Αρχική Micromobility e-scooters Νόμιμα τα ηλεκτρικά πατίνια στο UK αλλά… όχι οι ιδιοκτήτες!

Νόμιμα τα ηλεκτρικά πατίνια στο UK αλλά… όχι οι ιδιοκτήτες!

ηλεκτρικά πατίνια UK

Από όλες τις χώρες της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, αυτή που αποδείχθηκε από τις πλέον “δύσκαμπτες” στο ζήτημα της νομιμοποίησης και ένταξης των ηλεκτρικών πατινιών, είναι η Μεγάλη Βρετανία. Τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια ήταν παράνομα μέχρι σήμερα ενώ και χιλιάδες χρήστες, κάτοχοι ιδιόκτητων πατινιών πρακτικά παρανομούσαν και παρανομούν διαρκώς, με τα πρόστιμα να είναι στην ημερήσια διάταξη.

Μετά από αρκετές πιέσεις και την επιτάχυνση της διαδικασίας λόγω της πανδημίας, η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει μια πιλοτική περίοδο 12 μηνών, κατά την οποία τα ηλεκτρικά πατίνια θα μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα, τηρώντας φυσικά τους απαραίτητους κανόνες. Από το ερχόμενο Σάββατο 4 Ιουλίου, λοιπόν, οι Βρετανοί θα μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα με ένα πατίνι, αποφεύγοντας το συνωστισμό στα ΜΜΜ αλλά και το ατελείωτο μποτιλιάρισμα των αστικών κέντρων. Ο εκάστοτε Δήμος σε Αγγλία, Σκωτία και Ουαλία θα αποφασίζει για το αν θα εφαρμόσει το πρόγραμμα τοπικά ή όχι. Μέχρι στιγμής 50 κοινότητες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους.

Νόμιμα τα πατίνια, παράνομοι οι ιδιοκτήτες

Δυστυχώς, με μια απόφαση που έχει προκαλέσει έκπληξη και αντιδράσεις από την κοινότητα κατόχων πατινιών, η κυβέρνηση αποφάσισε να επιτρέψει την κυκλοφορία μόνο στα ενοικιαζόμενα, dockless πατίνια που θα διαθέτουν οι αντίστοιχες εταιρείες. Αυτό σημαίνει πως οι κάτοχοι ιδιόκτητων πατινιών, ανεξαρτήτως μοντέλου, εξακολουθούν να μη μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν νόμιμα σε δημόσιους δρόμους.

Voi, Spin και Bird έχουν ήδη αιτηθεί άδεια για λειτουργία στη Μ.Βρετανία ενώ η πρώτη δηλώνει πως μπορεί να διαθέσει έως 90.000 πατίνια μέχρι το τέλος του έτους στους δρόμους της χώρας.

Διαβάστε επίσης: Η Ιταλία “χορεύει” στο ρυθμό των… πατινιών!

Όσον αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τη χρήση των ενοικιαζόμενων πατινιών, θα πρέπει να μην ξεπερνούν τα 25 Km/h, απαγορεύεται η χρήση τους σε πεζοδρόμια/πεζόδρομους και συστήνεται η χρήση κράνους, χωρίς να είναι υποχρεωτική. Ο αναβάτης θα πρέπει να είναι κάτοχος ενεργής άδειας οδήγησης (διπλώματος) για αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο και άνω των 16 ετών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, ο λόγος που τα ιδιόκτητα πατίνια μένουν εκτός πλάνου είναι ώστε “να μη γεμίσουν οι δρόμοι με πατίνια χαμηλής ποιότητας”.

Η γνώμη μας

Η Μ.Βρετανία έχει εδώ και δεκαετίες αρκετά αυστηρούς κανονισμούς όσον αφορά την κατοχή και χρήση οχημάτων παντός τύπου, σε σχέση με χώρες όπως η Ελλάδα. Συνεπώς δε μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η καθυστερημένη αντίδρασή της στο “άνοιγμα” μιας τέτοιας αγοράς, ιδιαίτερα εν μέσω Brexit αλλά και τη στιγμή που προσπαθεί να δώσει “πνοή” στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Θα απαιτηθεί αρκετός καιρός ώστε να καταστεί δυνατή η έγκριση του νέου τύπου οχημάτων στους δρόμους του UK, καθώς πολλά από τα μοντέλα της αγοράς μπορούν να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες, αρκετά άνω των 25 Km/h, ενώ και η ισχύς τους ποικίλλει από τις λίγες εκατοντάδες Watts μέχρι τα 5 KW.

Διαβάστε επίσης: Η Νέα Υόρκη νομιμοποιεί τα ηλεκτρικά πατίνια

Τα ενοικιαζόμενα, dockless πατίνια είναι σαφώς πιο “ελεγχόμενα” καθώς έχουν κοινό όριο ταχύτητας και για οποιοδήποτε συμβάν μπορούν να αποδοθούν ευθύνες στην εταιρεία διαχείρισης αλλά και να ταυτοποιηθεί εύκολα ο αναβάτης.

Ωστόσο, στην πράξη έχουμε διαπιστώσει πως οι στόλοι κοινόχρηστων πατινιών ενίοτε είναι σε κακή κατάσταση και δε συντηρούνται επαρκώς, ενώ το κοινό τους συμπεριφέρεται αρκετά “βίαια” με αποτέλεσμα να αποτελούν μεγαλύτερο ρίσκο για τον αναβάτη από ένα ιδιόκτητο, καλοσυντηρημένο πατίνι.

Πηγή: BBC

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here