Η αγορά e-scooters ωριμάζει και οι καθημερινοί χρήστες αρχίζουν να ψάχνουν το… “κάτι παραπάνω” από το πατίνι τους, μη μπορώντας να αρκεστούν στα 25-30 Km/h και τα 20-30 Km αυτονομίας που προσφέρουν τα “μικρά” μοντέλα. Η γκάμα της Minimotors περιλαμβάνει τα Speedway και Dualtron μοντέλα που απευθύνονται σε όλες τις… τσέπες και όλες τις ανάγκες. Το Minimotors Speedway 3 review που θα διαβάσετε παρακάτω αφορά ένα “μικρομεσαίο” μοντέλο της εταιρείας (που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή από το Golden Wheels) αλλά σαφώς ανώτερο από τα πατίνια των 400-500-600 ευρώ και φιλοδοξεί να αποτελέσει μια σχετικά προσιτή λύση με πολλές δυνατότητες.

Κατασκευή, αναδίπλωση, εργονομία

Το Speedway 3 έρχεται σε διάφορες εκδόσεις αλλά η συγκεκριμένη που είχαμε στα χέρια μας διέθετε μπαταρία με χωρητικότητα 18,2Ah. Έτσι, το βάρος του πατινιού μετρήθηκε με τη ζυγαριά μας στα 21,5 Kg, μάλλον μεγάλο για πολλούς χρήστες. Εδώ εντοπίζεται και ένα από τα ελάχιστα αρνητικά στοιχεία του μοντέλου, το οποίο είναι η δυσκολία στη μεταφορά, καθώς η κολώνα του τιμονιού είναι σχεδισμένη με έντονες ακμές και σε συνδυασμό με το βάρος, δύσκολα θα το κρατήσετε για πολύ με το ένα χέρι. Είτε πρέπει να χρησιμοποιήσετε και τα δύο χέρια σας, είτε να προσαρμόσετε μια extra χειρολαβή στην κολώνα του τιμονιού ώστε να έχετε καλύτερο grip.

Πέραν αυτού, όμως, τα υπόλοιπα “νέα” είναι σαφώς καλά. Στιβαρή κατασκευή, πολύ πλατύ deck με απόσταση 15cm από το έδαφος, αρκετά ψηλά για να περνάτε εμπόδια αλλά και αρκετά χαμηλά ώστε να έχετε καλύτερη ισορροπία και να διατηρείται χαμηλά το κέντρο βάρους. Η κολώνα του τιμονιού είναι πτυσσόμενη και λεπταίνει στο πάνω μέρος, αλλά αυτό δε μας προβλημάτισε ιδιαίτερα, ενώ η απόσταση από το deck μέχρι τα χερούλια μπορεί να φτάνει έως και το 1 μέτρο. Αν έχετε ύψος μέχρι 1,90cm, λοιπόν, θα είστε ΟΚ.

Τα χερούλια “σπάνε” με εύκολο τρόπο, όπως θα δείτε και στο video στην αρχή της σελίδας, αλλά η αλενόβιδα στο εσωτερικό τους πρέπει να στερεωθεί με κόλλα σπειρωμάτων (π.χ. locktite) στο σωστό σημείο ώστε να μην απορρυθμίζεται διαρκώς. Να θυμάστε ότι το χερούλι σφίγγει ξεβιδώνοντας τη βίδα και όχι βιδώνοντάς την!

Ο κύριος μηχανισμός αναδίπλωσης περιλαμβάνει ένα διάτρητο βραχίονα από αλουμίνιο με ένα χοντρό “πείρο” που πρέπει να τραβήξετε προς τα έξω για να κλειδώσετε την κολώνα στην κλειστή ή ανοιχτή θέση. Θέλει λίγη προσπάθεια αλλά σε γενικές γραμμές η διαδικασία είναι εύκολη. Το σημαντικότερο είναι πως δε παρουσίασε κανένα σημάδι καταπόνησης/τζόγου στα 120 Km που γράψαμε στο κέντρο της Αθήνας και, πιστέψτε μας, δεν προσπαθούσαμε να αποφύγουμε όλες τις λακούβες…

Το πίσω φτερό δε πρόκειται να σπάσει ό,τι κι αν κάνετε ενώ σημαντικοί είναι και οι τροχοί των 10″ με τα tubeless λάστιχα των 10×2,5″. Η σωστή πίεση γι’αυτά είναι 40-45 psi και προσφέρουν αρκετή άνεση, σε συνδυασμό με τη διπλή ανάρτηση με ελατήρια στο εμπρός μέρος (μη ρυθμιζόμενη), καλύπτοντας την απουσία ανάρτησης στο πίσω μέρος.

Εν ολίγοις, αν είχατε συνηθίσει με 8,5″ τροχούς, με το Speedway 3 θα πάψετε να κοιτάτε διαρκώς το δρόμο για να αποφύγετε κάποια λακούβα ή σαμαράκι και οι μεγάλες διαδρομές θα γίνουν πιο ξεκούραστες. Να σημειωθεί, πάντως, ότι κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, θα ακούτε κάποιους θορύβους, αλλά προέρχονται κυρίως από την ανάρτηση. Τέλος, η Minimotors έχει ένα εξυπνο σύστημα για την αντικατάσταση του ελαστικού, αλλά ευτυχώς δε χρειάστηκε να το δοκιμάσουμε, παρά το ότι περάσαμε αρκετές φορές πάνω από θραύσματα γυαλιών και κοφτερά, χοντρά χαλίκια.

Κινητήρας και αυτονομία

Πάμε και στο “ζουμί”. Το Speedway 3 διαθέτει στο πίσω μέρος ένα μοτέρ ισχύος 600W (constant) με 1600W peak απόδοση. Η κατανομή του βάρους είναι έντονα προς το πίσω μέρος, λοιπόν, αλλά ανταμοίβει το χρήστη με άνετη ανάβαση σε κλίσεις ακόμα και 15-20%. Στην κλασική ανηφόρα δοκιμών μας που ακόμα και μερικά αυτοκίνητα πρέπει να βάλουν… 1η για να φτάσουν στην κορυφή, το μοντέλο αυτό τα κατάφερε αρκετά καλά, φτάνοντας λίγο πριν την ολοκληρώσει, κάτι που ρεαλιστικά θα ήταν αδύνατον με βάρος αναβάτη 75Kg.

Σε γενικές γραμμές το μοτέρ ανταποκρίνεται γραμμικά και δε θα σας “τρομάξει” ούτε σε βρεγμένο οδόστρωμα, κάτι που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε. Φυσικά, υπάρχουν τρία διαφορετικά modes λειτουργίας. Το “1” με τελική 25 Km/h και μικρή επιτάχυνση, το οποίο ελάχιστα χρησιμοποιήσαμε. Το “2” με τελική 35 Km/h και αρκετά καλή επιτάχυνση που θα σας καλύψει στις περισσότερες περιπτώσεις και το “3” με τελική 45 Km/h που θα χρειαστείτε αν βγείτε σε κάποιο μεγάλο δρόμο/λεωφόρο ώστε να διατηρηθείτε μέσα στη “ροή” των υπόλοιπων οχημάτων, στο βαθμό του δυνατού.

Όσον αφορά την αυτονομία, η μεθοδολογία μας είναι απλή και εφαρμόζεται σε όλες τις δοκιμές μας. Φορτίζουμε πλήρως το όχημα και εξαντλούμε πλήρως τη μπαταρία σε ένα συγκεκριμένο mode. Ακολουθούμε διαδρομές με ελαφρές ανηφόρες/κατηφόρες, flat κομμάτια ενώ κάνουμε και μικρές αποστάσεις σε ανηφόρες/κατηφόρες με έντονη κλίση, άνω του 10%. Συνήθως είμαστε “flat out”, δηλαδή σπάνια δε πιέζουμε τέρμα το γκάζι. Το βάρος αναβάτη ήταν στα 75Kg.

Εκτός αυτού, διαιρούμε το κόστος φόρτισης που υπολογίζουμε με μετρητή ενέργειας με την απόσταση που διανύσαμε ώστε να προκύψει το προσεγγιστικό κόστος χρήσης του μέσου. Δείτε τον Πίνακα Κόστους Χρήσης για όλα τα μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει και ο οποίος διαρκώς θα ανανεώνεται.

Έτσι, το Speedway 3 κατάφερε να διανύσει αρκετά πάνω από 40 Km στο mode 3 και 60 Km στο Mode 2, αγγίζοντας τα νούμερα που αναφέρει ο κατασκευαστής και ικανοποιώντας μας στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Φυσικά, η τελική ταχύτητα μειώνεται όσο αδειάζει η μπαταρία αλλά σε κάθε περίπτωση θα μπορείτε να μετακινείστε με 30 Km/h τουλάχιστον, ακόμα κι λίγο πριν αδειάσει τελείως. Σε ήπιες ανηφόρες το πατίνι δεν δυσκολεύθηκε να παραμείνει κοντά στα 40 Km/h ενώ σε ήπια κατηφόρα είδαμε εύκολα μέχρι και 47-48 Km/h.

Ωστόσο, εντοπίσαμε ένα αρνητικό, το οποίο αφορά την ένδειξη της στάθμης της μπαταρίας. Αυτή συμβαδίζει με την τάση της μπαταρίας και έτσι αυξομειώνεται πολύ έντονα, ανάλογα με το αν επιταχύνουμε ή επιβραδύνουμε. Το πρόβλημα είναι πως μόλις πέσετε κάτω από το 50%, πρακτικά σας μένουν πολύ λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας, έτσι “μείναμε” δύο φορές λίγο πριν το προορισμό μας. Σύμφωνα με το κατάστημα, πάντως, αυτό το πρόβλημα λύνεται μετά από 10-15 πλήρεις φορτίσεις καθώς το σύστημα “διαβάζει” καλύτερα τη μπαταρία και παρέχει πιο αξιόπιστη ένδειξη, κάτι που όμως δε μπορέσαμε να διαπιστώσουμε με 3 φορτίσεις. Επί τη ευκαιρία, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 8,5-9 ώρες, με τον φορτιστή των 2A.

Φρένα, φωτισμός, παραμετροποίηση

Ισχύς χωρίς φρένα μπορεί να είναι επικίνδυνη, αλλά το Speedway 3 μας ικανοποίησε με τα δύο του δισκόφρενα, εμπρός και πίσω. Διαθέτει δύο μανέτες και όχι μια, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα, οπότε χρειάζεται εξοικείωση. Επίσης, το e-brake βοηθάει αρκετά και συστήνουμε να το έχετε ενεργοποιημένο, τουλάχιστον στη θέση “3”. Υπάρχει και επιλογή για ενεργοποίηση του ABS, το οποίο, όμως, εμπλέκεται διαρκώς όποτε φρενάρετε και ουσιαστικά έχει νόημα μόνο σε πολύ ολισθηρό/βρεγμένο οδόστρωμα, αλλιώς είναι απλώς ενοχλητικό.

Ο φωτισμός στο πίσω μέρος είναι εξαιρετικός με τρείς, ισχυρές συστοιχίες LEDs, οι οποίες ανάβουν ακόμα πιο έντονα όταν φρενάρετε. Είναι διακριτές τόσο τη μέρα, όσο και τη νύχτα, ενώ διαθέτουν και κίτρινα LED στο εσωτερικό τους για ένδειξη φλας αριστερά-δεξιά, από το διακόπτη του τιμονιού. Το φλας, πάντως, είναι ευδιάκριτο κυρίως το βράδυ. Στο τιμόνι θα βρείτε και μια κόρνα μέτριας προς ισχυρής έντασης αλλά και το διακόπτη για το εμπρός φως, το οποίο έχει ωραίο, retro σχεδιασμό και ρυθμίζεται εύκολα με το χέρι, αλλά δυστυχώς είναι το τρίτο αδύναμο σημείο που εντοπίσαμε και σίγουρα θα έπρεπε να παρέχει καλύτερο φωτισμό κατά τη γνώμη μας.

Το dashboard στα δεξιά έχει ευδιάκριτη, φωτιζόμενη LCD οθόνη και προσφέρει πολλές δυνατότητες προβολής και παραμέτροποίησης. Όσον αφορά τις ρυθμίσεις, είναι πολλές και θα τις βρείτε όλες αναλυτικά εδώ για όλα τα μοντέλα Speedway/Dualtron. Συστήνουμε να επιλέξετε την προβολή της τάσης στην οθόνη, τουλάχιστον το πρώτο καιρό, για να ξέρετε ανά πάσα στιγμή πόση αυτονομία έχετε ακόμα, προσεγγιστικά. Όταν η τάση πέσει κάτω από τα 47V ενώ είστε σταματημένοι, αρχίστε να ψάχνετε φορτιστή…

Συμπέρασμα για το Minimotors Speedway 3

Το Speedway 3 διατίθεται από το κατάστημα Golden Wheels έναντι €1.149. Σίγουρα δεν είναι “φθηνό” για e-scooter αλλά είναι μια εξαιρετική λύση για όσους θέλουν κάτι πιο ισχυρό και με μεγαλύτερη αυτονομία από το “μικρό” τους μοντέλο, χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία. Αν είστε έως 80-90Kg θα σας καλύψει στο 99% των περιπτώσεων ενώ η αυτονομία του είναι επαρκής για τους περισσότερους χρήστες, μια τυπική ημέρα τους. Η ανάρτηση και οι 10″ τροχοί κάνουν άνετη την πολύωρη χρήση ενώ τα 2-3 αρνητικά του διορθώνονται πολύ εύκολα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.