Το e-motorsport (όπου “e” ίσον “electric”, για να μη το συγχέουμε με τους gaming διαγωνισμούς) αναμένεται να ανθήσει τα επόμενα χρόνια. Ήδη η Formula E έχει ξεπεράσει τη μισή δεκαετία ζωής, βλέπουμε ηλεκτρικά off-road rally cars, ακόμα και αγωνιστικά ηλεκτρικά πατίνια! Πριν λίγο, λοιπόν, η FIA ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας νέας κλάσης ηλεκτρικών GT αγωνιστικών!
Η νέα κλάση θα ενσωματώνει καινοτομίες και δυνατότητες που δεν έχουμε ξαναδεί σε πρωταθλήματα EVs. Ημερομηνία δεν έχει ανακοινωθεί για την έναρξή της αλλά ξέρουμε ήδη αρκετές λεπτομέρειες. Τα ηλεκτρικά GT θα επιτρέψουν την εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών. Επιπλέον, στα pit stops θα γίνεται υπερ-ταχεία φόρτιση των οχημάτων. Τόσο δικίνητα, όσο και τετρακίνητα μοντέλα θα επιτρέπονται, όπως και το torque vectoring ως βοήθημα.
Τα ηλεκτρικά GT θα έχουν αντίστοιχες επιδόσεις με τα υπάρχοντα GT3 “τέρατα”. Τουλάχιστον από πλευράς γυρολόγιου. Γιατί σίγουρα θα είναι ανώτερα κατά την επιτάχυνση και τα qualifying sessions σε σχέση με τα GT3! Θα αγωνίζονται σε γνωστές πίστες και στο πλήρες μήκος τους. Στόχος αυτής της κλάσης είναι, σύμφωνα με την FIA, να αναπτυχθεί η τεχνολογία των μπαταριών και της ταχείας φόρτισης μέσω των αγώνων, ώστε οι βελτιώσεις να “περάσουν” και στα μοντέλα ευρείας παραγωγής.
Tech Specs
Οι κατασκευστές θα μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους battery layouts με στοιχεία ιόντων Λιθίου, τα οποία θα παρέχει η Saft, θυγατρική της Total. Η ίδια εταιρεία προμηθεύει τις μπαταρίες για το Peugeot LeMans hypercar που θα ντεμπουτάρει στο World Endurance Championship του 2022. Η τεχνολογία της Saft θα επιτρέπει ταχεία φόρτιση 700kW και οι μπαταρίες θα φτάνουν στο 60% μέσα σε λίγα λεπτά. Όσο για το σασί, οι κατασκευαστές θα μπορούν να αναπτύξουν ένα από την αρχή, για χρήση ως EV, ή να προσαρμόσουν ηλεκτρικά μέρη σε ένα υπάρχον GT3 αυτοκίνητο. Η δεύτερη επιλογή θα είναι και η πιο οικονομική, φυσικά.
Η μέγιστη ισχύς που θα επιτρέπεται θα αγγίζει τους 575 ίππους και το βάρος των οχημάτων θα κυμαίνεται μεταξύ 1.490 και 1.530 Kg. Θα επιτρέπονται δύο ή τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και η μέγιστη χωρητικότητα της μπαταρίας θα είναι 87 kWh. Έτσι, τα pit stops θα είναι μάλλον συχνά…
Αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες για το νέο πρωτάθλημα εντός του Μαϊου.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Autosport