Μπορεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν βάλει “πλώρη” για την εποχή της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα… πρόσω ολοταχώς, αλλά η ραγδαία πτώση τιμής του αργού πετρελαίου και κατ’επέκταση των καυσίμων βάζει “φρένο” στα πλάνα τους.

Οι αναλυτές της αγοράς μειώνουν σημαντικά τις προσδοκίες τους για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2ο τρίμηνο του 2020 εξ’αιτίας των περιορισμένων μετακινήσεων που έχει ως αποτέλεσμα η πανδημία και έτσι, σε συνδυασμό με την πτώση τιμής των καυσίμων, το λειτουργικό κόστος των οχημάτων με ΚΕΚ θα μειωθεί σημαντικά, σε σύγκριση με αυτό των ηλεκτρικών.

Οι πληροφορίες αυτές φυσικά έχουν φτάσει και στα “αυτιά” των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ και η Ford μαζί με τη GM προσανατολίζονται στην παραγωγή περισσότερων από 5 εκατομμυρίων SUVs και pickups μέσα στο 2026, αλλά μόνο 320.000 ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια χρονιά. Αριθμός σημαντικά χαμηλότερος από αυτόν που περιμέναμε με βάση την “έκρηξη” της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για σύγκριση αναφέρουμε πως η Tesla, ηγέτης της αγοράς EVs, κατασκεύασε το 2019 στο εργοστάσιό της στην Καλιφόρνια περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από όσα σχεδιάζουν να παράξουν η Ford και η GM μαζί το 2026!

Πιστοί στο όραμα

Ωστόσο, οι “μεγάλοι” παίκτες της βιομηχανίας διατηρούν μια εντελώς διαφορετική επικοινωνιακή στάση. Στελέχη των δύο προαναφερθέντων εταιρειών εξακολουθούν να δηλώνουν πιστοί στο όραμα της ηλεκτροκίνησης και των μετακινήσεων μηδενικών εκπομπών ρύπων, παρ’ότι ετοιμάζονται να κατασκευάσουν 8 φορές περισσότερα SUVs απ’ότι συμβατικά μοντέλα και μάλιστα το 93% αυτών θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τον περασμένο μήνα η CEO της GM, Mary Barra, δήλωσε πως η εταιρεία της θα επενδύσει $20 δις τα επόμενα χρόνια για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων και αυτόνομων οχημάτων, με στόχο να πουλήσει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά σε ΗΠΑ και Κίνα, ο οποίος μάλλον δύσκολα θα επιτευχθεί.

Η αλήθεια είναι πως εταιρείες όπως η GM προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα σε δύο πόλους: Αυτόν της ηλεκτροκίνησης που είναι το “μέλλον” και εξυπηρετεί το όραμα των μηδενικών ρύπων και της προστασίας του περιβάλλοντος (με θετικές επιπτώσεις στις μετοχές των εταιρειών και στην εμπιστοσύνη των επενδυτών) και αυτόν της ανάγκης πώλησης οχημάτων βραχυπρόθεσμα. Όπως είναι ευνόητο, η πτώση των τιμών των καυσίμων αναγκάζει τις εταιρείες να στηριχθούν για ακόμα μια φορά στα συμβατικά οχήματα με ΚΕΚ για να επιβιώσουν, μέχρι η ηλεκτροκίνηση να αποτελέσει ένα βιώσιμο μοντέλο επιχειρηματικότητας και μετακίνησης.

Διαβάστε επίσης: Η Ευρώπη και η Γερμανία θα κυριαρχήσουν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η χρηματιστηριακή αξία της Tesla και της GM. $96 δις για την πρώτη, $32 δις για τη δεύτερη, παρ’ότι τα ετήσια έσοδα της GM ήταν 5πλάσια αυτών της Tesla το 2019.

Τέλος, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ δεν είναι τόσο υψηλή όσο σε άλλες χώρες του κόσμου, όπως π.χ. στην Κίνα και τη Σκανδιναβία, έτσι οι κατασκευαστές προσπαθούν να αποφύγουν την υπερ-προσφορά EVs τα οποία εν τέλει δε θα πουληθούν χωρίς σημαντικά οικονομικά κίνητρα.

Εν τέλει, το συμπέρασμα είναι πως η πανδημία και τα ιστορικά χαμηλά δεκαετιών στην τιμή του πετρελαίου θα καθυστερήσουν για λίγο την έλευση της ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον όσον αφορά τις ΗΠΑ…

Πηγή: Yahoo Finance

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.