Τι κοινό έχουν το ID.3, το πρώτο compact ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, το ID.4, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα ως “World Car of the Year” για το 2021 και το ID.4 GTX, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της μάρκας; Όλα διαθέτουν τεχνολογία αιχμής στο σύστημα μπαταριών υψηλής τάσης, το οποίο κατασκευάζεται στο Braunschweig της Γερμανίας, από τη Volkswagen Group Components. Υψηλός βαθμός ενεργειακής απόδοσης, μεγάλη αυτονομία, εξαιρετική ασφάλεια και γρήγορη φόρτιση, τα βασικά χαρακτηριστικά αυτών των μπαταριών. Η ζήτηση για ελκυστικά και προσιτά ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) είναι τόσο υψηλή, που το εργοστάσιο επέκτεινε πρόσφατα την παραγωγή σε έως και 500.000 μπαταρίες το χρόνο.

Με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες να αναμένεται να εκτιναχθεί τα επόμενα χρόνια, το Volkswagen Group επενδύει 500 εκατομ. € στη σουηδική Northvolt AB, συνέταιρο του Group στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Πλέον, το Group κατέχει ποσοστό περίπου 20% στην εταιρεία, η οποία ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει την ετήσια παραγωγή μπαταριών από 40 GWh σε 60 GWh, αύξηση 50% του στρατηγικού στόχου που είχε ανακοινώσει το Group νωρίτερα στο έτος.

Με αφορμή αυτή την επένδυση, ακολουθούν πέντε σημεία-κλειδιά για τις μπαταρίες των ID. μοντέλων:

Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρίας από 45 kWh έως 77 kWh. Εξασφαλίζει αυτονομία στο ID.3 από 352 χλμ., με την πιο μικρή μπαταρία των 45 kWh έως 549 χλμ. με την πιο μεγάλη, των 77 kWh, με μία μόνο φόρτιση. Για το ID.4 τα νούμερα είναι αντίστοιχα 346 χλμ. και 522 χλμ. ενώ για το πιο σπορ ID.4 GTX που θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι, η αυτονομία λόγω τετρακίνησης είναι 480 χλμ..

Iσχύς από 107 kW (150 PS) έως 150 kW (204 PS). Αξίζει να θυμάται κάποιος ότι ο κινητήρας ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να αποδώσει μόνο όση ισχύ παρέχει η μπαταρία. Τα τρία ID. μοντέλα προσφέρουν ισχυρές υλοποιήσεις, κατάλληλες για κάθε απαίτηση.

Battery production unit for the e-Golf.

Χαμηλή τοποθέτηση, εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή και αδιαπραγμάτευτη ασφάλεια. Το χαμηλά τοποθετημένο για ιδανική κατανομή βάρους σύστημα μπαταρίας των ID., έχει μεταβλητή σχεδίαση. Αποτελείται από modules που το καθένα περιέχει 24 στοιχεία (cells) με ένα εύκαμπτο αλουμινένιο εξωτερικό περίβλημα. Η μπαταρία 45 kWh περιέχει επτά modules, η μπαταρία 52 kWh οκτώ, η μπαταρία 58 kWh εννέα ενώ αυτή των 77 kWh αποτελείται από δώδεκα modules. Το μήκος της μπαταρίας κυμαίνεται από 1,42 έως 1,82 μέτρα, το πλάτος είναι 1,45 μ. ενώ το ύψος 14 εκ.. Το βάρος ποικίλλει από 320 έως 500 κιλά. Ειδικοί αισθητήρες παρακολουθούν την τάση και τη θερμοκρασία, ρυθμίζεται αυτόματα η όποια απόκλιση στην χωρητικότητα των μεμονωμένων στοιχείων, ενώ σύστημα ασφαλειών στο πίσω μέρος απενεργοποιεί αμέσως το σύστημα σε περίπτωση ατυχήματος.

Γρήγορη φόρτιση. Οι μπαταρίες των ID. φορτίζονται τόσο με εναλλασσόμενο (AC) όσο και συνεχές (DC) ηλεκτρικό ρεύμα. Σε οικιακό σταθμό έχουν δυνατότητα φόρτισης έως 11 kW, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας ενώ σε σταθμό φόρτισης DC υψηλής ισχύος, η ταχύτητα φόρτισης ποικίλλει από 50 kW (μπαταρίες 45 kWh ή 52 kWh ) έως 125 kW (μπαταρία 77 kWh). Αυτό σημαίνει φόρτιση ενέργειας με συνεχές ρεύμα ικανή για αυτονομία 320 χλμ. (WLTP), σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.

Δεύτερη ζωή και ανακύκλωση. Ο χαρακτήρας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πρωταρχικά η φιλικότητα στο περιβάλλον. Στο τέλος της διάρκειας ζωής των μπαταριών, αυτές μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν σε βοηθητικές υλοποιήσεις, όπως ευέλικτους σταθμούς γρήγορης φόρτισης ή να ανακυκλωθούν σχεδόν πλήρως. Ένα πιλοτικό εργοστάσιο της Volkswagen Group Components για την ανάκτηση πολύτιμων πρώτων υλών μπαταριών, λειτουργεί ήδη στο Salzgitter της Γερμανίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.