Τα ηλεκτρικά σκούτερ έχουν αποδείξει την αξία τους στο αστικό (και υπεραστικό, υπό προϋποθέσεις) περιβάλλον ενώ ειδικά για την κατηγορία των επαγγελματιών διανομέων, τα οφέλη μπορούν να είναι σημαντικά. Ωστόσο, ένα από τα “αγκάθια”, για επαγγελματική χρήση ή αναψυχή, παραμένει η αυτονομία. Το πρόβλημα λύνουν μοντέλα με πολύ μεγάλη μπαταρία (ή δύο σχετικά μεγάλες), όπως και το νέο EMW Lucking Pro, που έφτασε στα χέρια μας για δοκιμή! Πάμε να το δούμε…

EMW Lucking Pro video review

Την EMW μάλλον την γνωρίζετε καθώς είναι από τις πρώτες εταιρείες που έφεραν ηλεκτρικά σκούτερ στην Ελλάδα, από το 2012, ενώ σας έχουμε παρουσιάσει μοντέλα της και στο παρελθόν, όπως το Boost και το GO4. Το Lucking Pro, βέβαια, ανήκει στη νέα γενιά σκούτερ της εταιρείας και μπορείτε να το βρείτε σε έκδοση με 1 ή 2 μπαταρίες, αλλά και στην εκδοχή Lucking Basic με περιοριστή στα 45 Km/h και οδήγηση με άδεια μοτοποδηλάτου (L1e, AM, 50cc), ξανά με 1 ή 2 μπαταρίες. Θυμίζουμε οτι η extra μπαταρία επιδοτείται με €300 επιπλέον από το Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, άρα είτε επιλέξετε το Lucking Pro, είτε το Lucking Basic, η “λογική” επιλογή είναι η Dual Battery εκδοχή του.

Η EMW διαθέτει πλέον και νέα έκθεση-σερβις στην οδό Αναγεννήσεως 30, στη Μεταμόρφωση, όπου θα βρείτε και το Lucking Pro διαθέσιμο για test ride. Να σημειώσουμε οτι η εταιρεία προσφέρει 3 έτη εγγύησης για τη μπαταρία και το μοτέρ, 5 έτη για το σασί και τη βαφή και 1 έτος για τα λοιπά ηλεκτρικά μέρη του.

Εμφάνιση, κατασκευή

Το EMW Lucking Pro είναι ένα μικρομεσαίου μεγέθους σκούτερ, κατηγορίας L3e (125cc). Έχει μήκος περίπου 1,9m και το μεταξόνιο να πλησιάζει τα 1,35m. Το βάρος του ανέρχεται στα 135 Κg μαζί με τις δύο μπαταρίες (16,5 Kg έκαστη) και μπορεί να υποστηρίξει συνολικά έως 200 Kg. Το είχαμε στα χέρια μας σε μαύρο ματ χρώμα αλλά είναι διαθέσιμο και σε λαδί ματ. Η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά καλή, στα 18cm περίπου, οπότε δεν θα “βρείτε” εύκολα κάτω παρά τους τροχούς των 12″.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν, φυσικά, τα LED φανάρια εμπρός και πίσω, κυρίως το πίσω με το ιδιαίτερο σχήμα του, αλλά και το εμπρός, ευμεγέθες DRL. Με μια γρήγορη ματιά, επίσης, ξεχωρίζει η στιβαρή, μεταλλική σχάρα με ελατήριο εμπρός, η άνετη σέλα δύο θέσεων με συνδυασμό δέρματος-υφάσματος και η μπαγκαζιέρα πάνω στην πίσω σχάρα, που έρχεται ως δώρο μαζί με το σκούτερ. Η μπαγκαζιέρα χωράει και full-face κράνος, έστω οριακά, ή άνετα ένα jet κράνος μαζί με κάποια μικροαντικείμενα και έχει πολύ ωραία, δερμάτινη επένδυση, εσωτερικά.

Το deck έχει ικανοποιητική απόσταση από τη σέλα και έτσι δεν λυγίζουν τα γόνατα ενός μεγαλόσωμου αναβάτη, ενώ και σαν μέγεθος επιφάνειας, μας υπερ-κάλυψε. Μπορείτε να τοποθετήσετε αντικείμενα, έχετε χώρο για τα πόδια σας και η εργονομία, ειδικά για τους επαγγελματίες, είναι το Α και το Ω. Αξίζει να σημειωθεί οτι υπάρχει και δερμάτινη “πλάτη” στην μπαγκαζιέρα για να αναπαύεται ο συν-αναβάτης. Στους μικροχώρους συμπεριλαμβάνεται ένα μικρό ντουλαπάκι χαμηλά, εμπρός από τα πόδια σας, όπου κρύβεται και μια διαγνωστική θύρα, αλλά ο ωφέλιμος χώρος του είναι πολύ μικρός. Κάτω από τη σέλα υπάρχουν μόνο οι υποδοχές για τις δύο μπαταρίες, αν και σε περίπτωση που έχετε μόνο την μια, μένει χώρος για μικροαντικείμενα.

Το μόνο μας “παράπονο” προήλθε από ορισμένα τριξίματα από τα πλαστικά του σκούτερ και την μπαγκαζιέρα, που ομολογουμένως δεν επηρεάζουν την λειτουργία, αλλά ήταν υπαρκτά και σε ορισμένες περιπτώσεις, έντονα. Κάποιοι χρήστες αδιαφορούν γι’αυτό, κάποιοι ίσως το θεωρούν πιο σημαντικό στο νέο τους σκούτερ.

Συμπεριφορά, άνεση, φρένα

Οι τροχοί του EMW Lucking Pro είναι 12″, με καλαίσθητη ζάντα εμπρός, ενώ η πίσω δεν διακρίνεται ιδιαίτερα λόγω του side motor. Τα ελαστικά (tubeless με anti-puncture προστασία) είναι 120/70-12 και είναι της YuanXing. Αν και η διάμετρος των ζαντών είναι τυπική για ηλεκτρικό σκούτερ, αυτό δεν σημαίνει οτι δεν θα θέλαμε να δούμε 14″ τροχούς στο μέλλον. Η πρόσφυσή τους μας κάλυψε και το σκούτερ ήταν σταθερό μέχρι και τα 80 (πραγματικά) Km/h, ενώ από εκεί και πάνω αποκτούσε μια μικρή ασάφεια, χωρίς όμως να χάνουμε την αίσθηση της ασφάλειας. Προφανώς δεν έχει σχεδιαστεί για πίεση στις στροφές και hardcore χρήση, αλλά για commuting και μεταφορά φορτίου, συνεπώς καλυφθήκαμε από το spec του.

Από πλευράς πέδησης, έχουμε υδραυλικά δισκόφρενα 220mm εμπρός και 200mm πίσω, με CBS. Το CBS εξασφαλίζει οτι σε φρενάρισμα “πανικού” με την αριστερή μανέτα (πίσω φρένο), μέρος της πίεσης πάει και στην εμπρός δαγκάνα, για αποτελεσματικότερο φρενάρισμα. Η αίσθηση στις μανέτες ήταν καλή και γενικά μείναμε ικανοποιημένοι από την απόδοσή τους, αν και πρακτικά η αναγεννητική πέδηση (e-brake) είναι ελάχιστη έως μηδενική.

Στον τομέα της απόσβεσης κραδασμών, έχουμε τηλεσκοπικό πηρούνι εμπρός και δύο  αμορτισέρ με ελατήρια πίσω. Ο συνδυασμός αυτός είναι τυπικός και χωρίς να διεκδικεί… δάφνες, κάνει βασική απόσβεση κραδασμών στους κακούς δρόμους της πόλης, ενώ σημαντικά βοηθά και πολύ άνετη σέλα. Ίσως με πολύ βαρύ αναβάτη και πολύωρη χρήση να κουράζουν λίγο σε δρόμους με κακοτεχνίες, αλλά γενικώς είμαστε “αυστηροί” με όλα τα σκούτερ στον τομέα της άνεσης, συνεπώς υπό κανονικές συνθήκες θα είστε ΟΚ.

Φώτα, οθόνη, λειτουργίες

Από πλευράς απόδοσης φώτων, το εμπρός LED σώμα βρίσκεται στο τιμόνι, άρα στοχεύει όπου “κοιτάει” αυτό. Η μεγάλη σκάλα στοχεύει σε μεγάλη απόσταση και έχει ευρεία δέσμη, έτσι καλύπτει άνετα όλο το πλάτος του οδοστρώματος, κάτι που πάντα μας ικανοποιεί, όταν συμβαίνει. Η μεγάλη σκάλα βρίσκεται ακριβώς από πάνω, και στοχεύει κεντρικά και μακριά, μας κάλυψε επίσης με άνεση, ενώ το μόνο που μας έλειψε από τον διακόπτη είναι η δυνατότητα “σινιάλου”. Το LED DRL είναι όμορφο αλλά πρακτικά δεν θα το αντιληφθείτε σε χρήση, ενώ τα φλας εμπρός είναι ευκρινή μέρα και νύχτα. Στο πίσω μέρος, το φανάρι είναι κάπως μικρότερο από το αναμενόμενο και η μπαγκαζιέρα από πάνω του δεν βοηθά στο να αναδειχθεί. Τα φλας του είναι λεπτά και κάθετα, αλλά ευκρινή μέρα και νύχτα. Το πίσω φως του φρένου θα το θέλαμε λίγο ισχυρότερο.

Η οθόνη είναι monochrome, κανονικού προς μεγάλου μεγέθους, τετράγωνη, LCD, με μαύρο φόντο. Είναι ευκρινής μέρα και νύχτα, ακόμα και υπό έντονο φωτισμό, χωρίς έντονη αντανάκλαση του φωτός. Οι βασικές και σημαντικές ενδείξεις είναι εύκολα ορατές, δηλαδή η ταχύτητα, οι στάθμες των δύο μπαταριών και το στροφόμετρο αλλά και το trip. Οι δευτερεύουσες ενδείξεις βρίσκονται εκατέρωθεν της οθόνης, μέσα στο πλαίσιό της, αποτελούνται από έγχρωμα LEDs αλλά την ημέρα δεν διακρίνονται πολύ εύκολα (π.χ. μεγάλη σκάλα, φλας κ.λπ.).

Ο συναγερμός είναι μέτριας έντασης και ικανοποιητικής ευαισθησίας και μπορείτε να λειτουργήσετε το σκούτερ είτε με το κλασικό κλειδί, είτε με το τηλεχειριστήριο, με keyless entry. Γενικά ικανοποιητική η λειτουργία του και πρακτικό το keyless entry, το οποίο λειτουργεί απλώς πλησιάζοντας το σκούτερ, χωρίς να μας δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα.

Τα χειριστήρια στο τιμόνι περιλαμβάνουν αλάρμ, πλήκτρο αλλαγής mode, φλας, κόρνα, όπισθεν και “ανάφλεξη” (ready mode). Τέλος, αν και δεν είναι ορατό εκ πρώτης όψεος, υπάρχει Cruise Control! Πρέπει να κρατήσετε πατημένο το πλήκτρο ανάφλεξης (κάτω) για να ενεργοποιηθεί.

Τα πλήκτρα φωτίζονται μπλε, περιμετρικά, κάτι εντυπωσιακό και χρήσιμο το βράδυ. Εργονομικά, ωστόσο, είναι τοποθετημένα λίγο πιο μακριά από τα χέρια μας, απ’ότι θα έπρεπε. Ειδικά τα πλήκτρα στα αριστερά, δηλαδή το φλας και η κόρνα, αυτά που χρησιμοποιούνται συχνότερα όλων, θα υποχρεώσουν τους περισσότερους αναβάτες να τεντώσουν πολύ τον αντιχειρά τους για να τα φτάσουν, ίσως αφήνοντας για λίγο τη μανέτα του φρένου. Το πλήκτρο της όπισθεν και του mode, από την άλλη, είναι σε πολύ βολική θέση.

Ισχύς και επιδόσεις

Σε ένα τέτοιο σκούτερ χρειάζεται και μια ικανοποιητική ισχύς για επιτάχυνση με φορτίο, υψηλές ταχύτητες και χρήση σε μεγάλες κλίσεις. Τα 7.800W που αναφέρει η EMW αντίστοιχούν σε 10,5 ίππους (peak) και κρίνονται αρκετά για τους περισσότερους αναβάτες που θέλουν επιδόσεις “125”. Ο ηλεκτροκινητήρας της γνωστής QS είναι side-mounted, με εσωτερικό γρανάζωμα για μείωση της περιστροφής. Είναι σχετικά αθόρυβος (με εξαίρεση ένα υψίσυχνο ήχο υπό φορτίο μετά τα 60 Km/h) και φυσικά δεν έχει ιμάντα/καδένα για μετάδοση της κίνησης, αλλά χρειάζεται αλλαγή βαλβολίνης μέσα στα πρώτα 500 Km και έπειτα κάθε 5.000 Km. Το κόστος μικρό και η διαδικασία εύκολη, ώστε να μπορείτε να την κάνετε μόνοι σας.

Υπάρχουν 3 modes λειτουργίας. Στο 1ο η ταχύτητα φθάνει περίπου τα 45 Km/h και η ισχύς είναι περιορισμένη, ενώ το 2ο και το 3ο είναι τα ταχύτερα και ισχυρότερα modes. Γενικά το σκούτερ ξεκινά ομαλά και σβέλτα από στάση, ενώ από πλευράς επιτάχυνσης μετρήσαμε περίπου 2,5″ για το 0-30 Km/h, 5″ για το 0-50 Km/h και 10,5″ για το 0-70 Km/h, επιδόσεις ικανοποιητικές για την κατηγορία. Σε ανηφόρα με κλίση 20% το Lucking Pro ανεβαίνει με περίπου 40 Km/h, με αναβάτη 75 Kg και μπαταρίες στο 90%.

Δεν παρατηρήσαμε ιδιαίτερη πτώση ισχύος με χαμηλή στάθμη μπαταριών, μέχρι και το 10% περίπου, το οποίο μπαίνει στα θετικά. Επιπλέον να σημειώσουμε οτι ακόμα και με μια μπαταρία συνδεδεμένη, η πτώση της απόδοσης είναι μικρή.

Όσον για την μέγιστη ταχύτητα, σε flat κομμάτια θα δείτε 100 Km/h στο κοντέρ και σε κατηφόρα μέχρι 105 Km/h. Ωστόσο το κοντέρ “κλέβει” και έτσι η πραγματική μέγιστη ταχύτητα είναι 90 και 95 Km/h αντίστοιχα.

Αυτονομία

Πάμε και στην αυτονομία, ένα από τα πιο “δυνατά” χαρακτηριστικά του σκούτερ της EMW. Κάτω από τη σέλα, λοιπόν, θα βρείτε δύο μπαταρίες των 72V-40Ah έκαστη. Συνολικά 80Ah και 5,76 KWh, μια χωρητικότητα που αμέσως μας προϊδεάζει για πολλά Km αυτονομίας. Κάθε μπαταρία έχει τη δική της φίσα με ασφάλεια και ζυγίζει 16,5 Kg, με μεταλλικό, στρογγυλό χερούλι για να την μεταφέρετε. Η μεταφορά δεν είναι δύσκολη αλλά όταν μιλάμε για 16,5 Κg σε κάθε χέρι, σίγουρα θα χρειαστείτε… μπράτσα.

Εδώ να σημειώσουμε οτι οι μπαταρίες προφανώς λειτουργούν σε σειρά, δηλαδή αθροίζονται οι Ah τους, ενώ εκφορτίζονται ταυτόχρονα κατά τη χρήση. Αυτό σημαίνει οτι το σκούτερ μπορεί να λειτουργήσει και με μια μπαταρία (όπως συμβαίνει στην single battery έκδοση), απλώς με λίγο μειωμένη απόδοση. Προσοχή, όμως! Αν για οποιονδήποτε λόγο η στάθμη των μπαταριών διαφέρει πάνω από 10% (π.χ. η μια είναι 100% φορτισμένη και η άλλη 50%), η εταιρεία προειδοποιεί να μην ενεργοποιείτε το Mode 3 ισχύος (και δικαίως). Γενικώς είναι καλό να αποφεύγετε την ανισορροπία μεταξύ των δύο μπαταριών, εκτός αν δεν γίνεται αλλιώς. Και πάλι τότε θα πρέπει να κινείτε το σκούτερ πιο ήπια όσον αφορά το “γκάζι”.

Η EMW ανακοινώνει αυτονομία έως 180-200 Km, με τις δύο μπαταρίες. Φυσικά αυτό αναφέρεται σε ήπια κίνηση και καλές συνθήκες, ενώ οι δικές μας δοκιμές γίνονται πάντα χωρίς… αυτοσυγκράτηση, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά. Όπως πάντα, επιδιώξαμε δοκιμή σε μικτές συνθήκες, με κίνηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες και συχνότερα με 50-60 Km/h. Δεν αποφύγαμε τις μεγάλες ανηφόρες, εννοείται, ενώ όλα έγιναν με 25 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασία περιβάλλοντος και 75 Kg αναβάτη, χωρίς επιπλέον φορτίο. Το σκούτερ “έμεινε” σχεδόν στα 130 Km και αυτή είναι μια ρεαλιστική αυτονομία με μόνιμη χρήση του Mode 3, σε μικτές συνθήκες. Σίγουρα αν κινείστε εντός πόλης με χαμηλότερες ταχύτητες (τυπική μέση ταχύτητα στην Αθήνα είναι κατά μέσο όρο τα 30 Km/h, για παράδειγμα), θα πετύχετε άνετα πάνω από 160-170 Km αυτονομίας, καθώς οι υψηλές ταχύτητες (>60 Km/h) είναι αυτές που καταναλώνουν πολλή ενέργεια. Με ήπια χρήση και ταχύτητες έως 50 Km/h, θα πετύχετε και τα 180-200 Km που ανακοινώνονται.

Φόρτιση

Μαζί με το EMW Lucking Pro παίρνετε έναν φορτιστή 8A, σχετικά μικρού μεγέθους και βάρος, άρα εύκολα μεταφερόμενος παντού. Έχει ενεργό σύστημα ψύξης το οποίο ευτυχώς δεν είναι πολύ θορυβώδες και επίσης, δεν θερμαίνεται ιδιαίτερα κατά την φόρτιση.

Με τον φορτιστή αυτό, κάθε μπαταρία θέλει λίγο πάνω από 5 ώρες για να επαναφορτιστεί πλήρως. Αν τις επαναφορτίζετε πάνω στο σκούτερ, αυτό γίνεται μέσω της κεντρικής υποδοχής που θα βρείτε στο σώμα του. Απλώς κουμπώνετε τον φορτιστή και τον αφήνετε να κάνει τη δουλειά του. Αν αφαιρείτε τις μπαταρίες, αυτές επαναφορτίζονται ξεχωριστά, δηλαδή αφού ολοκληρωθεί η φόρτιση της πρώτης, πρέπει να συνδέσετε την δεύτερη.

Συμπέρασμα

Το EMW Lucking Pro είναι μια δυνατή επιστροφή της εταιρείας στην κατηγορία των L3e ηλεκτρικών σκούτερ με ένα own-brand μοντέλο, στοχεύοντας σε αυτά που ζητά ο μέσος χρήστης αυτή τη στιγμή. Ικανοποιητική ισχύ, αυτονομία που να ξεπερνά με άνεση τα 100 Km για καθημερινή “βαριά” χρήση και συνοδευτικά χαρακτηριστικά που εξυπηρετούν τον commuter αλλά και τον επαγγελματία, χωρίς το κόστος να εκτοξεύεται. Αν συνυπολογίσουμε και τα 3 έτη εγγύησης για τα νευραλγικά του τμήματα (μπαταρία και μοτέρ), πρόκειται για μια πρόταση που αξίζει να είναι στη λίστα σας, στην κατηγορία αυτή!

EMW Lucking Pro photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.