Τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi αναμφίβολα ήταν αυτά που μας “σύστησαν” την κατηγορία οχημάτων αυτή στην Ελλάδα, το… “μακρινό” 2017-2018. Όντως, έχει περάσει μισή δεκαετία από τότε που σας “συστήσαμε” το Xiaomi Mi Electric Scooter ή M365, όπως ονομαζόταν το πρώτο πατίνι της εταιρείας. Τότε γεννήθηκε και η ιδέα για το GetElectric.gr, για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα, τόσο εμείς, όσο και η Xiaomi στον τομέα του micromobility. Ωστόσο, αυτό που ζητούσαν διακαώς εδώ και πολλά χρόνια οι φίλοι της εταιρείας, ήταν ένα πατίνι με ανάρτηση. Πέρασε καιρός, οι μπαταρίες και οι τροχοί μεγάλωσαν, η ισχύς αυξήθηκε, αλλά η άνεση παρέμενε “αγκάθι”. Το Xiaomi 4 Pro, πέρυσι το καλοκαίρι, έφτασε κοντά, αλλά δεν τα κατάφερε. Επιτέλους, το 2023 είναι η χρονιά που έμελλε να πιάσουμε στα χέρια μας το πρώτο πατίνι της εταιρείας με εργοστασιακή ανάρτηση και πρόκειται για το Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra! Πάμε να το δούμε…

Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra video review

Πριν συνεχίσετε παρακάτω, σας προτείνουμε να διαβάσετε κάποια (ή όλα) τα παλαιότερα reviews μας των πατινιών της Xiaomi. Όρεξη να’χετε καθώς στην σχετική κατηγορία θα βρείτε τα πάντα! Από τα πρώτα M365 και M365 Pro μέχρι τα Mi Scooter EssentialMi Scooter 1S και Mi Scooter Pro 2, το Mi Scooter 3 αλλά και το Scooter 4 Pro. Ακόμα και την “ειδική έκδοση” Mi Scooter Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team! Γιατί να το κάνετε αυτό; Πολύ απλά διότι και το Scooter 4 Ultra βασίζεται στη γνωστή και επιτυχημένη φιλοσοφία της Xiaomi, παρ’ότι πλέον διαφέρει σε πολλά σημεία από οποιδήποτε “πρόγονό” του…

Σημειώνουμε πως τα ηλεκτρικά πατίνια της Xiaomi διανέμονται στην Ελλάδα από την Info Quest Technologies και έρχονται με δύο (2) χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας. Η τιμή του 4 Ultra στην Ελλάδα είναι €1.099.

Κατασκευή και εμφάνιση

Η Xiaomi δεν πήρε απλά το Pro και του προσέθεσε αναρτήσεις. Έχουμε μια εντελώς νέα κατασκευή, αν και σχεδιαστικά διατηρεί το μινιμαλισμό και τις “γραμμές” που έχουμε συνηθίσει στα πατίνια της εταιρείας. Προσπάθησε να διατηρήσει το ίδιο μήκος και τα κατάφερε (120cm), ενώ παρά το ογκώδες σύστημα της εμπρός ανάρτησης, το ύψος αυξήθηκε μόλις 2 cm (126cm). Όταν το πατίνι αναδιπλώνεται, το ύψος μειώνεται στα 53,5cm και κάπως έτσι, ευτυχώς, το 4 Ultra παραμένει σχετικά compact. Τα χερούλια απέχουν 105cm από το deck και έτσι ακόμα και αναβάτες μεγαλύτερου ύψους μπορούν να οδηγήσουν με σχετική άνεση (έως 2 μέτρων). 

Ωστόσο, παρά το ελάχιστα μεγαλύτερο ύψος, αλλά και τη μεγαλύτερη μπαταρία, θεαματικά μεγαλύτερη είναι η απόσταση από το έδαφος, στα 14cm! Έτσι, πολύ δύσκολα θα “βρείτε” κάτω, ακόμα και σε μεγάλες ράμπες και σαμαράκια, κάτι που ανέκαθεν ήταν πρόβλημα με τα “χαμηλά” πατίνια. Ο αναβάτης βρίσκεται 21cm ψηλότερα από το έδαφος, για αυξημένη ορατότητα, χωρίς να χάνει ιδιαίτερα σε ευστάθεια και ευκολία χρήσης. Ναι, το “kick start” είναι λιγάκι πιο κουραστικό, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό.

Οι διαστάσεις μπορούν να διατηρηθούν “μαζεμένες”, αλλά το βάρος δεν κρύβεται. Με μεγαλύτερη μπαταρία, άλλα λάστιχα και τις αναρτήσεις του, το Xiaomi Scooter 4 Ultra είναι μακράν το πιο βαρύ πατίνι της εταιρείας μέχρι σήμερα. Το ζυγίσαμε στα 24,5 Kg, δηλαδή 7 περισσότερα από του 4 Pro και πλέον μπαίνει σε μια μεγαλύτερη κατηγορία, αναγκαστικά. Κάτι που θα αποθαρρύνει, μοιραία, τους χρήστες που είχαν συνηθίσει σε ένα ελαφρύ πατίνι που μπορούσαν να σηκώνουν εύκολα ή δύσκολα με το ένα χέρι. Πλέον αυτό είναι πολύ δύσκολο, αλλά κάπου κερδίζεις, κάπου χάνεις…

Φαρδύτερο είναι και το deck, στα 17cm, αλλά και μακρύτερο, στα 58cm. Μεγαλύτερο και το πλάτος του τιμονιού, στα 55cm, ώστε να προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα στο εμπρός σύστημα. Το πατίνι μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες έως 120 Kg (πρακτικά και βαρύτερους). Η αντιολισθητική επιφάνεια του deck είναι νέου τύπου και παραμένει… “sticky”, ενώ νέο είναι και το πλαϊνό stand, καλαίσθητο και παραλληλόγραμο, αν και εκ πρώτης όψεως δείχνει αδύναμο. Να σημειώσουμε οτι το 4 Ultra είναι στεγανό κατά IP55.

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι νέος, επίσης. Σηκώνετε την ασφάλεια και ανοίγετε το lock, ενώ θέλει ακόμα ένα “σηκωμα” για να απεμπλακεί εντελώς και να “σπάσει” η κολώνα του τιμονιού. Αντίστροφα γίνεται και το “ξεδίπλωμα”. Πρακτικά είναι πολύ στιβαρός, δεν έχει κανένα σημείο κόπωσης, είναι σχετικά εύκολος στη χρήση αλλά είναι και το μόνο σημείο πάνω στο πατίνι που παράγει θόρυβο ακόμα και από την πρώτη βόλτα. Η ασφάλεια “παίζει” ελαφρώς γύρω από τη θέση της, παράγοντας έναν μικρό, μεταλλικό ήχο, ιδίως στις λακκούβες. Είναι κρίμα γιατί το πατίνι είναι πλήρως αθόρυβο και με εξαιρετική αίσθηση κύλισης, οπότε με κάποια μικρή και απλή πατέντα θα μπορέσετε να εξαλείψετε και αυτό το θόρυβο. Από πλευράς αντοχής, κανένα παράπονο.

Τέλος, ένα σημείο που θέλει προσοχή είναι το πίσω φτερό. Λόγω της προέκτασής του προς τα κάτω (καθώς σε ορισμένες χώρες τα πατίνια χρειάζονται “πινακίδα κυκλοφορίας”, είναι εύκολο να “βρεί” και να πάθει ζημιά π.χ. κατεβαίνοντας από ένα μεγάλο σκαλοπάτι ή πεζοδρόμιο, αν δεν σηκώσετε το πατίνι στον αέρα. Λεπτομέρεια, αλλά πρέπει να την αναφέρουμε. Κατά τα άλλα το φτερό έχει μεταλλικές βάσεις εμπρός και πίσω και δεν είναι “προέκταση” του deck, όπως παλιότερα.

Ανάρτηση

Η μεγαλύτερη διαφορά του 4 Ultra σε σχέση με ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα από την Xiaomi, είναι οι αναρτήσεις του. Τόσο εμπρός, όσο και πίσω, έχουμε ένα νέο σύστημα απόσβεσης κραδασμών που δείχνει ποιοτικό και μελετημένο, ενώ όσο το σκεφτόμαστε, τόσο πιο εντυπωσιακό είναι που δεν μεγάλωσε το μήκος και το ύψος με την προσθήκη τους, ενώ μεγάλωσε και το deck. Κρίνοντάς το, φυσικά, ως ένα πατίνι κοντά στα €1.000, οι προσδοκίες μας ήταν περιορισμένες μεν, αλλά και αντίστοιχες αυτού που θα περιμέναμε από ένα ποιοτικό όχημα. Δηλαδή μια καλή απόσβεση κραδασμών, για μεγαλύτερο ride comfort, αλλά χωρίς να περιμένουμε “θαύματα”.

Αυτό είναι και το αποτέλεσμα με το Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra, του οποίου η ανάρτηση είναι καλύτερη από πολλών “b-brand” μοντέλων της ίδιας κατηγορίας, μελετημένη ώστε να εξυπηρετεί έναν αναβάτη 60 Kg αλλά και έναν των 120 Kg, σταθερή, χωρίς να τερματίζει και χωρίς να παράγει ενοχλητικούς θορύβους. Πλέον το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι αρκετά λιγότερο κουραστικό και επίπονο (όσοι οδηγείτε ακόμα πατίνι χωρίς ανάρτηση, καταλαβαίνετε) και ο φόβος για ανατροπή ακόμα μικρότερος, χάρη και στα ελαστικά.

Όπως προείπαμε, μην περιμένετε θαύματα. Παραμένει ένα πατίνι και μάλιστα “μικρής” κατηγορίας. Οι κραδασμοί είναι εκεί, δεν είναι σκούτερ, δεν είναι μοτοσυκλέτα. Αλλά είναι πολύ καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο πατίνι της Xiaomi και είναι αυτό που ζητούσαμε εδώ και χρόνια. Επειδή σίγουρα θα αναρωτηθείτε και το αν είναι καλύτερο από ένα πατίνι Xiaomi με aftermarket αναρτήσεις (π.χ. Monorim), η απάντηση είναι οτι είναι τουλάχιστον ισάξιο, αν όχι λίγο καλύτερο, σε απόσβεση κραδασμών, αλλά με μεγαλύτερη σταθερότητα, περισσότερη σαφήνεια στη συμπεριφορά του, πιο όμορφο -αισθητικά- αποτέλεσμα και χωρίς την υποψία θορύβου, τριγμού, κακής συναρμογής ή συναρμολόγησης. Εν τέλει, είναι προτιμότερο να πάρετε “έτοιμο” ένα 4 Ultra, απ’ότι π.χ. να πάρετε ένα 4 Pro και να προσθέσετε aftermarket αναρτήσεις, αφού και το κόστος θα φτάσει τα ίδια επίπεδα σίγουρα. 

Τροχοί και φρένα

Το Xiaomi 4 Pro “ξέφυγε” από τους τροχούς των 8,5″ και ήταν το πρώτο της Xiaomi με τροχούς 10″. Το 4 Ultra διατηρεί την ίδια διάμετρο (δεν υπάρχει λόγος και για κάτι μεγαλύτερο στην κατηγορία του, άλλωστε), αλλά με διαφορετικά ελαστικά. Έχουν διαστάσεις 250/64 και πρακτικά έχουν φάρδος 2,5″, από 2″ που είχαν αυτά του 4 Pro. Σαφώς πιο φαρδύ ελαστικό, λοιπόν, άρα και περισσότερη πρόσφυση αλλά και καλύτερη συμπεριφορά στους ελιγμούς. Η τεχνολογία DuraGel εξασφαλίζει οτι ακόμα και αν τρυπήσουν από κάποιο αιχμηρό αντικείμενο, θα διατηρήσουν τον αέρα τους (διαμέτρου έως 3,5mm σε βάθος έως 3,5mm, σύμφωνα με την εταιρεία). Μας ικανοποίησαν με την πρόσφυση και τη συμπεριφορά τους και οι προτεινόμενες πιέσεις είναι 40-45 psi.

Οι μεγάλες αλλαγές συνεχίζονται, στον τομέα των φρένων. Αυτή τη φορά, ωστόσο, δεν είναι για το καλύτερο, αφού δισκόφρενο δεν υπάρχει πουθενά πάνω στο 4 Ultra. Ο ηλεκτροκινητήρας επιτέλους μεταφέρθηκε στο πίσω μέρος, καθιστώντας το πρώτο “πισωκίνητο” πατίνι της Xiaomi. Από κάποια ισχύ και πάνω, η κίνηση μόνο εμπρός είναι επικίνδυνη, σε ολισθηρό ή/και βρεγμένο οδόστρωμα. Έτσι, το μοτέρ βρίσκεται στον πίσω τροχό και εκεί δεν τοποθετήθηκε κανενός είδους μηχανικό φρένο. Έτσι, δεν μπορούσε να μπει δισκόφρενο στο εμπρός, χάριν κατανομής πέδησης. Τοποθετήθηκε ένα ταμπούρο (drum brake), το οποίο ίσως να χρειάζεται και μια βασική ρύθμιση, μόλις βγάλετε το πατίνι από το κουτί. Είναι σχεδιασμένο ώστε να μην ασκεί υπερβολική δύναμη εμπρός, για αποφυγή μπλοκαρίσματος του τροχού. Ακόμα κι αν πατήσετε τέρμα τη μανέτα, λοιπόν, δεν θα μπλοκάρει, έστω κι αν βρίσκεστε σε ολισθηρό οδόστρωμα (πλην ακραίων καταστάσεων).

Για να ισορροπήσει την κατάσταση, η Xiaomi ενίσχυσε αρκετά το e-brake στον πίσω τροχό. Αυτό φαίνεται από το πρώτο δυνατό πάτημα της μανέτας, αφού σε μέτριο προς κακό οδόστρωμα, ο πίσω τροχός… μπλοκάρει, αποκλειστικά χάρη στο e-brake! Όσοι αρέσκεστε στο “ισχυρό” KERS για τις κατηφόρες και γενικά την επιβράδυνση, θα το ευχαριστηθείτε σίγουρα. Στην πράξη, σε καλή άσφαλτο και μικρές κλίσεις η απόσταση ακινητοποίησης από τα 25 Km/h είναι ικανοποιητική. Η αδυναμία των φρένων φαίνεται κυρίως σε έντονες κατηφορικές κλίσεις, ειδικά αν επιτρέψετε στο πατίνι να αναπτύξει ταχύτητες άνω των 30 Km/h. Εκεί πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης, αφού ταμπούρο και e-brake δεν αρκούν. Κοινώς, προσοχή.

Ισχύς και επιδόσεις

Μαζί με όλα τα παραπάνω, το 4 Ultra έπρεπε να έχει και μεγαλύτερη ισχύ. Σε ένα γενναίο (για τα δεδομένα της Xiaomi) άλμα, το Ultra αποδίδει 500W nominal ισχύος και 940W peak. Χάριν σύγκρισης, το 4 Pro ήταν στα 350/700W αντίστοιχα. Σχεδόν 1.000W ισχύος είναι αρκετά να κινήσουν αξιοπρεπώς τον τυπικό αναβάτη, ακόμα και σε περιοχές με έντονες ανηφόρες, κάτι που φάνηκε στις δοκιμές μας.

Η Xiaomi ανακοινώνει 5-25 Km/h σε 4″. Δεν το επαληθεύσαμε καθώς μικρή σημασία θα είχε, το πατίνι όντως επιταχύνει άμεσα και φτάνει την τελική του ταχύτητα. Η εταιρεία, επίσης, ανακοινώνει άνοδο σε κλίση έως 25%, έστω και οριακά, με αναβάτη 75 Km/h. Με το 4 Pro είχαμε ανέβη οριακά σε κλίση 15%, ενώ η εταιρεία ανακοίνωνε έως 20%. Κάτι αντίστοιχο συνέβη με το 4 Ultra, αφού έστω και οριακά, μας ανέβασε σε κλίση 20%!

Είναι εντυπωσιακό για την ισχύ του καθώς άλλα πατίνια της αγοράς με αντίστοιχη ισχύ συνήθως “μένουν” σε τέτοιες ανηφόρες, παρ’ότι ξεκινούν… υποσχόμενα. Κλίση 20% είναι από τις μεγαλύτερες που μπορείτε να βρείτε στην καθημερινότητά σας και πλέον θα ξέρετε ότι δεν είναι απαγορευτική. Σημειώνουμε οτι η δοκιμή μας έγινε με 80% μπαταρία (αντί του 95-100% που έχουμε συνήθως, στη συγκεκριμένη ανηφόρα δοκιμής). Σε κλίση 10-12% το 4 Ultra θα ανέβει με περίπου 15 Km/h και σε κλίσεις έως 7-8% μπορεί να διατηρήσει σχετικά εύκολα την τελική του ταχύτητα.

Αυτονομία και φόρτιση

Έχοντας αναφέρει ήδη αρκετές, μεγάλες αλλαγές του Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra σε σχέση με τους προκατόχους του, πάμε και στην τελευταία. Είναι το πρώτο 48V ηλεκτρικό πατίνι της Xiaomi, αφού όλα τα μοντέλα της μέχρι σήμερα ήταν 36V. Η μπαταρία του έχει τάση 48V και χωρητικότητα 596Wh (12,75Ah), μεγαλύτερη κατά 30%+ σε σχέση με το 4 Pro. Η Xiaomi ανακοινώνει έως 70 Km αυτονομίας, κάτι που ακούγεται αρκετά ρεαλιστικό. Το δοκιμάσαμε στην πράξη εννοείται, σε μικτή διαδρομή με πολλές ανηφόρες, κατηφόρες και flat κομμάτια, διαρκώς στο S+ mode και “τέρμα” γκάζι. Το αποτέλεσμα ήταν 45 Km με μια φόρτιση, τα οποία μας ικανοποίησαν. Σε πιο flat πόλεις τα 55-60 Km θα έρθουν εύκολα, ενώ με χρήση D/S mode θα δείτε και τα 70 που υπόσχεται η εταιρεία.

Νέος και ο φορτιστής, προφανώς, με ισχύ 120W (rated) και ένταση εξόδου 2,3A. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πάνω στη διαγώνιο του σασί, όπως στο 4 Pro. Στην πράξη είδαμε 141W peak ισχύος από τον φορτιστή, στον μετρητή μας, ενώ μια πλήρης φόρτιση απαίτησε 5 ώρες και 50 λεπτά. Απαιτήθηκαν 0,7 kWh ενέργειας περίπου, άρα το κόστος χρήσης ανέρχεται ρεαλιστικά περίπου στα €0,25-0,3/100 Km.

Φώτα, οθόνη, app

Το εμπρός φως είναι ένα projector LED, το οποίο όμως για πρώτη φορά (άλλη μια “πρωτιά) φεύγει μπροστά από το dash και κατεβαίνει χαμηλότερα στο τιμόνι. Η δέσμη του είναι η γνωστή “κούπα” και φωτίζει επαρκώς από 2 έως 10 μέτρα μπροστά από το πατίνι, περίπου. Μόνο μας “παραπάνο” η ισχύς του και το ψυχρό φως, αφού το περιμέναμε ανώτερο σε απόδοση. Σε σκοτεινούς δρόμους, όμως, κάνει τη δουλειά. Το πίσω φως είναι μεγάλο, οβάλ, αλλά πλέον σε οριζόντια διάταξη και όχι κατακόρυφη. Είναι πολύ ισχυρό και ορατό το βράδυ με άνεση.

Νέα ακόμα και η οθόνη, αν και καλύπτεται από το γνωστό πλαστικό “τζαμάκι”, το οποίο αντανακλά το φως έντονα και γρατζουνιέται σχετικά εύκολα. Τα λευκά ψηφία της LCD οθόνης εξασφαλίζουν οτι θα βλέπετε σίγουρα τουλάχιστον την ταχύτητα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Με το που ενεργοποιήσετε το πατίνι για πρώτη φορά, θυμίζουμε οτι θα παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο και θα πρέπει να το συνδέσετε με το Mi Home app και να παρακολουθήσετε ένα ενημερωτικό video, για να μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε. Αυτή τη φορά, όμως, θα δείτε και κάτι νέο. Ένα εικονίδιο “χαμηλής πίεσης ελαστικών” στην οθόνη! Όχι, δεν υπάρχουν αισθητήρες πίεσης στις βαλβίδες του 4 Ultra (αν και θα ήταν μια ωραία προσθήκη). Απλώς η εφαρμογή μπορεί να σας υπενθυμίζει να ελέγξετε τον αέρα στα ελαστικά κάθε τόσο, αν το θέλετε, ώστε να μην το ξεχνάτε. Μπορείτε να ορίσετε το χρονικό διάστημα μεταξύ ελέγχων μέσω του app. Το app είναι απλό, χρηστικό και παρέχει βασικές ρυθμίσεις και πληροφορίες, ενώ διατηρεί και αρχείο με τις διαδρομές σας (απόσταση, μέση ταχύτητα κ.λπ.). Επίσης μπορείτε να δείτε και την υπολοιπόμενη αυτονομία σας (με βάση τη στάθμη της μπαταρίας και πάντα με το 100% να αντίστοιχει σε 70 Km, αρά μην την εμπιστεύεστε πλήρως).

Συμπέρασμα

Πριν 13 μήνες γράφαμε για το 4 Pro το εξής: “Το μόνο που μένει για την επόμενη γενιά, πλέον, είναι μεγαλύτερη ισχύς και φυσικά, αναρτήσεις…”. Το Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra έφερε, επιτέλους, τις ζητούμενες αλλαγές αλλά και ακόμα περισσότερες, με μεγαλύτερη μπαταρία, 48V λειτουργία, νέα modes και λειτουργίες, οπίσθια κίνηση, σχεδόν όλα όσα θα θέλαμε, με μειονέκτημα το μεγαλύτερο βάρος και τα κάπως υποδέεστερα φρένα. Οι λάτρεις των πατινιών της Xiaomi θα το απολαύσετε στο έπακρο και οι υπόλοιποι, όσοι αναζητάτε ένα άνετο, ποιοτικό και με καλή αυτονομία πατίνι κοντά στα €1.000, μόλις βρήκατε μια εξαιρετική εναλλακτική πρόταση, αν η ισχύς του σας καλύπτει.

Βρείτε το Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra στο Xiaomi Store Greece και σε όλο το επίσημο δίκτυο διανομής της Info Quest Technologies.

Xiaomi Scooter 4 Ultra photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.