Το γνωρίζαμε, το περιμέναμε, πλέον είναι γεγονός! Μπορεί οι λάτρεις των περιστροφικών κινητήρων να ήθελαν διακαώς μια αναβίωσή τους σε σπορ μοντέλα της Mazda και ίσως απογοητευτούν, αλλά ο θρυλικός Wankel επιστρέφει με “όχημα” το Mazda MX-30 R-EV (e-Skyactiv).

Υπενθυμίζουμε οτι υπάρχει ήδη το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 με μικρή μπαταρία 35,5 kWh. Το νέο R-EV υβριδικό μοντέλο έχει ακόμα μικρότερη, με χωρητικότητα 17,8 kWh. Μόνη της, του προσφέρει μια αυτονομία περίπου 90 Km, σε καλές συνθήκες.

Αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο, βέβαια, είναι ο περιστροφικός του κινητήρας. Διαθέτει ένα ρότορα με χωρητικότητα 830cc, o οποίος λειτουργεί με διάφορους τρόπους. Δεν κινεί τους τροχούς απευθείας σε καμία περίπτωση, αλλά όταν η μπαταρία εξαντληθεί, μπαίνει σε λειτουργία για να την επαναφορτίσει. Επίσης ενισχύει την επιτάχυνση όταν ο οδηγός πατήσει “τέρμα” το γκάζι, φθάνοντας τη συνολική ισχύ στους 168 bhp. Το 0-100 Km/h έρχεται σε 9,1″, ελάχιστα ταχύτερα από το BEV MX-30, αν και το R-EV είναι βαρύτερο, στα 1.800 Kg. Όσο για την τελική ταχύτητα, είναι μόλις… 138 Km/h.

Ουσιαστικά ο rotary κινητήρας λειτουργεί ως range extender και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 50 λίτρων, το MX-30 R-EV έχει μια αυτονομία έως και 600 Km. Πρακτικά δεν σας ενδιαφέρει αυτό, βέβαια, γιατί δεν υπάρχει range anxiety, απλώς… φουλάρετε βενζίνη και συνεχίζετε. Η κατανάλωση καυσίμου ανακοινώνεται στα… 0,83 lt/100 Km και οι εκπομπές ρύπων είναι σχεδόν μηδενικές (21g CO2 / Km).

Από πλευράς φόρτισης υποστηρίζονται έως και 36 kW από DC παροχή. Έτσι, η μπαταρία γεμίζει πλήρως σε 25′. Σε 7άρι AC wallbox απαιτείται περίπου 1,5 ώρα.

Στο UK το Mazda MX-30 R-EV κοστίζει όσο το “απλό” MX-30, δηλαδή από 31.250 λίρες. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο και δίνει λίγη ζωή ακόμη στα υβριδικά του είδους του, αλλά σίγουρα θα τραβήξει την προσοχή των “οπαδών” των rotary κινητήρων.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Ηλεκτρικό, υβριδικό, plug-in… ποιες οι διαφορές τους;

Πηγή: CarThrottle

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.