φλας.

Σε γενικές γραμμές, τα φώτα μας κάλυψαν οριακά με την ισχύ και τη δέσμη τους. Πάντα έχουμε απαιτήσεις από το εμπρός φως, χάριν ορατότητας το βράδυ. Προφανώς και θα μπορούσε να είναι ισχυρότερο, αλλά το εμπρός φως του Boost μας κάλυψε σε ημιφωτισμένους και πιο σκοτεινούς δρόμους. Η μεγάλη σκάλα βοηθά στην ορατότητα σε μεγάλη απόσταση. Ωστόσο, το φως είναι πάνω στο σώμα του σκούτερ και άρα δεν ακολουθεί τη γωνία του τιμονιού. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό (και κουραστικό) αν βρεθείτε σε σκοτεινό, επαρχιακό δρόμο με στροφές. Στην πόλη, όμως, δεν θα σας ενοχλήσει.

Οθόνη και χειριστήρια

Όσον αφορά την οθόνη, είναι έγχρωμη, LCD, καλυπτόμενη από φιμέ πλαστικό. Είναι ευκρινής τη μέρα αλλά και τη νύχτα, κάτι που μας χαροποίησε. Σε αυτήν θα δείτε τα απολύτως απαραίτητα: Ταχύτητα, mode λειτουργίας, στάθμη μπαταρίας (με 4 κουτάκια), οδόμετρο και ένδειξη φώτων. Να τονίσουμε οτι το κοντέρ δεν “κλέβει” σχεδόν καθόλου. Όπως και το ότι η στάθμη της μπαταρίας αλλάζει εύκολα ανάλογα με το αν επιταχύνετε έντονα ή όχι. Οπότε, απλώς εξοικειωθείτε με την εκτιμώμενη αυτονομία και μην την εμπιστεύεστε “τυφλά”.

Στο αριστερό χέρι θα βρείτε ένα διπλό διακόπτη για τα φλας (που είναι πιο μακριά από τον αντίχειρα απ’όσο θα θέλαμε). Επίσης θα βρείτε τον διακόπτη για τη “μεγάλη” σκάλα των φώτων και ένα μεγάλο κουμπί για την κόρνα (αρκετά ισχυρή). Στο δεξί χέρι θα βρείτε τον διακόπτη των Modes (είναι ίδιος με αυτών των φλας), το πλήκτρο για την ενεργοποίηση της μικρής σκάλας και του LED δακτυλίου και ένα μεγάλο πλήκτρο που… μάλλον δεν κάνει τίποτα ιδιαίτερο.

Λοιπά features

Στα λοιπά χαρακτηριστικά του Boost, έχουμε να αναφέρουμε το keyless entry και την USB θύρα φόρτισης. Όσον αφορά το keyless entry, επιτυγχάνεται με τη χρήση του τηλεχειριστηρίου συναγερμού. Το remote σας επιτρέπει να απενεργοποιήσετε το συναγερμό (αρκετά ισχυρός). Έπειτα, το “Start Button” κάτω από το τιμόνι ανάβει μπλε. Πατήστε το και το σκούτερ ενεργοποιείται, έτοιμο να ξεκινήσει! Πατώντας ξανά το Start Button το σκούτερ απενεργοποιείται, χωρίς να χρησιμοποιήσετε το remote. Τα φώτα παραμένουν αναμμένα για λίγα δευτερόλεπτα, ιδιαίτερα χρήσιμο το βράδυ, μέχρι να απομακρυνθείτε από το σκούτερ. Έπειται, οπλίζει αυτόματα και ο συναγερμός. Φυσικά, μπορείτε να τον “οπλίσετε” και μέσω του remote.

Μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε προειδοποιητικό ήχο από το remote, εξ’αποστάσεως, για να εντοπίσετε το σκούτερ αν δε το βλέπετε. Τέλος, μπορείτε και να ξεκλειδώσετε τη σέλα από το remote, αν φυσικά η μπαταρία είναι μέσα στο σκούτερ. Απλώς το ξεκλείδωμα διαρκεί πολύ λίγο, οπότε πρέπει να την ανοίξετε αμέσως. Ειδάλλως, απλώς χρησιμοποιήστε το κλειδί. Μαζί με το σκούτερ παίρνετε 2 τηλεχειριστήρια και 2 κλειδιά.

Διαθέσιμοι χώροι και μεταφορά φορτίου

Όπως προαναφέραμε, ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι πολύ μικρός. Για την αποθήκευση αντικειμένων, το Boost έχει μια μικρή μπαγκαζιέρα στο πίσω μέρος, πάνω στην μεταλλική χειρολαβή. Είναι όμορφη, με ένα τμήμα carbon (look) ως “πλάτη” του δεύτερου αναβάτη. Ξεκλειδώνει με το κλειδί της σέλας και χωράει αρκετά μικροαντικείμενα, ένα τσαντάκι, τον φορτιστή κ.λπ. Δεν χωράει κράνος, βέβαια, ούτε καν ανοιχτού τύπου.

Ένας πτυσσόμενος, πλαστικός γάντζος βρίσκεται μπροστά στα πόδια σας για να κρεμάσετε σακκούλες/ψώνια κ.λπ. Τέλος, ένας μικρός, ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται στα αριστερά, κάτω από τη θύρα φόρτισης. Εκεί μπορείτε να βάλετε μικροαντικείμενα όπως π.χ. το κινητό σας, ένα μπουκαλάκι νερό κ.λπ. Δεν είναι ιδιαίτερα βαθύς αλλά ούτε ρηχός, οπότε δύσκολα θα “φύγει” κάποιο αντικείμενο από εκεί σε μια λακκούβα, για παράδειγμα.

Συμπέρασμα

Το EMW Boost είναι το πιο value for money ηλεκτρικό σκούτερ της αγοράς αυτή τη στιγμή. Με λίγο πάνω από €1.000 παίρνετε ένα πραγματικό σκουτεράκι, με μικρή ισχύ και αυτονομία μεν, αλλά αρκετά άνετο και βολικό, εύχρηστο, με ικανοποιητικούς χώρους και ελκυστική εμφάνιση. Αν θέλετε να καλύπτετε μικρές αποστάσεις καθημερινά, κυρίως σε ήπιες ή μηδενικές κλίσεις και θέλετε να δώσετε όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα, τότε θα σας ικανοποιήσει σίγουρα!

Μπορείτε να κάνετε δωρεάν test ride του EMW Boost και να δείτε περισσότερα γι’αυτό στο www.emw.gr

 

EMW Boost photo gallery

Προηγούμενο άρθροΑλλαγές για τον Καθαρό Δακτύλιο, όριο τα 120 gr CO2
Επόμενο άρθροΔύο Έλληνες έφτιαξαν ένα ηλεκτρικό, ηλιακό πατίνι!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.