Ο “πυρετός” της ηλεκτροκίνησης πλήττει τους απανταχού επενδυτές, όπως φαίνεται από τις αξίες των εταιρειών του κλάδου που συνεχίζουν να εκτινάσσονται. Με… μπροστάρα την Tesla του Elon Musk, αρκετές εταιρείες συμμετέχουν στο παγκόσμιο “ράλι”, το οποίο, όμως, εγκυμονεί κινδύνους “φούσκας”. Πως να μην μας έρθει στο μυαλό κάτι τέτοιο, βλέποντας το παράδειγμα της Rivian, η οποία έφτασε τα $100 δις αξίας έχοντας παραδώσει μόλις… 150 οχήματα στους πελάτες της;

Για να πάρετε μια ιδέα του τι σημαίνει αυτό, η Rivian πλέον αξίζει περισσότερο από τη Ford! Η μετοχή της εταιρείας έκανε το ντεμπούτο της στο NASDAQ την Τετάρτη και γνώρισε κέρδη έως 53%. Έτσι, η αξία της Rivian ξεπέρασε τα 100 δις. Πλέον, είναι η εταιρεία με τη 2η μεγαλύτερη αξία στην αυτοκινητοβιομηχανία, πίσω από την Tesla ($1 τρις!) και μπροστά από την GM ($86 δις). Να σημειωθεί οτι η Ford είναι στην 4η θέση, αλλά… κατέχει το 13% της Rivian και συμμετέχει επενδυτικά σε αυτήν.

Ένας, ακόμη, λόγος που η Rivian τραβά τόσο πολύ τους επενδυτές, είναι η στήριξη της Amazon. Η εταιρεία του Jeff Bezos είναι μεγαλομέτοχος στη Rivian με 20%. Ο Bezos, ως προσωπικότητα, θα μπορούσε να αποτελέσει το “αντίπαλον δέος” του Musk, αλλά δεν έχει δημιουργήσει την δική του βιομηχανία οχημάτων. Έτσι, προσπαθεί να εμπλακεί στην αγορά με “όχημα” τη Rivian.

Rivian R1T

Ο “αέρας ανανέωσης” των ηλεκτρικών brands

Η Rivian εδρεύει στην Καλιφόρνια και αυτή τη στιγμή ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό SUV (R1S), “φορτωμένο” με τεχνολογία. Ωστόσο, έχει διαθέσει μόλις 150-200 αυτοκίνητα στην αγορά και φέτος σημείωσε απώλειες ύψους $1 δις. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υψηλότατη αποτίμησή της, δείχνει ξεκάθαρα το πόσο έντονα επενδύει η αγορά στην ηλεκτροκίνηση και ειδικότερα στα νέα brands που δίνουν έμφαση στην τεχνολογία, εις βάρος των παραδοσιακών “παικτών”.

Δεν είναι μόνο ηλεκτροκίνηση που ελκύει τους επενδυτές, λοιπόν, αλλά και ο “αέρας της ανανέωσης”. Αυτό σίγουρα φέρνει σε δύσκολη θέση τους μεγάλους κατασκευαστές που επενδύουν πολλά δις για να εξηλεκτρίσουν τις γκάμες τους. Επιπλέον, αρκετοί από αυτούς έχουν ήδη δημιουργήσει “ηλεκτρικά” sub-brands, ώστε να κερδίσουν την προτίμηση του νέου κοινού, ενώ ταυτόχρονα κάνουν τη μεγάλη μετάβαση. Τρανό παράδειγμα η Polestar της σουηδικής Volvo. Η τακτική αυτή επιτρέπει και μεγαλύτερα περιθώρια πειραματισμών και ριζοσπαστικών αλλαγών, χωρίς οι εταιρείες να ρισκάρουν τη δυσαρέσκεια του παραδοσιακού τους κοινού.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Hertz αγοράζει 100.000 Tesla για τον στόλο της

Πηγή: ABC

Προηγούμενο άρθροΔΕΗ e-bike Festival σε 7 πόλεις της Ελλάδας
Επόμενο άρθροREVIEW: eFun Lipo 4.000W!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.